Server merge?

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Dette er et forslag jeg har diskuteret med en supporter, og jeg vil gerne høre hvad jeres tanker om ideen er inden jeg sætter det op som en afstemning. Grunden er ganske enkelt at især den danske server er tæt på at være død. Så det bunder i at jeg gerne ser mere aktivitet for at lokke flere til. Oprindeligt foreslog jeg det som fælles som ved speedrunder. Men da vi skrev til innogames så blev vi enige om kun at inkludere Norge da sverige ikke i så stor grad har mangle på spillere. Forslaget er på engelsk for at de kære tyskere kan forstå det, så jeg håber at alle kan læse og forstå det. Ellers skal jeg nok oversætte for de der ikke kan.

forslag.jpg


Deres undskyldning er at det med delt sprog ikke kan lade sig gøre selv om jeg ved at det kan i andre spil. Så jeg søger også en indgangs vinkel til dette hvis det er i syntes at det er en god ide. For min skyld kan det gerne foregå på kun et sprog, men som sagt jeg vil gerne vide hvad i tænker om det.

[EDIT]
DANSK VERSION :)


Jeg har set, at de danske servere er meget små og jeg mener, at det er vigtigt for et spil som TribalWars at have nok spillere til at skabe et ordentlig diplomati. Jeg har rodet lidt med ideen, på hvordan vi kunne forhøje antallet af spillere på den danske server, men har dermed fundet ud af, at det ikke er let at finde nye spillere uden spillet bliver sjovere. Af denne grund, er jeg kommet på ideen om at sammenlægge de to Servere, nemlig Tribalwars DK og NO. (Dette er ikke snakket igennem med Cm'erne endnu)

Dette er spiller tallene i DK (4632 spillere) og spiller tallene i NO (11271). Vi kan begge se, at dette er et lavt antal spillere, og antallet falder for hver dag der går. Derfor vil jeg gerne se, at der sker en ændring i spillet.

En sammenlægning af disse to servere ville give:
  • Sprogene er meget ens*
  • Verdenerne ville blive større
  • Der ville komme flere spillere
  • De aktive antal spillere ville stige
  • Der ville komme meget mere aktivitet og et større fællesskab.

*hvis sproget er en væsentlig faktor for dette, kunne man impementere denne (Sprog skifter, som findes i WestWars på facebook - InnoGames spil)
Ligesom der findes i Westwars. Dette kunne, tror jeg, nemt implementeres inde i indstilligner.


Dette ville skabe et bedre fællesskab, der måske ville give spillet mere glæde og spænding tilbage til alle.

Og det ville ikke være svært for spillerne, da både de norske og danske har hver deres CM + supportere/moderatore. Disse kunne kommunikere med deres "egne" spillere. (den danske cm ville tage de danske tickets og forum beskeder. Ligeledes vil den norske cm)

De nuværende internationale speedserver, virker ikke som de burde efter min mening. derfor synes jeg at dette koncept ville bringe TribalWars til et nyt niveau. Jeg vil gerne vide om i vil overveje ideen eller om jeg skulle tænke mere over det, eller noget andet?

venligst,
Skolehaven


/LiamAird :)
 
Senest redigeret af en moderator:

Dark-Skul-M

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg synes det vil være god ide. Da jeg også synes at verdenerne er alt for små, og at der mangel på aktivitet :)
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Det jeg sidst fik som svar er at de vil tænke over det som lav prioritet. Håber i vil være med til at opgradere det til høj prioritet ;)

Giv også gerne til kende hvad i mener skal være i stand for at en evt merge kan gennemføres, hvis der er tanker vi ikke har skitseret her
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
hmmm modstand?????? ja hvorfor ik :D:D:D


er glad for at du kommer med den her ide da som du siger så er der for få spiller og for få aktive i spillet :s

angående sproget.
tror at hvis det forskellige knapper /funktioner f.eks navn på bygninger skal være på hver ens eget sprog eller på engelsk hvad angå resten som f.eks pm indlæg osv er op til spillerne.
 

