Discussion: Verden 9 og Version 8.0

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
5 mandsstammer ? Lyder som en meget god idé, men kan desværre se et par problemer ved det.

Vil kun nævne en, da jeg har travlt :p

KEDSOMHED i stammens forum og evt. på skype!

Kedsomhed for stammen med forum og skype? Stadig bedre end at man simmer sig til sejren :rolleyes:

Plus at der kommer et bedre sammenhold med så små stammer fremfor de større.
 

kuntz13

Veteran
Reaktionsscore
0
Lad os håbe det ikke bliver en kramme verden, for så kan det være jeg bliver og spiller med på den :laugh:
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Kedsomhed for stammen med forum og skype? Stadig bedre end at man simmer sig til sejren :rolleyes:

Plus at der kommer et bedre sammenhold med så små stammer fremfor de større.

Kan du bevise det ? :eek:
Synes selv at de folk jeg kender over skype, i vores gruppe, har et supper sammenhold med sjov, blær, sarkasme meget mere :p

Og synes godt nok selv at vi er mange! :laugh:
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Hvis man keder sig med 5 personer i stammen er man lidt mærkelig... Vi har en hyggechat på msn med 3-4 og den er ganske underholdene, for ik at tale om den skype gruppe på V6 med 19-21 medlemmer..sjældent mere end 5 personer der faktisk skriver derinde :huh:
 

SaKzO

Veteran
Reaktionsscore
0
Hvis man keder sig med 5 personer i stammen er man lidt mærkelig... Vi har en hyggechat på msn med 3-4 og den er ganske underholdene, for ik at tale om den skype gruppe på V6 med 19-21 medlemmer..sjældent mere end 5 personer der faktisk skriver derinde :huh:

Tror jeg gerne Dekani hehe

Deler i mon også angrebsrapporter med hinanden ?
 

anje

Veteran
Reaktionsscore
3
Hvis man keder sig med 5 personer i stammen er man lidt mærkelig... Vi har en hyggechat på msn med 3-4 og den er ganske underholdene, for ik at tale om den skype gruppe på V6 med 19-21 medlemmer..sjældent mere end 5 personer der faktisk skriver derinde :huh:


det er sgu da fordi vi dårligt får et ord indført når du kommer til tasterne, du skræmmer os jo væk:p
 

Sir Angelo

Elite medlem
Reaktionsscore
5
det er sgu da fordi vi dårligt får et ord indført når du kommer til tasterne, du skræmmer os jo væk:p

:laugh: Haha....typisk Deka :laugh:

Dejligt at se speed ikke igen blev 1, så sker da i det mindste lidt og man ikke behøves at vente 100 år på bygningerne :laugh:
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Nå jeg siger gode spillere, mener jeg aktive der farmer og desværre har de en vane med at de er bange for at miste deres elskede byer, så de vil langt hellere kramme ;)

Men kom ik og sige at 5-mands stammer ik ku skabe en kæmpe udfordring for krammedyrene, så er der self. diplomati og forbund, men uanset hvordan man ser på det, skal de før eller siden mødes og til den tid vil der være mere krig end med 20 mands stammer.-

Da en af grundene til jeg er flygtet til .net igen :p

Alt der behøves for at slette spillere kan vinde er for gode spillere at sidde på deres hænder og ikke gøre noget. Du baserer dine fakta på V8, som mange erfarne spillere undlod at spille på for at give de nye og uerfarne et sted hvor de i ro og mag kunne lære noget. At nogle spillere valgte at gå imod dette kan på ingen måde tages som et udtryk for hvor tingene reelt står.
Man kan jo også vælge at kigge på en verden som V4 hvor krammeriet var enormt (120 mands stammer og ~f~ havde 2 under stammer og over 300 medlemmer da de var flest) til trods for det blev de mest frygtede spillere en lille stamme ved navn ET, som vandt deres første krig 6 imod 42... efter krigen var de kun 5. Målet der var at man aldrig ville være over 15 spillere i stammen. Hvad forhindrer dygtige spillere i at sætte sig selv lignende udfordrene mål?

on topic: Jeg glæder mig personligt over den frihed der er gidet og til at se hvor godt det nye tutorial system virker. Der er vel en ændring eller 2 siden jeg spillede en smule beta? Jeg ved ikke hvor stor indvirkning invitationssystemet har på folks placering eftersom de sidste mange verdener ikke har haft vildt mange spillere og derfor heller ikke vildt meget spredning... Men det er da godt for dem der gerne vil starte nær hinanden og derved hurtigt at kunne støtte hinanden... For de der tænker mere på at farme sig til sejren er det vel en ligegyldig funktion... jo mere spredt jo bedre for dem ;)

