Landsbyopsætning

Runed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg har læst vejledningen: http://help.tribalwars.dk/wiki/Taktikker
Men er ikke helt sikker på jeg har forstået den korrekt..

For det første kan jeg ikke se, at der er nogen forskel mellem en defensiv og offensiv landsby, hvad angår hvor højt man bør bygge sine bygninger.. ?

For det andet, hvad angår troppeopsætning.
Bør en landsby kun have, enten, en defensiv eller offensiv hær?


Håber nogen gider at svare, og tak for det i så fald :)
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
En landsby er en landsby og dens bygninger afhænger ikke af hvilken slags tropper der er i den.
Tjek den her hjælpe hjemmeside så vil du finde de flest svar til det du søger.

Jeg vil råde dig til at enten bygge Off eller Deff hær i byen, idet en blandede by ikke virker optimalt.
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Vil sige den der vejledning er det rene tidsspilde..

Taktikkerne der er med i den.. De er simpelthen det rene l... Sagt på en pæn måde..

3k let :huh: hvad skal du med så mange, 6.8k økser, rene tidsspilde at bygge så mange..

Vil sige, prøv dig frem og find den angrebs måde du vil bruge :)..

Den defensive, er også dårlig, der vil jeg også råde dig til at finde en måde selv ;)..

Og bygningerne, værksted trin 2-5 ? Det går jo for langsomt med at bygge katapulter og rambukke..

Find dine egne måder at bygge en by op på :).. Det er det bedste du kan gøre, måske kan sådan en guide hjælpe dig, men prøv dig frem først..

For den der er ikke god..
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Epic fail råd :D

Uden at have læst guiden så er alt under 6k økser for lidt i en off hær, så 6,8k er faktisk passende for dem der ved at økser faktisk er den stærkeste offensive enhed i forhold til hvor meget den fylder i farmen.

Taktikkerne ved jeg dog ikke med da jeg som sagt ikke har læst dem, men jeg tvivler nu stadig på at de er rent bip. der findes ikke nogen perfekte løsninger og langt han af vejen er det man skal gøre at tilpasse sig situationen og komme videre...

3k let det er da nemt miss. Du skal farme med den... mit mål er altid i den første by når jeg spiller super aktivt at få mindst 3k lk til at farme med og tilhørende 300 scouts så jeg kan gensende på farmruns... men ellers er det vel mere til en verden uden buer gætter jeg...

Sjovt du nævner værksted i 2-5 som et problem.... sidst jeg spillede så blev mit værksted før førdig end både stald og kaserne... og mit værksted var kun i 2 for at jeg kunne bygge katapulter... om jeg forstår din sære ide med at mere end 5 skulle være nødvendigt :confused:

Så generelt set er den måske ok til at få det grundlæggende på plads, men intet slår personlig erfaring... det handler i sidste om at det du gør passer ind i din stil og dit aktivitetsmønster på din konto
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Vi har alle sammen egen spille stil ;)..

Jeg synes personligt guiden er spild af tid.. Læste lige deff og off bygninger osv.. Synes den er det rene tidsspilde, men alle har forskellige spillestil..

Så det er da ikke epic fail råd :)..
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Der er jo flere faktorer som spiller ind jo :huh:

1. Ens spillestil.
2. Naboernes spillestil.
3. Buer med i verdenen eller ej.


Men at læse guides fra andre kan hjælpe en med at få en bedre spillestil jo ;)
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Der er jeg da enig med de andre... Den er med til det basale, men som sagt, intet slår erfaring...

Men jeg kan råde dig til at spørge nogle stammekammerater, eller kigge videre rundt på nettet :)
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Der er jeg da enig med de andre... Den er med til det basale, men som sagt, intet slår erfaring...

Men jeg kan råde dig til at spørge nogle stammekammerater, eller kigge videre rundt på nettet :)

Du kan også altid spørge nogle gamle TW spillere..

Kig på Stats, der finder du en masse spillere som har vundet verden 1, 2 og 3..

Grunden til de har det er at de var gode og erfarne :)..

