Opdatering af spilreglerne - Læs venligst

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Spilreglerne er blevet opdateret da mange punkter manglede, og der er nu også flere eksempler. Dette er gjort for bedre at forklare reglerne og mindske spørgsmål, samt holde sitet opdateret til de gældende regler.

I kan læse reglerne her: Regler

Hvis der er spørgsmål, så ret henvendelsen til denne tråd.
 

Yan88

Veteran
Reaktionsscore
0
Jeg har 1 spørgsmål:

Hvis en spiller i stammen stopper, og vil have en repræsentant til at afvikle byerne til de andre medlemmer i stammen, er det så lovligt for repræsentanten at gøre det, eller er det "fy skamme"?
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Jeg har 1 spørgsmål:

Hvis en spiller i stammen stopper, og vil have en repræsentant til at afvikle byerne til de andre medlemmer i stammen, er det så lovligt for repræsentanten at gøre det, eller er det "fy skamme"?

Der står dette i reglerne:

Permanent repræsentation af konti er imod reglerne. Konti som repræsenteres uden en ejer der kommer tilbage, betragtes som permanent repræsentation. Hvis en kontoejer beslutter, at han/hun ikke vil komme tilbage til spillet, må kontoen ikke længere blive spillet af en kontorepræsentativ, og der må tages skridt til at afslutte repræsentationen (optionelt gives landsbyerne væk som gaver først).

Hvis ejeren af kontoen stopper, må den ikke kontorepræsenteres da det går ind under permanent repræsentation, og det er imod reglerne. Hvis byerne skal gives væk som gaver, skal ejeren selv sørge for dette inden der stoppes.
 
Senest redigeret:

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
forstår jeg det ret, man må ikke hvis spilleren ikke kommer tilbage...

men hvad i denne situation.

vi havde for nogen tid siden en spiller, der synes han havde mistet overblikket, så han bad om hjælp til at få afviklet nogle af byerne, hvilket var et bestemt antal...da disse byer var overtaget af stammen, vente spilleren tilbage.....desværre for under en uge efter, at stoppe med at spille...

er det ok hvis spilleren kommer retur..jeg mener vi kan jo ikke vide andres planer, og det sker at folk skære ned på antal af byer

en anden situation vi også har oplevet var en spiller, der tog til grønland, og vi skulle så sitte imens...der var løbende kontakt til spilleren, men pludseligt forsvandt kontakten og efter 60 dages sitning, måtte vi lade spillerens byer passe sig selv...

det jeg mener er, at vi jo kan sitte en spiller i god tro og der så sker ting vi ikke er herre over...risikere vi så at blive bannet for det
 
Senest redigeret:

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
forstår jeg det ret, man må ikke hvis spilleren ikke kommer tilbage...

men hvad i denne situation.

vi havde for nogen tid siden en spiller, der synes han havde mistet overblikket, så han bad om hjælp til at få afviklet nogle af byerne, hvilket var et bestemt antal...da disse byer var overtaget af stammen, vente spilleren tilbage.....desværre for under en uge efter, at stoppe med at spille...

er det ok hvis spilleren kommer retur..jeg mener vi kan jo ikke vide andres planer, og det sker at folk skære ned på antal af byer

en anden situation vi også har oplevet var en spiller, der tog til grønland, og vi skulle så sitte imens...der var løbende kontakt til spilleren, men pludseligt forsvandt kontakten og efter 60 dages sitning, måtte vi lade spillerens byer passe sig selv...

det jeg mener er, at vi jo kan sitte en spiller i god tro og der så sker ting vi ikke er herre over...risikere vi så at blive bannet for det

Det står sjovt nok også i reglerne ;)

Hvis en kontoejer beslutter, at han/hun ikke vil komme tilbage til spillet, må kontoen ikke længere blive spillet af en kontorepræsentativ, og der må tages skridt til at afslutte repræsentationen (optionelt gives landsbyerne væk som gaver først). Hvis en konto har en ejer som kommer tilbage, og du ved hvornår ejeren vil være tilbage, er det acceptabelt at repræsentere den. Konti der er repræsenteret i meget lang tid er underlagt restriktioner.

Hvis en konto er blevet repræsenteret i 60 ud af 120 dage, vil kontoen blive til en "begrænset" konto. Kontorepræsentativen vil ikke være i stand til at angribe, hjælpe andre spillere eller sende ressourcer. Enhver konto repræsenteret i over 120 dage uden grund, kan risikere at få kontorepræsentationen fjernet af Support teamet.