Preregistrering virker også som et fornuftigt tiltag selvom jeg ikke ved om jeg selv ville benytte mig af det... Det er trods alt ikke de 5 ress i timen der gør forskellen og er jeg der alligevel ikke til at sætte noget i gang, så sker der jo ikke det store i byen andet end at jeg kan blive angrebet hurtigere. Igen tror jeg det fungerer til større verdener end vores... der går jo som regel her flere timer måske endog dage inden vi bare har fyldt den inderste cirkel op med byer/spillere. For mig er preregistrering mere et spørgsmål om at jeg kan kommer til at ligger i centrum af kortet hvis det er vigtigt for mig, men kan jeg også det når jeg logger ind og placerer min første by 4 timer senere så tager jeg gerne de 4 timers ekstra begynderbeskyttelse med. Ret mig hvis jeg har misforstået at de spillere der er preregistreret ikke ligger på kortet når verdenen åbner...

Met af alt er jeg lidt spændt på hvordan dette nye endgame kommer til at fungere i praksis til det må jeg nok lave mig en hygge konto selvom jeg ikke har tiden til at være med :(
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Alt der behøves for at slette spillere kan vinde er for gode spillere at sidde på deres hænder og ikke gøre noget. Du baserer dine fakta på V8, som mange erfarne spillere undlod at spille på for at give de nye og uerfarne et sted hvor de i ro og mag kunne lære noget. At nogle spillere valgte at gå imod dette kan på ingen måde tages som et udtryk for hvor tingene reelt står.
Man kan jo også vælge at kigge på en verden som V4 hvor krammeriet var enormt (120 mands stammer og ~f~ havde 2 under stammer og over 300 medlemmer da de var flest) til trods for det blev de mest frygtede spillere en lille stamme ved navn ET, som vandt deres første krig 6 imod 42... efter krigen var de kun 5. Målet der var at man aldrig ville være over 15 spillere i stammen. Hvad forhindrer dygtige spillere i at sætte sig selv lignende udfordrene mål?
Tjaa muligt du har ret.. Men så er .dk ikke et sted for mig, jeg magter ikke og betale i dyre domme og farme aktivt nat og dag, bare for at se flere stammer der hellere vil kramme end bekrige og ja det kan jo ik undgås på en så lille server åbenbart og det gir du klart udtryk for.. personligt havde jeg bare et håb om 5-mands stammer ville udligne balancen ligesom der på .net er mange stammer med gode spillere overalt :huh:
 

Don Brisser

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Deka, du kan vende om og sige sådan her også.

lige siden V4 er det kun gået en vej med spiller i TW.
jeg synes det lidt fedt med disse indstillinger, da det vil udgør sig i at måske flere ville kunne se det sjove ved at gå ind i sådan en stamme der og måske ville det kunne tiltrække nogle nye spiller igen her i DK.

Netop fordi man kan vær så mange i en stamme.
der er jo heller ingen som siger at der skal vær 30medlemmer per stamme som SkoleH siger :)

Men jeg kan kun anbefale disse indstillinger her, da jeg lige nu selv sidder og spiller med næsten det samme, mener sådan set kun det er medlems grænsen der er forskel på..

Håber det vil giv en lille Boost at starte sådan en verden her op og det vil giv flere nye spiller :)
 

Flyverskjul

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Et par spørgsmål...

1. Vinderbetingelser: En stamme skal holde 12 unikke hemmeligheder i 48 timer.

Hvad er det liiiige dette er/betyder ? ;)

---------------------

2. Hej xxx! Denne e-mail kommer fra Tribal Wars. Spilleren QQQ er lige startet i en ny verden og vil gerne spille med dig i en stamme igen. ------- Hej

Lad os kæmpe sammen side om side i Tribal Wars!
Der starter snart en ny verden, og vi kan få pladser i samme område.
Er du interesseret?


Vi kan få pladser i samme område. ??

Bliver ved med at få disse mails..Kan man komme nærmere ind på hvad det er...?
 

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
1. Vinderbetingelser: En stamme skal holde 12 unikke hemmeligheder i 48 timer.

