får vi en Runde #3

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
får vi en Runde #3 hurtig

skal vi så ikke havde en runde som er instillet så den ikke igen igen skal laves om til sidst

den her runde vi køre nu har folk hvaret ked af der er taget bb byer
og igen er folk kede af at onling tid har så stor betyning

hvad med at lave en runde uden bb byer og med meget begranset farm men så med lidt højer speed på miner så de giver lidt meger

så kunne man sige man kun kunne farme 10k om dagen men tilgængel giver minerne godt
også kunne man fjerne bb byer eller kun havde bonus byer

også skulle vinderkravet hvare 55% af alle spiller byer så vil der hvare kramp om det lige til det sidste
og mange fleger der vil betale for plus (det bliver ejerne glade for)

også lav alle indstillinger så simpel som de kan
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Altså classic går hurtigere end normale verdener og VIL derfor kræve mere online tid. Det siger vel sig selv, så det du gerne vil have er lidt selvmodsigende. At vi skal have næste runde i gang hurtigere efter denne runde end tiden imellem 1 og 2 vil da være rart, og det kan nok lade sig gøre hvis ikke spillerne skal have et ord med. Man kan jo sige at med alt det brok der har været over rundens indstillinger så er det måske ikke ved demokratisk afstemning at indstillingerne skal indstilles. Aldrig har jeg da hørt så meget ynk over en runde. I har for en i... selv valgt de her indstillinger som nu er ændret. Det kan I ikke klandre teamet for. Nu har I prøvet at have medindflydelse, og jeg siger bare aldrig igen!
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
nej vi spiller et ligne spil hvor der ikke er bb byer

og som går hurtiger ind tw meget hurtiger ders lansomste server er som c

fordelen ved begranset farmning og hurtiger/miner giver meger
er spillern der ikke er meget på kan følge med og har meget nemmer ved hurtig og lave deff
og ahar altid stoffer

problemet som det er nu er når man er 1-2 uger hænde er farmer de meget serijøse 1 mil
hvor ham der er på et par ganne om dagen farmer 5000.10000 det giver så stor en forskel
at serven er lukket/afgjort før den er igan

jeg forstår godt alle dem som garne vil spille og sydens det er sjovt men ikke kan komme på fra kl 7 til 16
og kun 1-2 ganne om aften at de ikke gider og bruge plus da de mister ders byer meget hurtig

kunne man nu bramse dem der er meget på lidt og speede dem der ikke er meget på lidt op
så kunne man se fordelen i plus

kan kun sige det virker i det andet spil der er aldig en stamme som bliver overlegn fra start


kunne også bare sige ingen famning også bb byer menfolk klager over folk tager dem tros det er lige for alle og tage dem


lav en server hvor det er hovdet der skal bruges og ikke tid og muskler også sedt vinder kravet
så det er mulidt og gemmenføre

hvorfor 90% efter 70% har alle kedet sig og har en stamme 55% kan ingen lave om på det alivel
det kræver alle går sammen og det kan man ikke er der 3 er de to uenig om hvad man skal
sådanne er livet


mener bare nu må det hvare tiden til en taktisk server hvor alle kan se der er muliheder
for at vinde også selvom man er kommet lidt bagud

smider man den på 55% af alle spiller byer så kan der nemt blive 3 gode stammer der kæmper om det
og kan man så ikke farme så vil de der ikkeer meget på komme med i kampen

jeg kiget på hvad folk farmet da vi hvor 1-1½ uge inde i c der svinget det fra 1000 til 1 mil
så vinder ham der farmer 1 mil lige meget hvad man gør og folk mister lysten til spillet



nej en simpel server forske tropper gulmønter deff og off aldt ned på simpel
så lover jeg det bliver en server som ingen havde renet med og med mange der blander sig i kampen
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
nej vi spiller et ligne spil hvor der ikke er bb byer

og som går hurtiger ind tw meget hurtiger ders lansomste server er som c

fordelen ved begranset farmning og hurtiger/miner giver meger
er spillern der ikke er meget på kan følge med og har meget nemmer ved hurtig og lave deff
og ahar altid stoffer

