Opdatering Version 8.33

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Opdatering til version 8.33

Kære spillere

Vores næste opdatering vil blive frigivet på tirsdag d. 3. marts, mellem 11:00 og 12:00.

Den største ændring der kommer med denne opdatering er integreringen af mentorsystemet. Bemærk, at mentorsystemet ikke vil være tilgængeligt for alle spillere fra begyndelsen, du kan se mere information i sektionen om emnet herunder.

Som altid, vil verdenerne være ikke være tilgængelige i et par minutter under opdateringen.

Fortæl os meget gerne, hvad du mener om indholdet af denne opdatering. Du kan skrive det i DENNE TRÅD!


Mentorsystemet

En ny funktion vil blive tilføjet i spillet for både erfarende og nye spillere: En mentor-ordning!

Systemet vil sætte nye spillere, der har brug for vejledning, sammen med mere erfarende spillere, så de kan lære lidt mere om spillet og modtage hjælpfulde råd.

Mentorene og lærlingene vil modtage små belønninger fra det, og vi håber, at det kan hjælpe nye spillere, som starter i spillet, da det kan være temmelig kompliceret for dem.

Systemet introduceres af en opgave, som føre dig til mentorvinduet, der kan findes i "Profil"-sektionen.

Hvis du identificeres som mentor, så kan du tilmelde dig og se de lærlinge, der er foreslået til dig.

Hvis du identificeres som en mulig lærling, så vil du se en liste over foreslåede mentorer.

Når et match er fundet, så vil mentorvinduet se ud som herunder for lærlingen:

8.33apprentice.PNG


og sådan her for mentoren:

8.33mentor.PNG


Forskellige muligheder er til rådighed for begge parter. Det er vigtigt at bemærke, at mentoren kan se lærlingens landsby, for at kunne vurdere hans udvikling og hjælpe ham på baggrund af det.

Mentoren kan oprette opgaver til sin lærling, for at hjælpe lærlingen til at få en god start i spillet og lære nogle nye tricks.

8.33quest.PNG


Forskellige opgaver er tilgængelige og bør dække de fleste nye spilleres behov.

En lærling har mulighed for at vurdere sin mentor og kan også fjerne ham, hvis han ikke føler forholdet er en succes. Husk at altid forblive høflig når I kommunikere med jeres mentor/lærling!

Mentoren vil have mulighed for at fjerne sin lærling, hvis denne bliver inaktiv.

Når lærlingen erobre sin anden landsby, vil denne være udlært og forlade sin mentor. Med tiden, så bliver lærlingen måske selv mentor for en anden spiller! Mentoren kan gå videre til at oplære og træne andre lærlinge (en mentor kan have 3 lærlinge på samme tid).

Bemærk, at pga. kompleksiteten af den nye funktion og nødvendige observationer fra vores sider, så vil ikke alle spillere blive genkendt som lærlinge eller mentorer fra starten. Det vil tage lidt tid inde alle spillere er med.

Det vil heller ikke lige nu være muligt, at anmode om en specifik mentor, men den mulighed vil muligvis blive tilføjet senere.

Vi håber, at I vil synes godt om den nye funktion og tøv ikke med at dele jeres feedback om forbedringer/forslag I må have. I kan også se lidt om mentorsystemet i vores InnoGames TV afsnit for marts (på engelsk).

Andet


  • Lagermanageren har nu prioritets grupper. Det er muligt, at prioritere en gruppe landsbyer højere, så den modtager råstoffer før de andre.
  • Nye filtre er blevet tilføjet til de dynamiske grupper, med hensyn til point og befolkning.
  • Fejlrettelser
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Super idé ... men sålænge man åbner op for at man kan se om jeg er online eller ej, så rører jeg ikke dette tiltag med en ildtang, for det er det samme som at åbne op for bagholdsangreb. Det er jo ikke første gang man hører om folk der bliver angrebet af en anden der enten har direkte adgang til at se om man er online, eller af én der kender én.
Det er ikke for sjov skyld at jeg ikke aksepterer venskabsanmodninger, og jeg vil ikke tvinges til det igennem dette tiltag.
 

Snoevl

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Jeg vil gerne være mentor.. Også selvom folk kan se min onlinestatus.

Folk der benytter spioner, får tilsendt info fra andre stammer og forsøger at vinde på anden vis end at spille taktisk er bare til grin - og sådan er det.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Folk der benytter spioner, får tilsendt info fra andre stammer og forsøger at vinde på anden vis end at spille taktisk er bare til grin - og sådan er det.

Hmmm...
Lad mig nu lige se.
Jo.. der må grines :laugh:
Magen til ævl skal man lede i noob-rækkerne efter.
Det er jo ikke bare hylene morsomt, det er jo faktisk tragisk hvis det var sandt.

Lad os kikke en gang til på sætning nummer 2:
får tilsendt info fra andre stammer
Ehmm, ja.. Jeg ved ikke rigtig om jeg skal grine græde eller bare konstatere at med en udtalelse som denne, så vil jeg nødig være den der får dig som mentor, for det er dog noget af det mest kranietomme nogen, nogensinde har sagt.
Alle stammeledelser har kommunikation med andre stammer på et eller andet tidspunkt i løbet af en server/Verden.
"- og sådan er det" :laugh:
 
Senest redigeret:

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Det er fuldstændigt frivilligt om man ønsker at benytte mentorsystemet :)
Men forhåbentlig vil en masse få glæde af systemet, både de der får hjælp og de der får mulighed for at dele deres viden, og fordelene vil langt være flere end ulemperne :)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Jeg siger bare at man i det mindste burde kunne have det som en mulighed at kunne slå den funktion fra som giver andre tilladelse til at se om man er online eller ej.
Uanset om man ønsker det eller ej, så er forræderi, spionage, og spillere der snyder en del af spillet.
Derfor er det til enhver tid et klogt valg, ikke at benytte sig af "ven"funktionen.
Hvis man har tillid til en eller flere, så er det væsentlig mere kløgtigt at benytte sig af skype. Derved kan man forblive online eller offline i al evighed, samtidig med at man kan chatte eller lade være uden at nogen ved om du er der eller er gået igen.
Det er et unaturligt press man lægger på mentoren, og jeg kan ved den søde julegrød ikke se hvorfor det er så vigtigt at en lærling kan se om man er online eller ej.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg skal gerne sende din bekymring tilbage til InnoGames :)
Men personligt, så vil jeg foretrække en mentor der tør vise mig hans online status, hvis jeg skal vise ham alt jeg har (da han jo kan se min landsby). Men det kan godt være mig, der mener tillid går begge veje :)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Denne postmoderne indstilling til tillid virker fint i det virkelige liv, men dette er et spil... forsøg at adskille de to verdener :p
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Mange tak for rådet Don Funk :)
Her sad jeg ellers og overvejede at sende en flok LK ud for at farme barbar landsbyerne, så jeg kunne få råstoffer nok til aftensmaden, men nu kan jeg da godt se (nu jeg har adskilt verderne) at det er bedre, at sende dem i Netto ;)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
:laugh:

Politiet:
"Kan du give et signalement af røverne?"
Ekspedienten:
" Der var 4 spejdere og en masse heste"
Politiet:
"Hvad tog de"
Ekspedienten:
"80 ting hver"
 
Top