Skolehavens enhedsguide

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Jeg har fået fat i Skolehavens enhedsguide Den blev skrevet til V7 der havde 3 trins systemet i smeden. På alle andre verdener er trin 1 det normale. Jeg håber den kan være en hjælp for mange nye spillere. Stil gerne spørgsmål, da der måske er noget der ikke er korrekt. I så tilfælde vil jeg tilrette den.


Spyd
spear_new.png
: Er din basis enhed der kan bygges lige fra at du får din kaserne. Primært bruges den til at farme med de første dage. Den skal helt op på 32 spyd alene før mur nul kun har 50% chance for at give din hær tab. Højere lvls mur er meget værre for dem. Som angrebsenhed er de ikke meget bevendt. bare en opstart med de 5 gratis spyd og en bygget pala tager nemt 20 spyd ud af 100 med neutralt held og hele 31 ved -25% i held. Dens primære funktion er derfor i forsvar, hvor den gør en stærk figur imod LK og TK. Imod BK taber de ganske enkelt (neutralt held giver 15 ud af 20 bk i tab imod 100 spyd) men det er ikke noget at råbe hurra for nogen af enhederne. Økser giver dem til gengæld klø.

Sværd
sword_new.png
: Er din basis allround enhed, men deres tunge bevæbning gør dem ekstremt langsomme og ineffektive til farming. De kan kun bære 10 ress imod spydenes 25. De koster endog en halv gang mere. Deres primære funktion er forsvar men de kan fint gå an at bruge til at fjerne fjendtlige spyd i mangel på bedre. Tabet er kun 47 ud af 100 imod 100 spyd med mur 0 og neutralt held. Sværd er fantastiske imod både økser og BK og er den enhed der står stærkest overfor deres direkte mod-enhed, som er LK. TK kan også bruges imod dem.

Økser
unit_axe_60.png
: Dette er din primære angrebsenhed. den kan ikke bære ret mange ress til dig, men det er den enhed der giver flest angrebspoint i en fuld nuke. når den ikke er den mest effektive i alle henseender så er det pga det sten/saks/papir princip spillet indeholder. Brug enheden som primær backtime enhed, og som primær cleaningsenhed i opstarten. deres bedste mål er off tropper, spyd og milits. Som lvl 3 imod trin 1 sværd eller bue gør de endda en fornuftig figur. Så effekten af disse skal på ingen måde undervurderes. Økserne skal dog på ingen måde bruges som deff.

Buer
unit_archer_60.png
: Er den klart dyreste fodtudse, og det er ikke uden grund. de har kun en fjende og det er BK. Alt andet får klø. Men inden alle bygger disse så vid også at deres nemesis giver dem de vildeste tab i forhold til nogen anden enheds nemesis. Bemærk dog at almindelige buer har samme effekt i angreb som BK (dobbelt tab i forhold til BK, men stadig kun 20% i en fair kamp målt i farmpladser) dog er det at betragte som en forsvarstrop, da den ikke kan noget synderligt i offensiven.

Spejder
unit_spy_60.png
: Enheden kan kun bruges til 2 ting. At kigge hvad fjenden har og forhindre ham i at gøre det imod dig. Generelt hedder det at du skal have det dobbelte i forsvar for at forhindre ham i at komme igennem. Der er intet der bider på spejdere. Glem alt om moral, held, natbonus, lvl osv. det har ingen effekt på udfaldet. kun antallet hos angriber vs forsvarer betyder noget. Hvorfor så opgradere? trin 1 kan desværre kun se ress på lager og troppetal. imens trin 2 også kan se bygninger. trin 3 kan endda se tropper udenfor byen, hvilket ligegyldiggør spejdervåbenet til pala...

LK
unit_light_60.png
: Primær funktion i opstarten er ren farming. Det er enhenden der kan bære klart flest ress og de løber også hurtigst af alle de enheder der kan farme. Generelt giver de ressne igen lige så godt som ress lvls ud til ca 2 timer og hærstyrkemæssigt vinder du på at bruge dem helt ud til 3 timer ved denne enhedshastighed. dette er ikke en opfordring til at stoppe med at farme eller bygge LK når man når så langt ud, men for at gøre opmærksom på et muligt problem. Desuden skal det tages med i betragning at ved farming forstås at man kommer hjem med 50% i loadkapacitet i gennemsnit. holder man et højere eller lavere snit skal der lægges til eller trækkes fra. Det er derudover en angrebsenhed som er bedst imod sværd og TK, imens man skal undgå at kæmpe imod især spyd, men også buer gør stor skade på dine LK. Har du en fjende med katdeff og lygten så skal din overvægt af tropper også ligges her.

BK
unit_marcher_60.png
: Deres primære opgave er angreb. de er kun fantastiske imod Buer, og de gør en ok figur imod spyd. Sværd er deres fjende nr 1 og TK gør også ondt på disse. De er ok at farme med da de er lige så hurtige som LK, men de kan kun bære 50 ress pr. enhed og fylder endda en plads mere i farmen.

TK
unit_heavy_60.png
: Er en allround enhed. den fungere som sværd i deff. Dog kun med 2/3 dele effekt i forhold til antallet af farmpladser de bruger. I angreb virker de som LK. også med ca 2/3 effekt målt i brugte farmpladser. Hvorfor så bygge dem? jo de er den eneste enhed i stalden der kan bruges som deff og det gør din deffby meget hurtigere at bygge op. + at deres hastighed på kortet giver dig bedre mulighed for at snipe fjendens tropper når de kommer med deres adelstog. endvidere kan en specialnuke af rent TK fungere som overtager af fjendens by og du vil på den måde have deff der med det samme. Det er dog avanceret krigsførsel og er ikke anbefalelsesværdigt at gøre uden grundig overvejelse. Ellers er de en fin kilde til indtægt i dine deff byer da de kan bære forholdsvis meget og er forholdsvis hurtige... samtidig med er de den enhed der er mest ligeglad med murens lvl.

Rams
unit_ram_60.png
: Har også kun 2 formål. 1 så bruges de til at sænke murens effekt med inden kampens udfald begynder (op til 50%) nøjagtig 213 skal der til for at få en trin 20 mur til at fungere som en trin 10. Derudover river de muren ned efter kampen. 219 rams skal der til for at rive den fra 20 til 0 i et hug. Deres anden funktion er som fake, da de er den billigste enhed af adelssimmerne.

Kata
unit_catapult_60.png
: Er egentlig en dårlig kampenhed, men de er gode til at nedlægge fjendens bygninger efter kampen. pas dog på med at lære fjenden det, da de kan finde på at hævne sig hvis de får chancen. I forsvar kan de dog blive uovertrufne hvis man får lygten til sin paladin. en ren kataby kan gøre at du holder ca 6-7 nukes tilbage uden hjælp vel og mærket.

Milits
militia_new.png
: samme evner som trin 1 spyd. kan hverken opgraderes eller flyttes. du tjener kun det halve fra dine miner når de er rejst.
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Den er i top, men vil dog lige bemærke at byernes egetforsvar variere fra verden til verden, så oplysningen om hvor mange spyd der skal til at komme over en bestemt murhøjde, skal testes i forsamlingspladsens simulator for den verden man spiller i.

Desuden har kirker et højere forsvar mod katapulter end andre bygninger, hvilket man også skal tage højde for i verdener med kirker.

Men det holder Skolehavens altid høje kvalitet.:cool:
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
tror aldrig vi har haft en verden med andet end grundforsvar på 20.

V7 var uden kirker men ja det er værd at vide, hvis der kommer en kirkeverden igen.
 
Top