Hvis jeg ikke gad at være så meget online er der jo nogle dejlige verdener i normal speed. Så går alting også dejligt meget langsommere

problemet som det er nu er når man er 1-2 uger hænde er farmer de meget serijøse 1 mil
hvor ham der er på et par ganne om dagen farmer 5000.10000 det giver så stor en forskel
at serven er lukket/afgjort før den er igan

Det er vel et valg man gør sig? Der er dem der gerne vil have det nemt og er så meget på de får det og dem der bare gerne vil have det nemt uden at være på? eller misforstår jeg dig?

jeg forstår godt alle dem som garne vil spille og sydens det er sjovt men ikke kan komme på fra kl 7 til 16
og kun 1-2 ganne om aften at de ikke gider og bruge plus da de mister ders byer meget hurtig

kunne man nu bramse dem der er meget på lidt og speede dem der ikke er meget på lidt op
så kunne man se fordelen i plus

kan kun sige det virker i det andet spil der er aldig en stamme som bliver overlegn fra start

kunne også bare sige ingen famning også bb byer menfolk klager over folk tager dem tros det er lige for alle og tage dem

Fantastisk forslag. Til en normal verden. Ideen med classic er at det er for dem der er lidt dygtigere og har lidt bedre mulighed for at være på hele dagen

lav en server hvor det er hovdet der skal bruges og ikke tid og muskler også sedt vinder kravet
så det er mulidt og gemmenføre

hvorfor 90% efter 70% har alle kedet sig og har en stamme 55% kan ingen lave om på det alivel
det kræver alle går sammen og det kan man ikke er der 3 er de to uenig om hvad man skal
sådanne er livet

Øhm jo? Bare fordi alles løsning er at joine vinderstammen for at undgå udadling er det jo ikke fordi slaget er tabt. At folk giver for let op er ikke vinderkravenes skyld.

mener bare nu må det hvare tiden til en taktisk server hvor alle kan se der er muliheder
for at vinde også selvom man er kommet lidt bagud

smider man den på 55% af alle spiller byer så kan der nemt blive 3 gode stammer der kæmper om det
og kan man så ikke farme så vil de der ikkeer meget på komme med i kampen

Smider man den på 55% så vil de "gode" spillere bare sætte sig i samme stamme tidligere. Det er jo vist på flere verdener at de "gode" ikke tør tage chancen og vise at de kan stå distancen

jeg kiget på hvad folk farmet da vi hvor 1-1½ uge inde i c der svinget det fra 1000 til 1 mil
så vinder ham der farmer 1 mil lige meget hvad man gør og folk mister lysten til spillet

Øhm det er så faktisk ret nemt at tage en spiller ud som har farmet en million. Det burde det især være for de stammer jeg husker dig for. Her er en skitse. Du bygger 1-2k økser ram og katapulter efter behov og temperament. Du bliver stacket af stammen minimum 20k blandet deff og så begynder du at rive hans by ned. har han farmet så meget efter så kort tid så har han næppe andet end off tropper og så kan det endda være en fordel hvis du har tid og lyst til at starte angrebet klokken 1 om natten og gensende indtil ham og hans venner kommer online og kan hjælpe ham. Sætter du kataerne op i kata trains så kan du endda sørge for det bliver en hård morgen for ham... uden forsamlingsplads ingen dodge fx. uden farm ingen genopbygning. det er bare at beregne hvor mange kats der skal til at rive hvert trin ned. og er han ikke online så kan du sikre dig imod et heldigt snipe fra tropper der kommer hjem ved at holde alle angrebene i samme sekund.

nej en simpel server forske tropper gulmønter deff og off aldt ned på simpel
så lover jeg det bliver en server som ingen havde renet med og med mange der blander sig i kampen

Jeg syntes efterhånden det er enormt kedeligt at alting altid er simpelt. Der er kun en gang vi ikke har haft simpel smed i hele TW.dk's historie. Syntes jeg læste et sted at en verden der er ved at lukke var den sidste verden med kirker. hvorfor skal der lige lefles for den samme spillergruppe hver eneste gang der skal åbnes en ny verden? er det for meget for langt at der også skal være en verden til dem der gerne vil lidt mere diversitet?

