Rejsetid frem og tilbage

smartass

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Rejsetiden bør beregnes påny når angrebet er slut, og tropper sendes retur.

Det virker helt forkert, at tropper skal rejse hjem i f.eks. adelhastighed, hvis adlen dør under angrebet.
 

kacy

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Fuldstændig uenig :eek:

Nu ved jeg ikke hvor mange her der bruger at backtime, men for at det skal fungere er det nødvendigt at vide hvornår tropperne er hjemme i byen de kommer fra.

Lad os sige jeg bliver angrebet med adel-fart og jeg vil gerne fjerne den cleaner når den kommer hjem :p
Jeg regner derfor ud hvornår den er hjemme igen og sender fra en anden af mine byer så mine tropper lander lige efter fjendens er der, men jeg har lidt længere rejsetid og må sende inden han rammer :(
Jeg får så ved et super held dræbt hans adel, nu er mit backtime så fuldstændigt forgæves :eek:

Jeg kan lide måden det fungere nu og det genere mig egentlig ikke at jeg skal vente lidt længere på mine tropper når de har været ude og rende, jeg er bare glad når noget vender hjem igen :p
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Kan slet ikke se jeres problem..

Farten bliver regnet som adel fart..

Hvis den så dør.. Så giver det jo det samme som hvis han overlever og ikke tager byen..

Det er helt fint som det er nu..
 

smartass

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Tropper har det bedst hjemme i byen, så de kan blive sendt ud.

Hvis blandede tropper rejser ud sammen, så er det en klar fordel, at hvis de langsomme dør, at de hurtige kommer hjem i eget tempo.
 

tore555

Veteran
Reaktionsscore
0
Det er da godt som det er nu, så ved jeg da hvornår mine tropper er hjemme, det ville være en rigtig forvirrende faktor vis man er under angreb og lige pludselig er der en cleaner i ens by, langt før man havde forventet at se den komme hjem.
 

smartass

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det er da godt som det er nu, så ved jeg da hvornår mine tropper er hjemme, det ville være en rigtig forvirrende faktor vis man er under angreb og lige pludselig er der en cleaner i ens by, langt før man havde forventet at se den komme hjem.

Hvad mener du med det ????
 

kacy

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Tror hvad han mener er, at nu ved man at sender man sine tropper på naboen med adel-hastighed, så vender de hjem med adel-hastighed.
På din måde kan de vende hjem med adel-hastighed, ram-hastighed eller økse-hastighed osv...alt efter hvad du har sendt med og hvad der ender med at være langsommeste hastighed når de har ramt målet.

Hvis du så har indkommende angreb selv på den by du har angrebet fra, så skal du være forberedt på at du måske ikke behøver at dodge et angreb hvis dine ram overlever og måske skal hvis dine ram dør.
Alle så er der en ekstra faktor du skal tage højde for i dit spil.

Med rigtigt mange angreb og indkommende kan det blive en forholdsvis stor ekstra faktor at skulle tage med i sine beslutninger.

Og den havde jeg slet ikke overvejet, godt set af tore :)
 

Yan88

Veteran
Reaktionsscore
0
Jeg vil i hvert fald stemme 100% for dette forslag... det er også kommet bag på mig at lk kommer hjem med ram-hastighed osv....

Altså selvom man skal genoverveje mange taktiske beslutninger ved dodging, sniping og andet, så ser jeg det som det eneste rigtige at gøre.... det er jo 100% urealistisk ellers^^
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Logik <> forudsigelighed

Kan sagtens følge jeres argumenter imod (backtrace og sikker viden om hvornår ens -forhåbentlig overlevende- tropper er hjemme igen), men logikken går jo totalt fløjten, når mine overlevende spejdere trasker hjem med adelhastighed, når han er blevet slagtet.

Så 10 gange hellere det xtra pift af usikkerhed, som vi allerede kender lidt med Held/uheld. Målet med et spil af denne type må da være at tilstræbe realisme?
 

kacy

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Realisme i et spil hvor der er genstande der på næsten magisk måde tilføjer ekstra krafter til tropper og hvor tropperne udelukkende lever af korn? Hvis vi skal gå efter størst mulig realisme må jeg kræve der tilføjes nogle kvæg eller svin eller kyllinger..da ikke troværdigt at alle var vegetarer i middelalderen. Det er da ikke logisk :unsure:
 

Yan88

Veteran
Reaktionsscore
0
eller... "farmen"... kan jo godt indeholde kvægstalde?

og det er da tænkeligt, at når lederen bærer et symbolsk våben, vil det højne troppernes moral og dermed gøre dem mere effektive...

alt dette er lidt lol efter min mening, men jeg vil da sige, at rejsetiden skal revurderes. Så urealistisk bør spillet ikke være^^
 

kacy

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Realisme. Skove, bjerge og søer sænker ikke farten for mændene de vader lige over dem, dør dine adelsmænd kan du bare vække dem til live igen og solen står op og går ned på samme tid hver dag uanset hvornår på året det er :eek:
At tropperne er så tynget af sorg når de mister deres leder eller venner at de går hjem i lidt langsommere tempo synes jeg ikke er mellem det mest urealistiske :p
 
Top