Er dette endnu en pengemaskine ?

TBA71

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg ser at verden 5 er startet til trods for at verden 1-4 endnu ikke er afsluttet. Dette har jeg som sådan ikke noget problem med.

Jeg synes det kunne være topdollar gudegodt hvis der i verden 5 kunne blive indført en bybegrænsning på ca 20000 byer af flere årsager.

1. de "svage" vil hurtigt bukke under og til sidst vil kun cremen sidde tilbage og afgøre denne verden 5

2. Alle overtagelsesspørgsmål ville blive uaktuelle da ikke ret mange vil være inaktive, for mister du din sidste by er det Gut Beirut.

3. Du vil ikke logge ind og finde at der ligepludselig er plantet en barbarby i "dit" område.

4. Og vigtigst af alt, du vil kunne se en tidshorisont for hvornår din stamme+allierede har vundet krigen da der ikke dukker nye byer eller spillere op.

Men er verden 5 kun endnu en pengemaskine ?
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
1. Personligt spiller jeg dette fordi det har en mere åben afslutning end konkurrenten. Der er trods alt forskel på cremen (de udholdende vs de hurtigt ude af hullerne eksembelvis)

2. Der er allerede en bybegrænsning, men den ligger desværre/heldigvis langt over de danske serveres formåen

3. Mere farming (drools)

4. Jeg har stadig ikke forstået hvorfor folk spiller dette når så mange hele tiden håber på at de er færdige hurtigere og hurtigere... Tidshorisonten på de fleste spil er over 3 år. Selv om den nok desværre må forventes at være laver i dk af flere årsager.

5. Hvis det bare var en pengemaskine så er det for tidligt at lave en V5. Bare se hvor få der har joinet ind til videre...

Just my 2 cent ;)
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
noget i retningen af hvad der er plads til på kontinenterne * antallet af kontinenter. Kan ikke huske hvor stort det er men det er over 4*4 kontinenter.
 

seekhunt

Veteran
Reaktionsscore
0
tror konkurrenten vil være noget for dig tba71. Det er nogen lunde sådan du beskriver det. plus at der "ender" verdenerne på et tidspunkt.
 
Senest redigeret af en moderator:

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
konkurrentens er så bare bygget op således at de spillere der har penge nok, ALTID vinder. I konkurrentens, kan man KØBE sig til sejren, hvilket er unfair. Desuden findes der farmbots, så det er faktisk slet ikke så skide godt. Jeg forlod det af netop denne årsag. (ja farmbots er ulovlige, men multihunterne kan ikke gøre en skid ved dem.)

Tribalwars virkede til at være SÅ meget bedre skruet sammen, men det bliver stille og roligt pillet ned for hver gang de kommer med noget nyt til pengemaskinen. Der kommer flere og flere af travians minusser her, og det er en skam.


Dog vil jeg mene at tidshorizonten her er for stor. Her burde lukkes for tilgang af nye spillere efter et år på de danske verdner, og det er uanset hvor mange der har presset sig ind på verdenen.
Det betyder at der er en overskuelig grænse på hvor meget tid man er væk fra familien. Selvfølgelig kan 2 konkurerene stammer så trække en krig ud i flere år indtil der er 100% domination. Men det er jo op til dem selv ;)

Heldigvis går det godt på verden 3 og der kan vi se en ende på det inden for den nærmeste fremtid... håber lidt på ved juletid. :D Men jeg er ikke sikker på jeg GIDER starte op fuld tid på en ny verden hvor der ingen tidsbegrænsning er. Det kan jeg ikke lige overskue pt.
 
Senest redigeret af en moderator:

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Til dit spørgsmål om Tribal Wars er endnu en pengemaskine ....

Ehmm ja!.... Det er presis det, det er.

Eksempelvis kan jeg fortælle dig at en server ikke lukker ned når din stamme har erobret din verden. Den lukker ned når der er cirka 40-50 spillere tilbage fordi det er Innogames smertegrænse for om det kan svare sig at have en server kørende eller ej !!!