Jeg har sat alle mine kommentarer ind med blåt
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
ledte efter din tråd skole med hvad instilinger man kan lave

hvad af det her kan lade sig gøre

meget simpel tech

ingen kirke

tropper løber samme tempo som c er nu men miner giver meger og bygninger er hurtiger og lave

meget begraset eller ingen farmning højst 10 k om dagen

har kun prøvet mønte systemet så ved ikke hvad man kan af smarte instilinger der

ingen bb byer eller kun bonus byer

også natbonus til kl 8 så kampen kommer om eftermidagen og aften hvor folk kan komme på

og begranset angrib man kan lave på engan og fake skal bestå af meger af en ram
måske 12 angrib par spiller af gannen


det er instilinger hvor dual ikke betyder så meget da man ikke kan farme
og den lille spiller mister sine tropper men har stoffer på lagert til at komme op igen
og kunne man så lave så man havde sine mønter selvom man starte om så hvor den heldt hjemme
og alle kunne se fordelen i at starte igen

og ham der er på 3 ganne om dagen har stort set de stamme stoffer som ham der er på 24/7
og uden dual fordel vil det give fleger gode spiller som spiller selv og vinder krav på 55% af alle byer
vil give mange håb om hvis man lige går lidt sammen kan en stor stamme stoppes

skole du kender instilingerne hvad ville hvare engod instiling der kunne det jeg skiver der

----------------------------------------

forstår godt nogen mangler udfordning med simpel

men igen du kender instilinger best

hvad vil gør det lige for ham der er på kl 6-7 og kl 15-16 og igen kl 20-21
forholdt til dem der spiller dual og er på 24/7

jeg kan kun se løsningen med bygninger er hurtige og byge og miner giver meget også begranset farmning eller ingen
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
her er linket: http://forum.tribalwars.dk/showthread.php?t=2099

Her er et forslag til det du søger og som jeg finder ensformigt og dræbende for mange hvis det gentager sig:


Spilhastighed:
4.5
Enhedshastighed: 0.33
Nedriv bygning:
aktiv
Moral: aktiv
Gård regel:
Inaktiv
Grundforsvar: 20
Millisekunder: aktiv
Fake begrænsning: aktiv 2%
Forskningssystem: Simpel
Kirke: inaktiv
Medaljer:
aktiv
Selvudbyggende barbarlandsbyer: Inaktiv
Bonuslandsbyer:
Inaktiv
Tidsfrist for at afbryde angreb: 5 Minutter
Tidsfrist for at afbryde handler: 2.5 Minutter
Natbonus:
aktiv fra kl. 24:00 til kl. 08:00
Angrebsbeskyttelse for nybegyndere: 3 Dage
Maks. forhold Angriber : Forsvarer: 20 : 1 for de første 20 dage
Bueskytter: Aktiv
Spejdersystem: Spejdere kan udspionere tropper, bygninger, råstoffer og tropper udenfor byen
Paladin: inaktiv
Stigende priser for Adelsmænd: Pakker (trin akademi)
Udbyg Adelsmand billigt: inaktiv
Maksimal rækkevidde for adelsmænd: 200 Felter
Loyalitet falder pr. adelsmands angreb: 20-35
Stigning i loyalitet pr. time: 4.5
Medlemsgrænse pr. stamme: 20
Rangliste over besejrede modstandere: aktiv, går efter point
Angrebs/support gap: 150 ms
Farmregel: Aktiv (der kan farmes 1000 res om dagen gange (antallet af dage der er gået på serveren + dit antal af byer)
Kontorepræsentation: aktiv
Kontorepræsentationsbegrænsning ved varig kontorepræsentation: aktiv, fra over 30 dages kontorepræsentation inden for 60 dage dage
Fri handel: aktiv
Områdevalg: Aktiv


