Runde 2 mine indstillinger

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Spilhastighed: 3
Enhedshastighed: 1.0
Nedriv bygning:
aktiv
Moral: aktiv (tidsbaseret)
Farm regel:
aktiv 1500 pr. lvl
Grundforsvar: 20
Millisekunder: aktiv
Fake begrænsning: aktiv 2%
Forskningssystem: 3 trins forskning
Kirke: inaktiv
Medaljer:
aktiv
Selvudbyggende barbarlandsbyer: aktiv (op til 1500 point)
Bonuslandsbyer:
forbedrede bonuslandsbyer
Tidsfrist for at afbryde angreb: 5 Minutter
Tidsfrist for at afbryde handler: 2.5 Minutter
Natbonus:
aktiv fra kl. 1:00 til kl. 7:00
Angrebsbeskyttelse for nybegyndere: 3 Dage
Maks. forhold Angriber : Forsvarer: 20 : 1 for de første 20 dage
Bueskytter: inaktiv
Spejdersystem: Spejdere kan udspionere tropper, bygninger, råstoffer og tropper udenfor byen
Paladin: inaktiv
Stigende priser for Adelsmænd: Pakker
Udbyg Adelsmand billigt: aktiv
Maksimal rækkevidde for adelsmænd: 200 Felter
Loyalitet falder pr. adelsmands angreb: 20-35
Stigning i loyalitet pr. time: 3
Medlemsgrænse pr. stamme: 5
Rangliste over besejrede modstandere: aktiv, går efter point
Kontorepræsentation: aktiv
Kontorepræsentationsbegrænsning ved varig kontorepræsentation: aktiv, fra over 20 dage dages kontorepræsentation inden for 120 dage dage
Fri handel: aktiv
Områdevalg: inaktiv

Special regel: dual ikke tilladt
Sejrsindstilling: Erobre og overtage de 5 "king of the hill" byer King of the hill byerne er sat til ca 50k point og fyldt med tropper fra start. eksembelvis 50.000 spyd, 50.000 sværd, 25.000 spejdere, 10.000 TK 5.000 katapulter.


Kommenter eller stil jeres egne forslag herunder :)
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Fede instillinger.. dog ville jeg sige:

Enhedshastighed: 0,5 (Så man ikke forventes at være online 24/7)
Farm Regel: Inaktiv (Alt andet er nederen)
Bueskytter: Aktiv (Gir lidt variering)
Forskningssystem: Simpelt (Noget l*rt og deffe med 3-Trins)
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Farm regel er ikke det samme som farmbegrænsning som jeg tror du forveksler det med :p

Farmregel er hvor meget deff der kan stå i en by og kæmpe effektivt. Altså det begrænser effekten af stackning

Farmbegrænsning er den jeg tror du frygter hvor der kun kan farmes x antal råstoffer pr. dag
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Uhh .. kan se jeg tog fejl der, men ja du har ret forvekslede det med det andet .. dog vil jeg sige at en max grænse for stackning heller ikke lyder for fedt :huh:
Eller er der noget jeg misforstår?
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Du har det forklaret her: http://help.die-staemme.de/wiki/Bauernhofregel det er endnu ikke på vores danske wiki, men det betyder bare at det er en slags omvendt moral... Fx hvis din farm kan forsørge 36k enheder og der står 48k enheder så kæmper de med måske 82% effektivitet...

Så det var mere for at tilføje noget nyt ;) noget vi ikke har prøvet på .dk før :p
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Max grænse for stacking ødelægger jo fordelene ved en katapult by :huh:

Forresten... Øhhh... hvad vil du med en katapult by når der ikke er paladiner med? desuden er katadeff som regel under det en evt farmgrænse evt vil ligge på. dvs den kan stadig få en styrke hvor der kan tages 7-10 nukes inden den regel har effekt på dem...
 

liverpoljer

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
nej nej :wave: kan du ikke se din fejl:D

vil det ikke ødelægge king of the hill byerne

så måske der skulle være en speciel regl for det :p
 

kuntz13

Veteran
Reaktionsscore
0
Forresten... Øhhh... hvad vil du med en katapult by når der ikke er paladiner med? desuden er katadeff som regel under det en evt farmgrænse evt vil ligge på. dvs den kan stadig få en styrke hvor der kan tages 7-10 nukes inden den regel har effekt på dem...