Det er jo aldrig til at vide mht. ting der kan ske i det rigtige liv, så hvis der er en god tro om, at ejeren kommer tilbage og det viser sig, at han/hun ikke gør, så tag kontakt til Support.
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
første del af dit svar vil jeg gerne have uddybet, for er ikke klar over hvor du mener det beskrevet i reglerne...

ja man må ikke forære stoppede spillers byer væk, men jeg skriver jo om en spiller der blot ville skære ned

og 'øøh hvordan vil i styre det, jeg mener når jeg f.eks. angribes så vælger jeg da nogle gange at tømme en by for tropper inden, for netop at redde tropperne, og højest miste noget mur, det har jeg da også gjort nogle gange for spillere jeg har sittet...men så kan det altså ske en by r smuttet, bl.a. til fjenden....hvordan vil i skelne mellem om det er med vilje eller hændeligt uheld at byen blev taget nemt
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
første del af dit svar vil jeg gerne have uddybet, for er ikke klar over hvor du mener det beskrevet i reglerne...

ja man må ikke forære stoppede spillers byer væk, men jeg skriver jo om en spiller der blot ville skære ned

Det står beskrevet i de regler jeg citerede. Han satte en repræsentant til at skære ned i hans byer, og der er jo intet problem med det, da han ville vende tilbage. Se her:

Hvis en konto har en ejer som kommer tilbage, og du ved hvornår ejeren vil være tilbage, er det acceptabelt at repræsentere den.

Men når han så stopper efter at være kommet tilbage, må der ikke kontorepræsenteres og de resterende byer må derfor ikke gives væk af en repræsentant.

og 'øøh hvordan vil i styre det, jeg mener når jeg f.eks. angribes så vælger jeg da nogle gange at tømme en by for tropper inden, for netop at redde tropperne, og højest miste noget mur, det har jeg da også gjort nogle gange for spillere jeg har sittet...men så kan det altså ske en by r smuttet, bl.a. til fjenden....hvordan vil i skelne mellem om det er med vilje eller hændeligt uheld at byen blev taget nemt

Som det altid er blevet gjort. Hvis du repræsenterer en konto og mister byer til fjenden, kan vi jo se at du ikke giver dem væk til allierede.
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det står beskrevet i de regler jeg citerede. Han satte en repræsentant til at skære ned i hans byer, og der er jo intet problem med det, da han ville vende tilbage. Se her:



Men når han så stopper efter at være kommet tilbage, må der ikke kontorepræsenteres og de resterende byer må derfor ikke gives væk af en repræsentant.



Som det altid er blevet gjort. Hvis du repræsenterer en konto og mister byer til fjenden, kan vi jo se at du ikke giver dem væk til allierede.

allierede kan da lige så vel angribe netop når tropperne er væk fordi fjenden angriber i samme tidsrum, eller fordi fjenden er i gang med en by hvor man så har flyttet alle tropper over som forsvar
 

Warlin

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Det hedder situations bestemt ledelse. Mon ikke det er til at gennemskue når man kigger på de enkelte sager.
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Jeg har opdateret reglerne en smule mht. langtids kontorepræsentation. Spørg hvis det ikke giver mening. :)

Langtids kontorepræsentation

Permanent repræsentation af konti er imod reglerne. Konti som repræsenteres uden en ejer der kommer tilbage til spillet, betragtes som permanent repræsentation.

Hvis en kontoejer beslutter, at han/hun ikke vil komme tilbage til spillet, må kontoen ikke længere blive spillet af en kontorepræsentativ, og der må tages skridt til at afslutte repræsentationen (optionelt gives landsbyerne væk som gaver først). Ejeren skal altså give kontorepræsentativen lov til at afvikle byerne, og Support skal have besked om dette, så der ikke bannes for mulig pushing.

Er ejeren selv i spillet og beslutter sig for at stoppe, må kontoen ikke kontorepræsenteres blot for at afvikle landsbyerne. Det skal ejeren selv sørge for inden kontoen sættes til slet.

Hvis en konto har en ejer som kommer tilbage, og du ved hvornår ejeren vil være tilbage, er det acceptabelt at repræsentere den. Konti der er repræsenteret i meget lang tid er underlagt restriktioner.

Hvis en konto er blevet repræsenteret i 60 ud af 120 dage, vil kontoen blive til en "begrænset" konto. Kontorepræsentativen vil ikke være i stand til at angribe, hjælpe andre spillere eller sende ressourcer. Enhver konto repræsenteret i over 120 dage uden grund, kan risikere at få kontorepræsentationen fjernet af Support teamet.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
"Hvis en kontoejer beslutter, at han/hun ikke vil komme tilbage til spillet, må kontoen ikke længere blive spillet af en kontorepræsentativ, og der må tages skridt til at afslutte repræsentationen (optionelt gives landsbyerne væk som gaver først). Ejeren skal altså give kontorepræsentativen lov til at afvikle byerne, og Support skal have besked om dette, så der ikke bannes for mulig pushing."