Så hvis du kan finde en spiller derfra, så kunne du høre om hans erfaringer osv ;)..
 

tabumaster

I træning
Reaktionsscore
0
Synes egentlig også det er en mega dårlig tråd, stakkels Runed, han må da være endnu mere forvirret nu..
Det der med at hver har sin egen spillestil og at det skulle have betydning for landsbyopsætning er noget pjat..

Min meget lette tommelfingerregl er: Byg kun byen til den absolut nødvendige grænse..

Det betyder at værkstedet ikke skal være højere end 2 fordi det er ikke nødvendigt, tiden det tager at bygge 250 rams/pulter, er stadig kortere end 6500 økser eller hvor mange du nu ønsker..
Gemmested er noget fanden har fundet på og behøver kun være bygget i starten af spillet, derefter skal de rives ned..

Hvad angår off. og deff. byer, skal disse aldrig blandes meget simpelt:D
Med hensyn til troppe kombinationer i byerne, så synes jeg egentlig også guiden er okay, kan godt vente lidt længere på lidt flere økser (som klart er den bedste off. enhed)..

Held og lykke med spillet i hvert fald..
 

Runed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Tak for jeres svar :)

Jeg er selvfølgelig helt enig i, at erfaring kun kan have en stor betydning.
Men som nybegynder og uden nogen erfaring, så kan det sgu være rart nok, at blive peget i den rigtige retning. Så det ikke bliver alt for dyre lærepenge.

Fx undrer det mig at man enten uddelukkende bør have def. eller off. landsbyhære. Måske fatter jeg pointen senere hen i spiller? Men som jeg ser det, bør man da nemlig både have forsvar og angreb, i et passende forhold til hinanden? Fx 2:1 ?

Men det I mener er altså, at man bør bygge sin første by def. og dermed ikke bygge nogen som helst økser, let kavaleri og rambukke? (eller omvendt for den sags skyld, i off. byer)
 

DeletedUser

Guest
Fx undrer det mig at man enten uddelukkende bør have def. eller off. landsbyhære. Måske fatter jeg pointen senere hen i spiller? Men som jeg ser det, bør man da nemlig både have forsvar og angreb, i et passende forhold til hinanden? Fx 2:1 ?

Men det I mener er altså, at man bør bygge sin første by def. og dermed ikke bygge nogen som helst økser, let kavaleri og rambukke? (eller omvendt for den sags skyld, i off. byer)

Man kan ikke få nok angrebsstyrke til at nakke en hel deff-by, hvis man blander tropperne i byen :)

Det, jeg plejer at gøre er, at jeg prøver mig frem med offensive tropper. Hvis jeg ikke har nogle naboer, der angriber mig, så er det klart det mest effektive, men har jeg naboer, der angriber mig, så bygger jeg deff-tropper, når mine off-tropper er døde.

Hvilken verden spiller du på? Hvis det er en, jeg er på, skal jeg med glæde hjælpe dig igang :)
 

Runed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Nååh, ja okay. Der kan man bare se ;)

Okay. Jamen så fortsætter jeg da bare med at bygge defensivt (min hær med mest off. og lidt def. døde alligevel alle i går)

Cool, jo tak :)
Jeg er på verden 7. Hvilken er du?
 

Runed

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ville I forresten ikke også have en mindre hær let kavaleri, I jeres første (defensive) by?
Til at farme med ?
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Hvis du er nok online så kan farming betale sig, men er du ikke nok på til at dodge så kan det være nødvendigt at den første by er blandet. Også selv om mange ser det som et bandeord. med andre ord har du tiden til at farme så er det godt at have LK (Let Kavaleri) til at farme med. I sidste ende handler det faktisk om at have fulde off byer, fordi du rammer som en samlet styrke imens hvis du angriber i mindre portioner så bliver dine tab større. mht deff er det slet ikke samme problem... du samler bare alle dine deff hære i den by der bliver angrebet og så kæmper de alle som en samlet styrke... off hæres problem er at de ikke kan samles og stackes til et samlet angreb.
 
Top