Ja det rigtigt nok dine indstillinger ikke har paladin med, men jeg mente hvis man på en verden med paladin indførte en sådan regel
Men at den stadig har den styrke skulle ikke komme bag på mig, men blev bare nervøs omkring hvis katapult byerne, skulle risikere at blive ubrugelig da jeg elsker at bruge dem :laugh:
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Eftersom en normal hær kun er på godt 20k enheder og begrænsningen før der begynder på at være lavere effektivitet er 1500 pr farmlevel (der er 30) så kan du have 45k farmpladser fyldt ind. Så du vil rent faktisk have plads til 2 fule katabyer før det går nedad, men selv derefter kan det måske betale sig at fylde mere ind.

@Liverpoljer Ja du har til dels ret. Det er nok ikke den perfekte indstilling at tage med til en king of the hill runde. Jeg har ærligt ikke lige tænkt over den del, men eftersom der dør enheder i byerne så kommer man jo nærmere grænsen. Dog skal det siges at jeg gætter på at den reagerer lige så hurtigt som moral delen på tab så et velkoordineret angreb kan måske helt ødelægge ideen effekten. Men det gør vel bare der er til 2 runder isf til en :p
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
den ser også fed ud natbonus ville jeg dog garne havde lidt længer men det med 5 i en stamme
kunne hvare noget der gjore at der kom fleger stammer der skal kæmpe om sejern

sorry kunne ikke lige finde det

kan man deffe henanden mellen stammer

og hvad skal der til for at vinde

og hvorfor vil du garne havde speeden ned på 3
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Natbonus var vel en af de ting der skulle fremtvinge en mening. derfor er den sat så kort. Og ja små tætte stammer kunne være spændende også for at de såkaldt gode bliver tvunget til at dele sig, og derved fremtvinge noget mere konkurrence.

Jeg er modstander af at man kan deffe udenfor stammen, da dette oftest medfører en omgåelse af stamme medlemsgrænsen.

Man vinder ved at tage de 5 King of the Hill byer.

Spped 3 er mest fordi jeg syntes classic runden blev vundet for hurtigt. Mit gæt er at det ikke var meningen den skulle kunne vindes på under 2½ måned (runde 1 startede 22 august). Desuden kan det være der også er nogen der lidt bedre kan nå visse ting med speed 3. Det virker for mig som om nogen blev lidt overrasket over hvor hurtigt tingene egentlig gik, men det er selvfølgelig set fra mit synspunkt.
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
ved at sette speeden ned får dem der ikke faremer så meget ikke store problemer
de får svært ved at snige sig op på miner alene

så tor jeg hvis man satte den til speed 4 og hastiheden ned på tropper
så farmer man ikke så hurtig og folk der lever af miner kan følge lidt beder med
og dem der farmer og bruger ders resuser på tropper i starten
har minder miner så de første 2-3 uger vil folk hvare meger lige

giver det mening
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Det giver fin mening. I hvert fald for mig :p Men mængden du kan farme i forhold til hvad miner giver afhænger alene af unitspeed, da formlen for hvor hurtigt dine enheder bevæger sig udregnes således: LK 10 min pr felt / med spil hastighed 4 / enhedshastighed 0,5 = 5 min pr. felt (indstillingerne på første runde) havde unitspeed derimod været 1 som foreslået andre steder så var de kommet frem med 2,5 min pr. felt og du kunne derved have farmet det dobbelte.

