Verden 23: oldschool

Baron2344

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hey, som veteran af TW, kan jeg til tider godt savne TW som
Det var engang, jeg hentyder til V2...
Jeg tænkte på hvis verden 23 kunne få samme indstillinger, og samme smed tech system
Inkl Paladin, kirke, og heste med buer, samt buer...
Og hvis så også flag systemet kunne deaktiveres fra den..
Jeg tror V23 ville kunne samle godt med spiller til sig igen, da det er blevet alt for moderne
Og vi savner det simple gode gamle TW.

De kærligste hilsner :)
Og lad os så få veteranerne på banen
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Det gode gamle TW er blevet dræbt af Innogames.
Du vil aldrig få den samme oplevelse igen.
Årsagen er den at man nu kan bruge PP til alt, inkl. at købe sig til resourcer.
Det gode gamle TW, hvor alle fra start var lige.. Det var tider, nu er det et spørgsmål om hvem der vil bruge flest penge på opstarten.
Ja og så skal man vel heller ikke glemme disse events der ødelægger enhver balance i spillet.
 

Lars the emperor

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Hey, som veteran af TW, kan jeg til tider godt savne TW som
Det var engang, jeg hentyder til V2...
Jeg tænkte på hvis verden 23 kunne få samme indstillinger, og samme smed tech system
Inkl Paladin, kirke, og heste med buer, samt buer...
Og hvis så også flag systemet kunne deaktiveres fra den..
Jeg tror V23 ville kunne samle godt med spiller til sig igen, da det er blevet alt for moderne
Og vi savner det simple gode gamle TW.

De kærligste hilsner :)
Og lad os så få veteranerne på banen

fuldkommen enig :)
 

Baron2344

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det gode gamle TW er blevet dræbt af Innogames.
Du vil aldrig få den samme oplevelse igen.
Årsagen er den at man nu kan bruge PP til alt, inkl. at købe sig til resourcer.
Det gode gamle TW, hvor alle fra start var lige.. Det var tider, nu er det et spørgsmål om hvem der vil bruge flest penge på opstarten.
Ja og så skal man vel heller ikke glemme disse events der ødelægger enhver balance i spillet.

det er fuldkommen rigtigt faktisk.. jeg kan huske de store stammekrige før i tiden.. de er forsvundet nu fordi folk stabler en stamme af personer der bruger alle sine penge på TW og så holder de os nede så længe så vi ikke kan gøre det store...
 

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
det er fuldkommen rigtigt faktisk.. jeg kan huske de store stammekrige før i tiden.. de er forsvundet nu fordi folk stabler en stamme af personer der bruger alle sine penge på TW og så holder de os nede så længe så vi ikke kan gøre det store...

Det er så lodret forkert. selvfølgelig... Der er til tider nogle gange en enkelt spiller eller to der går amok med pp i starten og bliver rang 1. På v20 er der en enkelt spiller der har brugt flere pp på den verden end resten af spillerne tilsammen. Og han er ikke i rang 1 stammen. hvis du ligger mærke til hvem der bytter pp til ressourcer er det nemlig uhyre sjældent de "dygtige"spillere. Det er rent faktisk dem der sælger ressourcerne for pp :D

Med det sagt så er det rigtigt at mange ting i spillet bliver ødelagt af alle de fordele det kan give at købe sig til tingene. Men jeg synes personligt at folk bruger det som argument lige i overkanten for meget for ødelæggelsen af spillet. Men det er bare min mening. De der events er jeg dog helt klart enig i burde fjernes af adskillige årsager.

Mit klare indtryk er i hvert fald at det sådan set sjældent er topspillerne der bruger flest pp. Det har jeg intet belæg for at sige, andet end hvad jeg selv har erfaret. Og som en tilføjelse har jeg aldrig selv brugt så meget som en krone på den danske server. I bogstaveligste forstand. Jeg har solgt ressourcer og fået pp den vej. Der kan man nemt bytte sig til 5 k på en verden.

Sorry for off topic. Kunne bare ikke lade vær med at kommentere det.
 
Senest redigeret:

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Brugen af PP på res er naturligvis en fordel for spillere der ikke har tid til at farme, og man kan lystigt påstå at det udligner uligheden imellem folk der bruger tid på spillet i form af deres farming og folk der ikke bruger tid på spillet. Men lad os nu ikke gå helt i selvsving... det er jo ikke kun "dårlige" spillere der køber sig til res...
Problemet med køb af res er ligesom det amoralske i at man i legoland kan købe et dyrere turpas, og så springer de køen over. Den enlige moder der har sparret i to år for at kunne tage sine børn med til legoland, får så lov til at bruge ferien på at stå i kø imens andre stryger lige forbi... denne situation ser vi så også på point tavlen her i TW. Nye spillere lader sig nemt skræmme af point, og når de ser naboen eksplodere i et sand festfyrværkeri af PP forbrug, ja så forlader de spillet og kommer dermed ikke til at betale for Premium account og kontomanager. Det giver bare ingen mening...
Desværre er Innogames stokdøv, så vi slipper jo nok ikke af med deres selvdestuktion.
 