Sejrsindstilling: 55% dominans


Mit forslag vil nærmere blive:

Spilhastighed: 5
Enhedshastighed: 0.5
Nedriv bygning:
aktiv
Moral: aktiv (tidsbaseret)
Gård regel:
aktiv 1500 pr. lvl
Grundforsvar: 20
Millisekunder: aktiv
Fake begrænsning: inaktiv
Forskningssystem: 3 trins forskning
Kirke: Aktiv
Medaljer:
aktiv
Selvudbyggende barbarlandsbyer: aktiv (op til 3000 point)
Bonuslandsbyer:
forbedrede bonuslandsbyer
Tidsfrist for at afbryde angreb: 5 Minutter
Tidsfrist for at afbryde handler: 2.5 Minutter
Natbonus:
aktiv fra kl. 24:00 til kl. 08:00
Angrebsbeskyttelse for nybegyndere: 3 Dage
Maks. forhold Angriber : Forsvarer: 20 : 1 for de første 20 dage
Bueskytter: Aktiv
Spejdersystem: Spejdere kan udspionere tropper, bygninger, råstoffer og tropper udenfor byen
Paladin: Aktiv uden våben
Stigende priser for Adelsmænd: Pakker (trin akademi)
Udbyg Adelsmand billigt: inaktiv
Maksimal rækkevidde for adelsmænd: 200 Felter
Loyalitet falder pr. adelsmands angreb: 20-35
Stigning i loyalitet pr. time: 5
Medlemsgrænse pr. stamme: 5
Rangliste over besejrede modstandere: aktiv, går efter point
Angrebs/support gap: 50 ms
Farmregel: Aktiv (der kan farmes 2000 res om dagen gange (antallet af dage der er gået på serveren + dit antal af byer)
Kontorepræsentation: aktiv
Kontorepræsentationsbegrænsning ved varig kontorepræsentation: aktiv, fra over 10 dages kontorepræsentation inden for 20 dage dage
Fri handel: aktiv
Områdevalg: inaktiv

Sejrsindstilling: Kontrollere alle hemmelighederne


Som en note kan jeg nævne at Trin akademi er et akademi der har 3 trin i stedet for kun et og så guldmønterne. Der kan kun bygges en adel for hvert trin hvilket gør at spillerens første by max kan have 3 adler og han skal derfor med 99% sikkerhed besøge dig 2 gange med adler. Han kan altså ikke lave et tog uden at have mindst 2 byer. (max 6 adler - den han har brugt på at tage by 2. Altså 5) Det hæmmer selvfølgelig også dem der tager barbarbyer da de kun kan tage 3 byer og så skal de bygge mindst en af dem op til akademi før de kan erobre mere. Jep jeg ved det når der er noget godt så er der også en bagside af medaljen ;)


 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
jeg prøvede det der trin akademi på en svensk server, og jeg må indrømme at det var faktisk meget sjovt :) man skal nemlig vide hvad man bruger sine adler på.
 

NemesisDK

I træning
Reaktionsscore
1
Jeg synes at dit forslag Skole, er meget godt. Specielt hvis moral'en forsvinder efter man har været på serveren en vis tid !!
Ellers ville det være kanon med en Classic runde med hemmeligheder :)
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
Fine indstillinger Skolehaven :)

Lidt forandringer vil gøre godt, håber at det bliver noget lign. til næste runde så skal jeg nok også selv starte op :p
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
vil sige jeg er næsten ligeglad hvad instilinger der er jeg vil bare garne havde alle føler det er sjovt
og får lyst til at smide plus på og kæmpe for det

også at det ikke kan betale sig og spille dual så der kommer fleger kontoer som går på i det

også et vinner krav som liger på et nevo som ikke skal laves om til sidst en server som køre som aftalt lige til det sidste

man kunne godt lave en instiling som din skole men så skulle man lave en besked alle fik når man gik på serven der forklaret lidt om hvad er hvad og hvad man gør for at få noget godt ud af det

lidt gode råd vi skal prøve og få så mange med som mulig så det ikke er de samme 100 spiller der altid afgøre serverne det bliver svært men kan man det vil serverne blive store fram over
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
den der hvondan virker den kan man så farme 2000 første dag 4000 anden dag ........