Tribal Wars er en pengemaskine! og det ville jo også være et mirakel vis det ikke forholdt sig sådan.
Vi kan som brugere kun væmmes ved at Innogames som jo ejer Tribal Wars er så grådige at de ikke er blege for at skide på deres brugere når de har fået hvad de er ude efter... nemlig penge.

DK verden 5 er jo heldigvis begrænset til at have 40 medlemmer i hver klan og vi kan som brugere kun håbe på, (forudsat man er i den vindende klan), at den vindende klan får lov at gøre arbejdet færdigt denne gang.

Ser I .. der er jo faktisk nogle af os brugere der har oplevet at Innogames har lukket servere på ganske upassende tidspunkter.
Eksempelvis blev den Tyske server 1 ikke lukket da den vindende Klan erobrede verdenen ... Nej derefter blev de nemlig bedt om at fighte videre imod hinanden.
Man skulle så have troet at der kun kunne være 1 spiller tilbage ... Men nej ... De Tyske spillere måtte slukøret se at deres server blev lukket fra den ene dag til den anden fordi (og kun fordi) at der ikke længere var penge i at holde serveren kørende.
Innogames så altså stort på at der var tusindevis af spillere der havde postet et utal af penge i premium point i flere år ...
Så JA ... Den Danske Verden 5 er endnu en pengemaskine, for den er ejet af Innogames og Innogames er så grådige at de ikke engang vil akseptere at de penge du indbetaler når du spiller på .net også kan bruges på .dk !
 

Persefone

Veteran
Reaktionsscore
0
Jeg er lidt forvirret :confused:

I er utilfredse fordi der er for få verdener og der er for mange verdener, fordi der går for længe mellem nye åbner og fordi der går for kort tid mellem de åbner.
Utilfredse fordi man ikke kan vinde en verden og fordi man kan vinde en verden, utilfredse med de kører for længe og utilfredse med de bliver lukket.
Utilfredse med der er forskellige indstillinger og med at indstillingerne er for ens :D

Og med hensyn til at overfører plus fra en server til en anden..du kan heller ikke bruge et tilgode bevis fra Bilka i Føtex på trods af det er samme ejer. Se de forskellige servere som netop det, forskellige servere og så er det vil ikke så forunderligt :p

Der udover ER Innogames en virksomhed, naturligvis ønsker de ikke at kører med underskud..det ville være en frygteligt dårlig indstilling til forretning at bare kører på når ikke længere det kan betale sig :confused:
Men jeg synes faktisk ikke de er specielt grådige, jeg for enorm meget hygge og valuta for de penge jeg betaler føler jeg. Hvis jeg var meget utilfreds ville jeg spille noget andet, men da Innogames faktisk har lavet et spil jeg virkeligt godt kan lide skulle jeg være MEGET utilfreds :p
 

Alex89

Senior medlem
Reaktionsscore
0
De Tyske spillere måtte slukøret se at deres server blev lukket fra den ene dag til den anden fordi (og kun fordi) at der ikke længere var penge i at holde serveren kørende.


Den tyske server var vel en af de første til at lukke??
- Innogames havde nok ikke gennemtænkt deres produkt, for selv i dag er de vist lidt i tvivl om hvordan servere skal lukkes :rolleyes:

Selvfølgelig er det en pengemaskine, men ingen her kan spille spillet hvis ingen betaler, for der er jo lønninger og regninger der skal betales ;)

Ved heller ikke om de rent faktisk tjener så godt på de danske servere :s

Der er 4382 spillere i DK, men næppe alle køber plus :s Jeg selv køber plus til V4, men ikke V5 da jeg kun har 4,5k points og har derfor heller ikke brug for det. på V4 har rang 400 kun 5.5k points, så gad vide om han/hun køber plus?? ^^