knights templar

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Brugen af PP på res er naturligvis en fordel for spillere der ikke har tid til at farme, og man kan lystigt påstå at det udligner uligheden imellem folk der bruger tid på spillet i form af deres farming og folk der ikke bruger tid på spillet. Men lad os nu ikke gå helt i selvsving... det er jo ikke kun "dårlige" spillere der køber sig til res...
Problemet med køb af res er ligesom det amoralske i at man i legoland kan købe et dyrere turpas, og så springer de køen over. Den enlige moder der har sparret i to år for at kunne tage sine børn med til legoland, får så lov til at bruge ferien på at stå i kø imens andre stryger lige forbi... denne situation ser vi så også på point tavlen her i TW. Nye spillere lader sig nemt skræmme af point, og når de ser naboen eksplodere i et sand festfyrværkeri af PP forbrug, ja så forlader de spillet og kommer dermed ikke til at betale for Premium account og kontomanager. Det giver bare ingen mening...
Desværre er Innogames stokdøv, så vi slipper jo nok ikke af med deres selvdestuktion.

Ja, er for det meste enig. Især i det sidste du skriver. hvis jeg forstår dig korrekt så er din pointe at hvis man begrænsede brugen af pp ville det faktisk kunne give en større indtjening til innogames i sidste ende i form af flere spillere? Sådan så at det ikke kun er et par få spillere der bruger en masse pp, men mange spillere der køber det basale som plus konto og eventuelt kontomanager. Det er jeg fuldstændig enig i, og jeg skrev også nogenlunde det samme på forum for noget tid siden mener jeg. At hvis man nu bare lod vær med at fokuserer på en her og nu indtjening, så ville det på længere sigt kunne betyde mange flere spillere på de danske servere, og dermed også en større indtjening til innogames. Jeg har hørt mange andre spillere sige stort set det samme, og det er ærgeligt at spillet på trods af det går i retning af flere og flere plus fordele. I hvert fald hvad angår de danske servere. Vi må håbe der bliver fundet en balancegang så vi får nogle flere spillere ind på serverne igen, og så bliver spillet også sjovere for alle parter.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Innogames har skudt sig selv i foden - så kort kan det siges, men dem der bestemmer har tilsyneladende ikke meget fantasi, når det gælder om at tjene penge:eek:
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Ja, er for det meste enig. Især i det sidste du skriver. hvis jeg forstår dig korrekt så er din pointe at hvis man begrænsede brugen af pp ville det faktisk kunne give en større indtjening til innogames i sidste ende i form af flere spillere?

Du har forstået min pointe til UG ;)

Innogames har skudt sig selv i foden - så kort kan det siges, men dem der bestemmer har tilsyneladende ikke meget fantasi, når det gælder om at tjene penge:eek:

Fantasi har de da rigeligt af.. desværre for meget fantasi kan man vel sige.
 

Djames braun

Spilentusiast
Reaktionsscore
4
Det eneste jeg ønsker pt. af en ny verden er hverken speed, farmbegrænsning eller noget.. bare der ikke er flag med :p
syntes ligesom godt vi kunne være søde og vise en verden, hvor gamle navne ikke har store fordele..
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Eller hvad med en server der låses til ens mac addresse ??
Resultatet vil være at man ikke kan have duals på den server. Bagsiden af medaljen er så også at man kun kan logge på fra en bestemt maskine :)

Til dem der ikke ved hvad en mac addresse er, så er det et unikt nummer der følger med dit netkort. Det har ikke noget at gøre med om du spiller på pc, mac, eller mobil.
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Eller hvad med en server der låses til ens mac addresse ??
Resultatet vil være at man ikke kan have duals på den server. Bagsiden af medaljen er så også at man kun kan logge på fra en bestemt maskine :)

Til dem der ikke ved hvad en mac addresse er, så er det et unikt nummer der følger med dit netkort. Det har ikke noget at gøre med om du spiller på pc, mac, eller mobil.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2286440

http://en.wikibooks.org/wiki/Changing_Your_MAC_Address

I kan nu spille imod spillere der tror kontoen er på 24/7

God ide Don men som du kan se så kan det omgåes, selvom telefonens MAC ændring giver problemer, men så kan man ændre sin PC til telefonens MAC

Jeg vil bare begrave ideen før den vokser !!!
tyskerne ved også at det ikke kan lade sig gøre
 
Senest redigeret:

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Som jeg læser dine to links, så kræver denne måde at "snyde" på, at man faktisk har en trådløs kontakt med eksempelvis den bærbar, der bærer den "låste" MAC addresse. Der er altså dermed tale om 1 person, der snyder lidt for at kunne spille videre på sin mobil.
Jeg konkluderer derfor at der så ikke er tale om regulære duals, men om 1 spiller der snyder lidt for at tjekke sin konto på mobilen.