Farmregel: Aktiv (der kan farmes 2000 res om dagen gange (antallet af dage der er gået på serveren + dit antal af byer)


den ved jeg heller ikke hvad er ??? :O) Gård regel: aktiv 1500 pr. lvl
og den Grundforsvar: 20
 
Senest redigeret:

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Farmregel virker på den måde at på dag 1 kan du farme x antal råstoffer. i dette tilfælde 2000. på dag 2 bliver det så 4000 og så videre. Så vidt jeg har læst mig til imens jeg har lappet lidt huller på wikien, så vil du på en dag 7, hvor du har opnået 2 byer kunne farme 16k ress. Dog mangler jeg lige at få den del bekræftet.

Gårdregel er en regel der sætter en grænse for hvor mange tropper en by kan supporte. Det betyder at hvis din gård (farm) er lvl 10, så kan du ved den indstilling der er beskrevet kun have 15000 mand til effektivt at forsvare din by. Alle tropper derudover vil ikke kæmpe i slaget, men du vil miste samme % tropper. Sat op i tal betyder det at hvis du har 30k til at forsvare byen og dine kæmpene enheder mister 2/3 dele at styrken vil dit reelle tabstal blive 20k. Og som jeg har læst mig til tælles der i farmpladser ligesom når du fylder gården.

Grundforsvar er en standard indstilling der altid har været på 20. Den har den funktion at en by har en forsvarsværdi selv uden enheder og mur. Det er den der gør at du mister et spyd når du angriber med 20 spyd og neutralt held.

Og vi vil naturligvis fra teamets side være behjælpelig med hvad nye indstillinger har af betydning for spillet. Spillerne er altid velkomne til at stille spørgsmål til indstillingerne. Vi svarer så hurtigt som vi har mulighed for det.
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
tak for svar

så hvis den farmning skal gøre en forskel må den max hvare på 200 ellers betyder den ingen ting
så kan folk farme ald det de vil

er der ellers ander gode instilinger tor tw kan meget meger ind vi har set
og tor også den kan få den heldt ratte instiling der gør det er hovedet man skal bruge og ikke tid og muskler
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg tror de tal skolehaven har valgt, er eksempler mere end nøjagtigt dem han mener det skal være :)
Skulle fx. farm-reglen bruges i runden, vil vi self snakke med CM'erne fra de servere der har prøvet at bruge det og hører hvad deres erfaring er med hvad det "rigtige" tal skal være :)

Der er masser af muligheder for interessante indstillinger og det er svært at lave en komplet liste over dem. Men en vigtig del er også hvordan de kombineres :)
Fx. vil det være næsten ligegyldig at ikke have mulighed for at supporte udenfor stammen, hvis gård-reglen sættes ind, da det alligevel der vil være begrænset hvor stor nytte man har af at have 200 allierede der kan sende ;)
Så det er når indstillinger vælges, også meget vigtigt at overveje helheden..vil det overhovedet fungere i én runde?

Men en anden interessant ting er vinderkrav, det behøver jo ikke nødvendigvis være dominans der bestemmer. Der kan være et mål på et bestemt antal point eller byer, det kan være største på en bestemt dato (igen enten point eller byer), der er også King of the Hill..dem der erobre og holder flest KoT-byer vinder. Eneste krav er at det skal være konkrete og nemt målbare vinderkrav, sagt med andre ord: har vi ikke de tools der skal til for at måle det, så er det ikke realistisk som krav (vi skal også kunne vise InnoGames kravet er opfyldt) :)

