De sorte munke

Lensmanden

I træning
Reaktionsscore
0
Hej allesammen.

Vil bare lige orientere om at ADLEN er landet i verden 4


user_image.php


De bedste hilsner
Grevskabet
 

explanation?

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Er vi ikke ogsaa er verden 4 forum? :p Men hyggeligt at i saadan reklamere her, har allerede haft fornoejelsen af at.... snakke (host) lidt med jer :p
 

Conzeq

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Er vi ikke ogsaa er verden 4 forum? :p Men hyggeligt at i saadan reklamere her, har allerede haft fornoejelsen af at.... snakke (host) lidt med jer :p

Det var først blevet postet under generelt, men senere blevet flyttet til "verden 4".
 

Lensmanden

I træning
Reaktionsscore
0
Så endet vi det rigtige sted

user_image.php


Dejligt at se vi endte på det rigtige
twForumNew.png


Og det er os en fornøjelse at hilse på jer alle sammen her. Vi kan da godt kalde det en reklame vi er her, men er det ikke naturligt at være lidt med der hvor tingene sker. Men nu er det ikke lige for at hverve medlemmer til stammen, der bliver skrevet her, for dem kan vi godt selv finde inde i verden 4. Nok mere bare for lige at have mulighed for at hilse rundt på jer andre

De bedste hilsner
Grevskabet​
 

Grevensfejde

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Leder af ADLEN

Jeg vil lige præsentere mig over for alle jer andre, og sige tak for den varme velkomst vi har fået her i forum.
Jeg kan alså ikke lade vær med at fremvise min personlige rustning jeg tøffer rundt i til hverdag. Det er en rustning model Porsche 944, nej den er ikke miljøvenlig, så det kompencer jeg lidt ved at køre på DSB,1 når jeg passer mit arbejde, der ligger i Odense, og nej jeg bor ikke på Nyborg slot, det er der alt for koldt til, det ville jo være som at bo i et køleskab.

De bedste hilsner
GrevKarsten

9382_l.jpg
 

Grevensfejde

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Nyborg

Vi kan nesten kalde det for min landsby:p

Smider lige et foto af slottet for dem der måske aldrig har set det, Og man kan finde meget mere om det på nettet. lad os kalde det for et hus der trænger til en kærlig hånd skulle man sætte det til salg:D

800px-Nyborg-


800px-
 

Conzeq

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Yderst interessant at vide hvilken bil du cruisher rundt i, samt hvor du bor.

Burde tråden ikke blive placeret i Off-topic nu?
 

Lord Peanut

I træning
Reaktionsscore
0
hvem er de sorte munke??

synes ikke lige de lyder specielt kendte???

altså medmindre I/du spiller seafight? har hørt navnet i det spil ofte
 

Lensmanden

I træning
Reaktionsscore
0
Lidt tøre historiske fakts:

Benediktinernes Kaldenavne
Benediktinere. Sorte munke. Benediktinerinder. O.S.B.

Benediktinernes Stiftelse
Ordenen blev grundlagt i år 529 af Benedikt af Nursia (480-547). Nursia ligger i Umbrien. Ordenen er Romerkirkens første. Der blev dannet nonneklostre med tilknytning til Benedikts søster, Scholastica. Der optogedes tidligere kun adelige kvinder (fx Hildegard af Bingen).

Benediktinernes Dragt
Kjortel = tunika, læderbælte, cuculla om vinteren foret med skind, skapular ved arbejde, hætte - løs eller sat på skapularet. Ved kortjeneste har de fuldgyldige munke ofte en kutte eller kåbe med vide ærmer over dragten.
Nonner har sort slør. Lægsøstre hvidt slør.
Farven på dragterne er ikke foreskrevet i Benedikts Regula.

Benediktinernes Klostre
Hovedkloster var Benedikts kloster, Abbazia di Montecassino, ved motorvejen ca. midtvejs mellem Rom og Napoli.
I Danmark var der 35 klostre. Fra 1500-1800 blev antallet stærkt reduceret i Nordeuropa, men fra 1800 igen stigende i antal, når Nord- og Sydamerika medregnes.

Men tror bare de er en fordrukne flok munke der roder rundt her i spillet
 

Lensmanden

I træning
Reaktionsscore
0
b88fa6ad23.jpg


C.A. Lorentzens maleri fra 1809 af Dannebrogs fald fra himlen under slaget ved Lyndanise. Til legenderne om dette slag kom efterhånden også en historie om, at så længe ærkebisp Andreas Sunesen strakte armene mod himmelen, havde de danske styrker succes, men når han tog armene ned gik det tilbage for danskerne. I billedets venstre baggrund ses nogle munke, der hjælper den alderstegne ærkebisp med at holde armene oppe, så sejren kunne vindes.

De sorte munke er da også alle steder
 
Senest redigeret:

Grevensfejde

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Kriger munke

Tillader mig lige at bringe et foto af et par kriger munke, det skal ses i lyset af et lidt mere lystigt billed af de sorte munke.


templar_and_hospitaller_knights_beer-226x300.jpg
 

Conzeq

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Damn, hvis I ligefrem opbevarer Tuborg i jeres by, kommer mine tropper da med glæde forbi ;)
 
Top