Selv hvis hele 2000 brugere køber plus for 60 kr. om måneden, tjener de kun 120.000 hver måned og det rækker ikke til så mange lønninger og div. - Det er dog her "fjenden" ligger for der bliver lavet nye påfund, såsom V5s reducering af byggetid, for at få os til at købe mere plus og det gør spillet mindre attraktivt.. :/

Tilgengæld sælger de reklameplads på deres servere og det tjener de kun penge på, hvis vi klikker på de reklamer der er :)
Derfor SKAL innogames fastholde de brugere der er nu og få lokket flere til og det gør de ved at gøre spillet bedre, så tror nu nok at spillets gode sider udligner de dårligere og altid vil gøre det :)

- Ellers bakker jeg gerne op om at få tilgangen til en server lukket efter ca. 1 år :)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Jeg er lidt forvirret :confused:
Og med hensyn til at overfører plus fra en server til en anden..du kan heller ikke bruge et tilgode bevis fra Bilka i Føtex på trods af det er samme ejer. Se de forskellige servere som netop det, forskellige servere og så er det vil ikke så forunderligt :p

Hold da fest du er da totalt dopet at høre på ...
Det hedder sq Tribalwars uanset om det er .dk eller .net du køber dine point til !!
Det svarer til at du ikke kan bruge et gavekort fra Bilka Hundige i Bilka Ishøj.
Hvis du skal spille violinen så tag lige og stram buen først ... nOOb !!

Den tyske server var vel en af de første til at lukke??
- Innogames havde nok ikke gennemtænkt deres produkt, for selv i dag er de vist lidt i tvivl om hvordan servere skal lukkes :rolleyes:

Selvfølgelig er det en pengemaskine, men ingen her kan spille spillet hvis ingen betaler, for der er jo lønninger og regninger der skal betales ;)

Ved heller ikke om de rent faktisk tjener så godt på de danske servere :s

Der er 4382 spillere i DK, men næppe alle køber plus :s Jeg selv køber plus til V4, men ikke V5 da jeg kun har 4,5k points og har derfor heller ikke brug for det. på V4 har rang 400 kun 5.5k points, så gad vide om han/hun køber plus?? ^^

Selv hvis hele 2000 brugere køber plus for 60 kr. om måneden, tjener de kun 120.000 hver måned og det rækker ikke til så mange lønninger og div. - Det er dog her "fjenden" ligger for der bliver lavet nye påfund, såsom V5s reducering af byggetid, for at få os til at købe mere plus og det gør spillet mindre attraktivt.. :/

Tilgengæld sælger de reklameplads på deres servere og det tjener de kun penge på, hvis vi klikker på de reklamer der er :)
Derfor SKAL innogames fastholde de brugere der er nu og få lokket flere til og det gør de ved at gøre spillet bedre, så tror nu nok at spillets gode sider udligner de dårligere og altid vil gøre det :)

- Ellers bakker jeg gerne op om at få tilgangen til en server lukket efter ca. 1 år :)

Nu forholder det sig sådan at du jo ikke får løn som sådan når du arbejder for Innogames ! ... Du får Premium Point
Og til dem der ikke ser morskaben i det her ... ehmm Du skal faktisk opgive det til skat da det er en skattepligtig B-indkomst ;)
Så de 120.000 kr pr måned er sq da en okay indtjening for en miniput nation som de Danske servere er.
Men okay ... Samlignet med det de tjener på .net serverne, så har du da ret i at 120.000 om måneden er små penge.
 
Senest redigeret:

Persefone

Veteran
Reaktionsscore
0
Hold da fest du er da totalt dopet at høre på ...
Det hedder sq Tribalwars uanset om det er .dk eller .net du køber dine point til !!
Det svarer til at du ikke kan bruge et gavekort fra Bilka Hundige i Bilka Ishøj.
Hvis du skal spille violinen så tag lige og stram buen først ... nOOb !!