Både Sverige og Norge har classic-verdener, der kan I måske finde lidt inspiration til hvad I kunne tænke jer at prøve. På .net er der også mulighed for at snage lidt. (Vær opmærksom på at på visse andre servere hedder classic High performance-runder) :)
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
er der et sted hvor man kan se instilinger og hvor der er en forklring på hvad instilingen gør

tor godt mankunne lave det skole siger og samtidig få det ud af det jeg ønsker

meger taktik og hovede og mender tid og minder muskler

der bliver altid så hurtig forskel på kontorne på serverne

kunne man jævne det ud så dem der kunlaver off og er på 24/7 til at ryge dem væk i starten
ikke bare kan nakke aldt og alle

der er for mange der opgiver og aldig bruger plus for de når ikke og få fordel af det
nu skal vi prøve og lave en instiling der får alle med en god oplevlse er = fleger folk på næste server
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg mener ikke der er lavet en komplet oversigt over alle indstillinger, simpelthen fordi den ville blive for omfattende :)
Som sagt kan man prøve at se sig lidt omkring på andre servere og snakke med nogle af de spillere der har spillet udenfor .dk, måske vil nogle af disse endda fortælle lidt om deres erfaringer med nogle af indstillingerne herinde hvis der spørges pænt :)

Men jeg bliver nød til at pointere, at uanset indstillinger, så vil der altid være en fordel ved at være meget aktiv og bruge meget tid på spillet..alt andet ville jo simpelthen være uretfærdigt. Lige som det ville være uretfærdigt, at de der bruger 60 timer om ugen på deres arbejde, ikke også i sidste ende fik en højere løn eller stilling end dem der kun er der en dag om ugen :)
 