Sådan rent praktisk, hvordan foregår det? Altså nu spørger jeg bare dumt.

1: hvis spilleren har sat en sitter på, og derefter vælger ikke at komme tilbage, hvordan ved sitteren så det? og er det så sitteren der skriver til support? "Hey support, nu har X ikke været på i 2 uger, og jeg gider ikke sitte mere, vi deler lige X's byer ud internt i stammen, okay?"

2: Hvis det ikke er sitterens opgave, så kræves der jo at ejeren logger tilbage i spillet, kontakter supp... nåååh nej, for så skal han selv afvikle, da han ikke må sætte en sitter til at afvikle.

Eller hva?
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
"Hvis en kontoejer beslutter, at han/hun ikke vil komme tilbage til spillet, må kontoen ikke længere blive spillet af en kontorepræsentativ, og der må tages skridt til at afslutte repræsentationen (optionelt gives landsbyerne væk som gaver først). Ejeren skal altså give kontorepræsentativen lov til at afvikle byerne, og Support skal have besked om dette, så der ikke bannes for mulig pushing."

Sådan rent praktisk, hvordan foregår det? Altså nu spørger jeg bare dumt.

1: hvis spilleren har sat en sitter på, og derefter vælger ikke at komme tilbage, hvordan ved sitteren så det? og er det så sitteren der skriver til support? "Hey support, nu har X ikke været på i 2 uger, og jeg gider ikke sitte mere, vi deler lige X's byer ud internt i stammen, okay?"

2: Hvis det ikke er sitterens opgave, så kræves der jo at ejeren logger tilbage i spillet, kontakter supp... nåååh nej, for så skal han selv afvikle, da han ikke må sætte en sitter til at afvikle.

Eller hva?

Tit har ejeren og sitteren kontakt til hinanden, enten fordi stammen har et forum uden for spillet, fordi de kender hinanden eller andet. Har de ikke kontakt og sitter rammer de 120 dage uden viden om ejer kommer tilbage, bliver repræsentationen afsluttet af Support. Sitter kan selvfølgelig også altid bare vælge at afslutte repræsentationen, og ikke bruge tid på afvikling af byerne.

Ja, det er sitter som skriver og fortæller Support, at ejeren ikke har tænkt sig at vende tilbage (Det skal være 100% sikkert, ellers er det strafbart at ødelægge ejers konto), og på denne måde viser noget goodwill til TW Teamet, samt undgår at der bannes for noget der ligner pushing.

Vi er jo heller ikke så dumme, at vi tillader sitteren at dele byer ud efter kun 2 ugers repræsentationsperiode, og fordi denne ikke gider repræsentere kontoen længere. Dermed er det sagt, at vi forbeholder os retten til at give godkende eller afvise afvikling af landsbyer.

Håber det var svar nok? :)
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Et dejligt svar, tak for det.

Så skal det måske tilføjes at det er sitteren der kontakter support efter x antal dage/uger/mdr efter sidste kontakt med indehaveren. (det er fint det står her på forum, men ikke alle læser det her)
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
jeg vil gerne lige have lidt uddybet...

altså jeg må gerne sitte og afvikle byer, hvis jeg som udgangspunkt starter med at sitte med idé om at spilleren kommer retur

men jeg må ikke dele ud hvis spilleren vil stoppe og ber om sitter til afvikling af byer...

er det korrekt?
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
jeg vil gerne lige have lidt uddybet...

altså jeg må gerne sitte og afvikle byer, hvis jeg som udgangspunkt starter med at sitte med idé om at spilleren kommer retur

men jeg må ikke dele ud hvis spilleren vil stoppe og ber om sitter til afvikling af byer...

er det korrekt?

1. Nej. Du må ikke afvikle byer hvis ejer kommer tilbage.

2. Ja. Ejer må selv sørge for at afvikle byer. Der må ikke sættes en sitter på til at gøre det.
 

explanation?

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Der står dette i reglerne:



Hvis ejeren af kontoen stopper, må den ikke kontorepræsenteres da det går ind under permanent repræsentation, og det er imod reglerne. Hvis byerne skal gives væk som gaver, skal ejeren selv sørge for dette inden der stoppes.

"og der må tages skridt til at afslutte repræsentationen (optionelt gives landsbyerne væk som gaver først)."

Saa skal denne her del vidst slettes :) For der staar der at sitteren gerne maa give byerne ud? Dvs hvis han har faaet sitten ogsaa faar af vide at spilleren stopper ser jeg det at afvikle byerne som "et skridt til at afslutte repraesentationene". Desuden saa jeg gerne at de danske regler gik efter .net mht. 149. reglen og pushing reglen
 
Senest redigeret:
Top