Det jeg tror du gerne vil se er enten brug af haul reglen så du maks kan hente fx 1000 ress hver dag pr dag du har været på serveren eller at unit speed bliver sat lavere end 0,5. fx 0.4 eller 0.3 ved ikke om man kan lave med 2 decimaler...
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
måske vi skal bare havde fundet en instiling hvor den lille spiller bliver og prøver
også uden man skal nå på fleger ganne om dagen og farme
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Nemt nok. Sæt verden op med No Haul. Så kan man slet ikke farme ;)
Eller limited farming maks xxxx antal ressourcer pr dag man har været i spillet. Så burde man kunne farme op til loftet hver dag med mindre end ½ times online tid om dagen
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
ja en løsning hvor onligen tiden ikke gør den heldt store forskel det ville kunne gøre det
og folk ville få mod på at prøve igen hvis det ikke kørte første gan
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
det med king of the hill hvondan ville det funger

og kunne man sætte det sammen med det du siger med at farme et vist antal resuser om dagen

kan man lave det så den lille stamme kan vinde serven ved at hvare smart

du kender instilingerne beder kan jeg ikke lokke dig til (skole) at komme med en beskivlse
som du mener tager højte for man ikke behøves og hvare stor for at vinde
og man kan farme det man kan ved at hvare på 3 ganne om dagen 15 min
en stamme størlse der vil passe til king of the hill
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
King of the hill fungere noget i retningen af. (som jeg har læst og lyttet mig til (der skal tages forbehold))

du sætter x antal KotH byer op i xxxxx størrelse (point) med xxxxx antal tropper. Herefter er der 2 muligheder enten er der et bestemt antal tropper fra start eller antallet af tropper stiger med X antal tropper om dagen. En KotH by kan fx have 25000 point (bemærk den kan sagtens have langt flere point end det du selv kan bygge til). Det høje pointtal betyder også at dens bygninger er højere end normalt fx farm 45, miner 45, kaserne 37 osv osv. En sådan by er naturligvis ekstra attraktiv at have. Både fordi den giver betydeligt flere ressourcer end en fuldt udbygget bonusby, bygger tropper hurtigere end nogen anden by.

Man skal fx tænke sig om ved at man skal tage byen når man er stærk nok til at forsvare den, for naboerne vil (forhåbentlig) ikke bare lade dig beholde den. Man skal tænke sig om så man ikke bare tømmer byen for tropper så en anden stamme erobrer den billigt og nærmest uden tab. På den måde kan selv en mindre stamme ved at være smart sagtens komme ind og tage byen når det er mest fordelagtigt og ved en velkoordineret operation få den forsvaret meget hurtigt så det er nærmest umuligt at tage den fra den. Desuden med optionen at man ikke kan støtte uden for stammen så er der jo et lille hul hvor det bare gælder om at tage byen inden de begunder at få det forsvar frem der selvfølgelig først kan afsendes når byen er taget. På den måde kommer man til at kunne adle sig taktisk frem til den. Selv en by i en en KotH by's skygge kan derfor være meget værd. Netop fordi den kan bruges til at overtage byen hurtigt og sende forsvar ind hurtigt. Så det er da en mulighed for at lave en opsætning hvor man skal tænke sig lidt om.
 

The-Cleaner

Banned
Reaktionsscore
1
ja hvis det er noget admins kan styre sydens jeg det lyder som noget vi kan bruge til noget
her har alle en mulihed og folk kan starte op selvom servern har kørdt noget tid
(når de høre at det er grinern nok fra ander) med den ratte speed vil man kunne komme med i kampen hurtig igen efter at havde miste sine byer eller lige hvaret starte

og kunne man så lave en instilling som gjore at man ikke havde gavn af at hvare på 24/7 for at farme
så vil folk vokse noget lunde lige hurtig vi skal havde bragt modet tilbage til folk
så vi ikke bare har 2 stammer der altid styre serverne

kan vi få en admin med så vi ved om det er mulidt for så tor jeg skoles forslag er det beste
og vi skal se og få liv i det så det bliver prøvet

sydens sku det lyder som en fed ide og noget jeg ikke selv har prøvet før
ville ønske admins lige sendte en post ud på alle serverne om folk lige hoppet her ind
og gav ders mening så tor jeg rigtig mange vil sydens det lyder fedt
 
Top