Dette burde besvare dit spørgsmål :)
Basics
Så du har bygget dine hære, adlet dine fjender, gået med i en magtfuld stamme og er de mindre spillers værste mareridt. Hvad så nu? På et bestemt tidspunkte i spillet, vil de såkaldte "Magtens Hemmeligheder" dukke op i barbar landsbyer fordelt over hele kortet. Disse Hemmeligheder er opfindelser og opdagelser som vil føre din verden ind i en ny tidsalder. Og de er hovedformålet med spillet: En stamme det lykkes at holde på et fuldt sæt af Hemmeligheder for en vis tid vil blive den dominerende magt i denne nye tidsalder og vil dermed vinde spillet.


Kontrol over en Hemmelighed
Du får kontrol over en Hemmelighed når du erobre landsbyen hvor den på det tidspunkte er opbevaret (indikeret ved et specielt flag ikon på hovedkortet) eller Hemmeligheden er flyttet ind i en af dine landsbyer. I modsætning til tropper, kan en Hemmelighed kun flyttes et mindre antal felter ad gangen. Efter at være blevet flyttet, er Hemmeligheden nød til at hvile i landsbyen i et længere stykke tid, igen er dette indstilleligt. Når du giver flytte ordre til en Hemmelighed, vil du ikke længere have den under din kontrol - du kan ikke annullerer flytningen eller få den tilbage (med mindre den er flyttet tilbage til dig), så vær forsigtig med hvem du betror den til.


Hemmeligheder spredes
Efter en tid, vil Hemmelighederne begynde at sprede sig i en stamme der holder dem. Du vil modtage periodiske opdateringer der informere dig om hvornår og muligvis hvortil Hemmeligheden vil spredes. Den nyligt spiret "kopi" af Hemmeligheden er akkurat lige så god som den originale Hemmelighed. Med tiden vil Hemmelighederne spredes mere og mere, hvilket vil gøre det endnu svære at holde dine modstanderes grådige lapper af dem. Til sidst vil det være tid til at angribe på enhver landsby der holder Hemmeligheder din stamme endnu ikke besidder.


Vinde spillet
For at vinde spillet skal en stamme besidde et helt sæt Hemmeligheder. Det vil sige, I behøver ikke besidde alle Hemmeligheder på kortet, kun mindst ét eksemplar af hver nævnt Hemmelighed. Efter en stamme har skaffet kontrol over et helt sæt, vil en sejrs countdown timer starte. Hvis en stamme fastholder kontrol over et helt sæt i hele countdown perioden, vil den vinde spillet.. Bemærk at kun sættet tæller: Hvis en stamme har mere end en kopi af en Hemmelighed, er det nok for stammen at fastholde kontrol over et eksemplar af Hemmeligheden for at fastholde fuldstændigheden af det hele sæt og dermed vinde.

Efter en stamme har vundet, vil verden automatisk gå i fredsindstilling og vil til sidst blive lukket.

2. Hej xxx! Denne e-mail kommer fra Tribal Wars. Spilleren QQQ er lige startet i en ny verden og vil gerne spille med dig i en stamme igen. ------- Hej

Lad os kæmpe sammen side om side i Tribal Wars!
Der starter snart en ny verden, og vi kan få pladser i samme område.
Er du interesseret?


Vi kan få pladser i samme område. ??

Bliver ved med at få disse mails..Kan man komme nærmere ind på hvad det er...?

Dette betyder, at du kan invitere gamle stammekamerater, til at starte op i nærheden af dig, hvor du har valgt at starte, sådan at i kan spille sammen igen :)
F.eks. vælger du at invitere Spiller A, til at spille på dk9, godtager han denne invitation, vil hans by blive placeret i nærheden af din :)

Håber dette besvarede dine spørgsmål, ellers stil gerne yderligere spørgsmål.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Jeg et spørgsmål til den sidste... hvor meget er "tæt" på mig ???

Altså det er fint man ligger rimelig ved hinanden, men hvis nu man blir omringet af sine venner ryger det sjove jo lidt ? :confused:
Self. ment som så omringet at farme ikke er en mulighed..
 

Don Brisser

Junior medlem
Reaktionsscore
0
dem jeg har set på No som har brugt det, ligger ret tæt på hinanden.

der er en stamme på 7 medlemmer som har brugt det forhånds haløj der, og jeg kan ha 6 af deres 7 medlemmer inde for en 15x15 Kort.
så rimlige tæt.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Nogen ide om hvornår verdenen åbner endnu ??

Ku være meget lækkert at sove længe hvis den åbner sent :p
 
Top