Wouw..er nOOb dit all times favorit ord? Eller er det et væddemål du har kørende..hvor mange indlæg du kan benytte ordet i? :D
Jeg tilslutter mig killerkel's tidligere kommentar i en anden tråd ang. dig ^^

Okay lad os prøve at forklare det så tydeligt at dit geniale selv kan være med :p
DET ER TO FORSKELLIGE SERVERE! Jeg vil heller ikke forvente at kunne bytte min dyne købt hos Jysk i Randers hos Jysk i Flensburg :rolleyes:

Hvis du har en frygteligt masse plus på .net kan du jo altid smutte tilbage til dem der sikkert er mere på dit niveau og bruge dem..vi vil helt sikkert savne dit pro-spil her på .dk, men overlever nok :p
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Jep, kan jeg tydeligt huske :D

BTW har søgt igennem hele NRG for at finde dig, er stadig på bar bund, der må være noget jeg overser :eek:
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Morsomt ... Persefone, du er epic på alle måder.
Det er godt man ikke bliver brun i hovedet af at slikke røv via nettet, for så havde du været neger for længe siden.

Det er mig en gåde at folk har så svært ved at forstå at penge sat ind i en bank i Danmark også kan hæves i en Bank i Tyskland eller omvendt.
Det er med eksempler hos Tribalwars som de råd man får hos sin ejendomsmægler, nemlig farvet af at der skal gøres et salg.
Jeg ved ikke lige hvad Persefone får ud af at rende TW's ærne men du skulle tage den med ro og tænke dig om inden du kommer med eksempler der ikke holder vand, så er det nemlig lidt nemmere at tage dig seriøst.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Ville nok skynde mig at redigere den tekt, den blir IKKE godtaget af TW Teamet..!

Tro mig jeg kender det lidt for godt ;)
 

Persefone

Veteran
Reaktionsscore
0
Morsomt ... Persefone, du er epic på alle måder.
Det er godt man ikke bliver brun i hovedet af at slikke røv via nettet, for så havde du været neger for længe siden.

Det er mig en gåde at folk har så svært ved at forstå at penge sat ind i en bank i Danmark også kan hæves i en Bank i Tyskland eller omvendt.
Det er med eksempler hos Tribalwars som de råd man får hos sin ejendomsmægler, nemlig farvet af at der skal gøres et salg.
Jeg ved ikke lige hvad Persefone får ud af at rende TW's ærne men du skulle tage den med ro og tænke dig om inden du kommer med eksempler der ikke holder vand, så er det nemlig lidt nemmere at tage dig seriøst.

Aaah..jeg ser hvor fejlen her..du tror jeg er det mindste interesseret i om du tager mig seriøst :p

Jeg kan lide en god diskussion, men du kan ikke klare at holde den på et niveau der er værd at spilde tid på og dermed er den ikke længere interessant. Sikker på du også har en masse "nOOb" du skal havde skrevet i en masse tråde..så jeg vil lade dig komme tilbage til det ;)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Nej de bryder sig ikke om at folk siger sandheden om TW ...

Men uanset hvordan de end forsøger at få sig selv til at se uskyldige ud, så er de en forretning der har til formål at æde dine og mine penge !!
Sådan er det !! Og Persefone skal klappe hatten og lade være med at spille på den store violin når han tydeligvis ikke fatter hvad kapitalisme går ud på.

Selv censur for at passe ind i TW's kram ... NEJ TAK
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Sikker på du også har en masse "nOOb" du skal havde skrevet i en masse tråde..så jeg vil lade dig komme tilbage til det ;)

Jeg tror snart at forklaringen er at du er stiv.
Hvordan kan man ellers være så fattesvag? eller er sandheden bare at du sådan set er totalt ligeglad med hvad folk siger... bare de ikke siger nOOb ??

nOOb

hørte du det ... nOOb

Du har kvajet dig ... og derfor er du en nOOb

Definitionen på en nOOb er en der har spillet længe og stadig ikke fatter bjæle .... = Persefone
Hvordan f...... kan du ellers forklare at du ikke forstår at Tribal Wars er til for at tjene penge ??
 
Top