Mon ikke at vi godt kan blive enige om, at spil på mobilen er belastende og kun noget man gør for at tjekke om man er kommet under angreb? Det er jo umuligt at sende et tog der ikke kan snipes efter behag, endda også hvis sniperiet foregår fra en anden mobil.
Jeg mener derfor stadig at man om ikke andet så løser dual problematikken på den udvalgte server, i en rimelig grad.
 

Humfrey

Junior medlem
Reaktionsscore
1
Svarer du på noget du tror eller svarer du, fordi du bare vil have ret ?

Dette er offtopic på dette forum, men jeg har arbejdet med computere en del år og har brugt den del med at ændre MAC en enkelt gang !!!

jeg kunne have 4 computere med samme MAC og spille på dem alle hvorimod stakkels "XXX" tabte sin computer og skulle skifte den efter 2 mdr spil og ikke kunne logge ind efterfølgende

skal vi lukke denne diskussion ang MAC og bare sige at du havde hørt at MAC var unikke hvilket de så ikke var og så komme videre???
 

Snoevl

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Som Humfrey siger; filtrering på MAC-adresser vil ikke være optimalt og kun begrænse de knap så IT-kyndige. Vi er nok ude i noget facerecognition, NemID eller noget andet helt unikt. Måske irisscan?
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Svarer du på noget du tror eller svarer du, fordi du bare vil have ret ?

Dette er offtopic på dette forum, men jeg har arbejdet med computere en del år og har brugt den del med at ændre MAC en enkelt gang !!!

jeg kunne have 4 computere med samme MAC og spille på dem alle hvorimod stakkels "XXX" tabte sin computer og skulle skifte den efter 2 mdr spil og ikke kunne logge ind efterfølgende

skal vi lukke denne diskussion ang MAC og bare sige at du havde hørt at MAC var unikke hvilket de så ikke var og så komme videre???

Det er godt nok nogle år siden at jeg læste til systemadministrator, og jeg skal da indrømme at jeg ikke har brugt uddannelsen til meget sidenhen pga der var flere med den uddannelse end der var svin i Jylland, og derfor ikke fandt det synderlig nemt at finde et job i branchen. Hvorfor du fører en aggressiv tone i din post er mig en gåde.. og vel dybest set unødvendig.
Jeg lærte på uddannelsen at mac-addressen var unik for netværkskortet og at kortet ville beholde denne mac-addresse selvom man hev det ud af maskinen og plantede det i en ny maskine. Nu fortæller du så at man kan fifle med det.. og det tror jeg gerne på, jeg kunne jo læse dette i de links du smed op, men... man kan også snyde med mobiltelefoner og køre multikonto med dem, dette har ikke stoppet innogames i at indføre mobil apps af den grund. Hvis man vil snyde, så kan man snyde..
Dette forhindrer så alligevel ikke i at man kan lave en verden hvor man kører med det set-up jeg foreslog.
Jeg indrømmer at det ikke er ufejlbarligt, men det er der jo intet der er.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Du har forstået min pointe til UG ;)



Fantasi har de da rigeligt af.. desværre for meget fantasi kan man vel sige.

Nej Innogames har ikke skyggen af fantasi. De har kun tænkt ændringer, der mod betaling giver fordele i spillet.
Innogames er ikke værd at beskæftige sig med eller forsøge at påvirke. Spild af tid.

I stedet kunne man måske tænke mere i retning af noget Public Domain?
Du kan fx få store programmer som OpenOffice (MS Office lookalike) og GIMP (Adobe lookalike). Begge store programkomplekser, der er free of charge.

Det må da være muligt at nogen lavede en TW lookalike?
Så kunne man køre forskellige verdener med særlige opsætninger og fx købe sig adgang, så der var til at drive nogle servere for.

Tror simpelthen ikke på, at det skulle være en helt umulig opgave
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det ER muligt at lave en kopi af Tribal Wars :)
Når det sker (for det forsøges jævnligt) så er det brud på ophavsretten og siden lukkes hurtigt ned, evt. med hjælp af advokater og med en økonomisk konsekvens for den eller de der står bag.
Jeg vil derfor anbefale man ikke gør forsøget og at man ikke opfordre andre til at gøre det, da det er at opfordre til lovbrud :)
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Det ER muligt at lave en kopi af Tribal Wars :)
Når det sker (for det forsøges jævnligt) så er det brud på ophavsretten og siden lukkes hurtigt ned, evt. med hjælp af advokater og med en økonomisk konsekvens for den eller de der står bag.
Jeg vil derfor anbefale man ikke gør forsøget og at man ikke opfordre andre til at gøre det, da det er at opfordre til lovbrud :)

Opfordrer bestemt ikke til lovbrud - skriver 'a lookalike'

TW er en dødsejler med den nuværende indstilling hos Innogames, men ideen i spillet er perfekt, så tanken om at lave noget tilsvarende i noget public domain regi er da oplagt. Det overstiger mine evner desværre, men jeg ville være klar til at spille og betale for at deltage
 
Top