Foaly

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Spilhastighed: 3-4,5 i særlige tilfælde gives tilladelse helt op til speed 5
Enhedshastighed: bruges til at regulere enhedernes hastighed i forhold til spillets hastighed (den ovennævnte) speed 1 er normal hastighed og betyder at ved spilhastighed 5 når LK frem efter 2 min ved enhedshastighed 0.5 i samme tilfælde bliver det 4 min. enhedshastighed bør derfor afpasses efter spilhastighed og er i reglen aldrig over 1
Nedriv bygning:
aktiv/inaktiv
Moral: aktiv/inaktiv tror ikke længere der bruges andet end tids og pointbaseret moral. mener ikke de bliver opdelt længere uanset hvad serveren siger.
Gård regel:
aktiv/inaktiv ved aktiv vælges der hvor mange tropper gården kan supporte pr trin den er i. med trin på 1000 mand på din by vil der maks kunne forsvares effektivt med 30.000 mand. det sætter lidt højere krav til samarbejde stammen imellem og tvinger spillerne til at tænke mere over hvor meget de kalder ind og hvortil
Grundforsvar: 20 ændres normalvis aldrig
Millisekunder: aktiv ændres normalvis heller aldrig
Fake begrænsning: inaktiv/aktiv ved aktiv vælges der i hele procent
Forskningssystem: 3 trins forskning og mønt systemet. så vidt jeg husker er 3 trins akademiet det samme som pakkesystemet
Kirke: Aktiv/inaktiv
Medaljer:
aktiv/inaktiv
Selvudbyggende barbarlandsbyer: inaktiv/aktiv ved aktiv vælges hvor højt byerne kan bygge sig op
Bonuslandsbyer:
forbedrede bonuslandsbyer/bonuslandsbyer eller ingen bonuslandsbyer almindelige bonuslandsbyer har en lavere bonus end dem vi er forvænt med på .dk
Tidsfrist for at afbryde angreb: bør maks være 10 minutter
Tidsfrist for at afbryde handler: bør maks være 5 min
Natbonus:
standard er fra midnat til klokken 8 om morgenen, men det kan trækkes til 0100 - 0700
Angrebsbeskyttelse for nybegyndere:På normale verdener op til 7 dage. Men det vil ikke være så højt på en classic runde
Maks. forhold Angriber : Forsvarer:20 : 1 er standard forholdet og vi har indtil videre ikke leget med andet end hvor lang tid den skal vare. Den bør dog være forholdsvis kort på classic, da eksembelvis en måneds 20 : 1 er meget på en runde der kun varer forventet 3 måneder
Bueskytter: Aktiv/inaktiv
Spejdersystem: generelt er der 2 systemer. der hvor der kun skal en spejder til at udforske en BB og der hvor der skal 4 til. Den første kræver paladin med våben aktiveret så vidt jeg husker
Paladin: Aktiv med eller uden våben/inaktiv
Stigende priser for Adelsmænd: guldmønter/pakker/trin på akademiet hvis jeg husker ret
Udbyg Adelsmand billigt:inaktiv/aktiv så vidt jeg husker kan en adelsmand genbygges billigt indenfor en kortere frist såfremt det er en du lige har mistet til fx et snipe. ved ikke om den stadig er mulig
Maksimal rækkevidde for adelsmænd: standard er vidst 100 Felter, men man kan da lege med ideen om hvor langt væk man skal kunne farme. ligger man centralt i danske verdener er standarden vidst så høj at man reelt kan adle alle
Loyalitet falder pr. adelsmands angreb:20-35 er normalen. på den norske hygger de sig med 30-55, så der er mulighed her for at lege med ideen om at 4 adler i et tog ikke behøver at være standard i alle runder/verdener
Stigning i loyalitet pr. time: Normalvis sat til det samme som spilhastighed
Medlemsgrænse pr. stamme: her er der vel mere eller mindre frit slag, dog vil jeg sige at medlemslimit på 100 til danske verdener ikke er en god ide. personligt mener jeg imellem 10-40 er passende alt efter hvor mange man forventer joiner den pågældende verden
Rangliste over besejrede modstandere:aktiv, går efter point dette er standard indstillingen
Angrebs/support gap: På de norske servere er reglen om tog på under 150 ms udeladt. valgmulighederne hos dem er derfor enten med eller uden angrebs/support gap. gappet ligger som standard i trin pr 50 ms. Jeg vil ikke anbefale mere end 100 ms
Farmregel: aktiv/inaktiv ved aktiv vælges der hvor meget der kan farmes pr dag. husk at tage spilhastigheden med i overvejelserne. speed 1 med 1000 ress om dagen er betydeligt mere end 1000 om dagen ved speed 4. Mener meget aktive farmere når op imellem ½ og 3/4 mill ress om dagen på en måned ved speed 1. med speed 1000 om dagen er de begrænset til kun 30.000 efter en måned, hvilket er en meget stor reduktion.
Kontorepræsentation: aktiv/inaktiv ved inaktiv vælges der normalvis sovemodus. sovemodus er dog normalvis kun noget der benyttes på speed og betyder at man kan sætte sin konto i på hvil så man ikke kan angribes i det valgte tidsrum. Tvivler på vi kan få lov til dette på en classic runde
Kontorepræsentationsbegrænsning ved varig kontorepræsentation:normalt er aktiv og begrænsning efter x antal dage. antallet af dage sættes i forhold til en rundes forventede længde
Fri handel:aktiv/inaktiv ved inaktiv kan man ikke sende råstoffer til hinanden uden om markedet, hvilket stærkt vil begrænse muligheden for at booste andre. Frihandel bliver som regel først slået efter x tid
Områdevalg: aktiv/inaktiv inaktiv gør selvfølgelig at man ikke kan sikre sig at ligge ved sine normale venner og man vil muligvis tvinges til at spille sammen med andre end man plejer ;)
Sejrsindstilling: hemmeligheder/X antal point/flest point efter tid/ X% kontrol over verden/flest byer efter tid/x antal byer/ x antal king of the hill byer. Generelt alt der kan måles i spillet

Kommer lige med et par ekstra senere samt der vil evt blive rettet en smule i indlægget efterhånden som jeg får be og afkræftet de ting jeg ikke er helt sikker på.
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Vil gerne spørge dem fra JMH;

Synes i det var en sjov verden?

Og kan i lide udfordring, eller bare alt for at vinde?
 
Top