Til ære for Tobias2008

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Hej allesammen
Jeg er for noget tid siden blevet kontakte af Tobias2008 (læs 1½ måned +) om ikke jeg snart gør pigeskolen officiel. Ideen er jo lidt sjov i sig selv, eftersom der er mange der spørger om gode råd, om guides osv. Og selv om jeg er en stående joke fordi jeg faktisk gerne vil hjælpe andre til at blive bedre så jeg og mange andre kan få en mere udfordrende tid imens vi spiller TW. Så kan jeg se selv efter en måned at nogen stadig skylder mig noget.... siden gælden ikke bliver betalt så vil jeg i stedet høre hvad folk siger til ideen? ind til videre har jeg tænkt noget i retning af dette:

1. Jeg er leder, muligvis kun delvist aktiv
2. Jeg skal bruge en underviser i script dets opbygning. det er et stort + hvis man kan lave sine egne lovlige scripts.
3. maks 15 elever af gangen, som skal leve op til en række krav naturligvis... Disse vil være nogle af dem: have under 10 byer, være på dagligt, selv være aktiv med relevante tvivlsspørgsmål.
4. for at graduere skal man have udviklet en forståelse for spillet, alle dens facetter og kunne advisere sine medlemmer ud fra viden om online tid og spilmentalitet. Hvis alt bliver gennemført som der ligger skitseret i mit hoved så vil man være uafhængig af andre for at kunne spille godt, Dvs man behøver ikke længere at spørge om råd for man ved. man behøver ikke længere have folk til at lave sine scripts for man kan selv fikse disse... osv...
5. At være No lifer bliver ikke en del af pensummet for det kan alle blive om de vil... jeg kender mange der kun klarer sig godt på den konto, men som kollapser når de ser de første inc...
 

Persefone

Veteran
Reaktionsscore
0
En udmærket og sjov idé, som jeg også har nævnt tidligere at jeg synes :)

Men :p
2. Jeg skal bruge en underviser i script dets opbygning. det er et stort + hvis man kan lave sine egne lovlige scripts.

Jeg er i den tid jeg har spillet tw kun stødt ind i én dansk spiller der selv lavede scripts, den begavede og fantastiske Qiin, ellers har jeg ikke oplevet det :(
Der er flere der kan gennemskue hvilke ting i et script der kan tilpasses til et specielt behov, flere der kan finde geniale scripts på andre servere til .dk og kan redigere/oversætte scripts så de hvis nødvendigt kan ændres så de virker på .dk...men virker ikke til der er stor gang i at selv skrive dem.
Finder du spillere der kan lave egne scripts, så endelig præsenter dem for mig :):)

Og nej, Helldog's script der afslører om man lyver tæller ikke..han har nemlig ikke sendt det til mig så jeg kan teste det :huh:
 

The Joker

Senior medlem
Reaktionsscore
4
Hvad ingen pige uniformer :laugh:

Ej lyder da som en meget fin ide.
Men som persefone også sagde tror jeg du får svært ved at finde 1 til scriptsne.
Desuden kræver det også at personen er frisk på at spille en "hygge" server, som kun består i at lære folk op.
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Pigeuniformer :cool: jamen det er jo kun til et internt klassebillede :laugh: mine piger skal jo ikke udstilles :D

Hehe :) men som jeg nævnte så var det kun et plus ;) desuden så kommer jeg heller ikke til at spille på den konto som andet end hygge hvilket vil sige at tiden der skal investeres egentlig skal ligges i oplæringen. og ikke så meget selve spillet... Med mindre man selv vil begge dele. Der vil jo nok blive en tid hvor skolen lukker af den ene eller anden årsag...
 
Senest redigeret:

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Kunne også godt tænke mig at komme i TW skole :D..
For kender ikke så meget til scripts.
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Vil gerne gå i TW skole :).. For der er en del ting jeg ikke kender så meget til :eek:..
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Beklager jeg ikke har så meget tid til at følge op på alt det jeg har startet op, men har desværre lidt travlt RL til tider. Jeg skulle også have startet ugens afstemning op i går aftes men håber det bliver nået i aften når jeg kommer hjem igen. Må lige have lidt at spise inden jeg smutter :eek: slut på undskyldninger :p

On topic:

Hmmm... det ser ud til at der er en svag interesse for dette om end jeg ikke planlægger på at starte det op før V7. Langt hen af vejen er det ikke nemt at finde gode folk mht Scripts og de er egentlig også mest anvendelige jo længere man kommer ind i spillet efter min mening, hvilket betyder at jeg kun har haft behov for det i begrænset omfang :eek: (de fleste kender nok mit skiftende sind og RL komplikationer :p )
Jeg har allerede en der har tilbudt sin hjælp mht scripts og en anden jeg kan trække på. Begge er villige til at dele af deres erfaring, men vil som jeg ikke love mere end at øse af vores visdomsord de aftener vi er hjemme til det. Langt hen af vejen skal der jo også være tid til at tygge al den viden igennem som der bliver lagt frem og der skal gives mulighed for at de enkelte elever kan nå at få en forståelse for den undervisning de modtager.
Såfremt som interessen er stor nok og jeg finder en der er dygtig nok til scripts og engageret nok, så vil jeg åbne op for ansøgninger til TWskolen. Men husk at jeg har allerede sagt man bliver kicket senest når man når 10 byer eller man er "færdiguddannet" Det vil IKKE blive en stamme der gør andet end at bryde sammen når jeg kicker den sidste elev.
Til de interesserede vil der også være emner på skemaet som lederanalyser, ledelsesstil, ledelsesprincipper og lignende, men det kommer til at have mere præg af diskussioner om fordele og ulemper ved de valg man er nødt til at træffe som leder i et krigsspil...
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Det lyder skam godt Skolehaven :).. Det er skam godt noget jeg kunne tænke mig.. Er alligevel altid dårlig til at få 2-3 byer som en af de første 5-6 stykker :p..
 

Patrioten

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Skole?

jeg tænker på om det er okay med spillere helt fra 0?
- har en ven som gerne ville lære spillet, også kan jeg guide ham sideløbende mens han går i din skole... :p
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Du kan da godt få lov at lære mig op på nogle af de ting jeg ikke kan :D.. :laugh:..
 

Patrioten

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Noooo, jeg har ingen tålmodighed, og da jeg ikke kan sende dig dumflader vil det være spildt enerig, hehe :D
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
HVIS jeg laver den, så kommer kriteriet ikke til at gå efter hvor længe man har været i spillet eller hvor man står... jeg går ud fra at alle intet kan og starter et sted og går alt igennem. Hvilket også er det jeg forventer af en evt scriptlærer. alle kan stjæle andres scripts og det burde ikke tage længe at kigge en script string igennem og oversætte til dansk TW... selv jeg ville kunne lære det på kort tid. Derfor jeg gerne ser at det er en der er et lvl over det. Hvis altså det findes ;)
 

Miss

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Noooo, jeg har ingen tålmodighed, og da jeg ikke kan sende dig dumflader vil det være spildt enerig, hehe :D

Dumflade ?
Hvad skal jeg bruge sådan nogle til :confused: ?
Så må Skolehaven endelig lære mig op :laugh: :laugh:...
For er rent ud sagt det man kalder en noob..
 
Top