LiamAird

Elite medlem
Reaktionsscore
7
Sproget i sig selv, ville skulle skiftes (efter hensigten) mellem dansk eller norsk, så det skulle ikke være et problem med sproget! :)

Selvom det lyder let, så er det desværre ikke så let som det lyder, da eksisterende verdener ikke kan flyttes.
Men jeg er 100% med på ideen!!! :)
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
jeg er besværlig....jeg vil gerne have en dansk oversættelse for at være sikker på at ikke noget vigtigt lige smutter i oversættelsen for mig
 

TBA71

I træning
Reaktionsscore
0
Dansk/norsk , Norsk/dansk der er ikke den store forskel.

Med hensyn til sammenlægning kan jeg kun sige Nej.
Jeg tror vejen frem for aktiviteten på de forskellige verdner stadig er at begrænse antallet af byer så man som spiller kan se en ende på det. Mange af spillerne er unge under 18 år der har svært ved at se 2 år frem i tiden og derfor stopper de fordi de mangler lysten/overskud.

Ved at begrænse antallet af byer undgår du også spiralen med at der hele tiden dukker nye spillere/stammer op der skal nedkæmpes for at din stamme/alliance kan vinde.
Så sæt antallet af byer til 30.000 (forslag) og en winrate på 70 procent, så skal i se økser og andet krigshalløj flyve rundt på verdnerne , og det er ikke for at tage barbarbyer.
 

boss

Senior medlem
Reaktionsscore
0
fattede måske noget..

vis jeg fattede det..


så ja vi mangler spillere ! vi kunne godt runde de 100,000 spiller samlet i alle verdner så vi var mange spillere :) end kun ca 5,000 :S..


men ellers. må de reklamire mere :S..
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Dansk/norsk , Norsk/dansk der er ikke den store forskel.

Med hensyn til sammenlægning kan jeg kun sige Nej.
Jeg tror vejen frem for aktiviteten på de forskellige verdner stadig er at begrænse antallet af byer så man som spiller kan se en ende på det. Mange af spillerne er unge under 18 år der har svært ved at se 2 år frem i tiden og derfor stopper de fordi de mangler lysten/overskud.

Ved at begrænse antallet af byer undgår du også spiralen med at der hele tiden dukker nye spillere/stammer op der skal nedkæmpes for at din stamme/alliance kan vinde.
Så sæt antallet af byer til 30.000 (forslag) og en winrate på 70 procent, så skal i se økser og andet krigshalløj flyve rundt på verdnerne , og det er ikke for at tage barbarbyer.

Hvis jeg ville et spil det varede kortere så spillede jeg konkurrentens. Desuden er der allerede en begrænsning eftersom der ellers skulle flere numre på kontinent navnene. Og tro mig .net har verdener der er blevet fyldt og der er folk der bliver der i alle 3-5 år, som det tager. Det jeg ser som problemet er den manglende aktivitet, både på forums, i diplomati, osv. Vi kan ikke mindske antallet af gråbyer ved at sætte en grænse på 30k byer, når en V som V5 har svært ved at komme over 1k kontoer. Jeg ser det ikke som en god ide at lave ultra små verdener på maks 5k byer.

Derudover må jeg da nævne at der findes speedservere der svarer til dine kortere spil. Men jeg håber da at du vil deltage i diskussionen da, jeg regner med at sætte en afstemning op når det er gennem diskuteret så der er en anstændig chance for at alle sætter deres kryds rigtigt.

@witch du og andre får den i morgen må heller daffe i seng, så jeg kan komme op i morgen
 

Lauras

Veteran
Reaktionsscore
0
Det er en ganske god idé, men som det fremgår af svaret fra InnoGames så vil det ikke blive prioriteret.

En af de største problemer ved at fastholde folk i spillet er klart den "indspisthed" der følger verden for verden. Altså samme spillere kører samme stammer mv.

Derudover er der det faktum, at verdenerne ligner hinanden for meget. Hvis der kom større forskel på de forskellige verdener, så ville det muligvis lokke flere til gamet.

En verden (kan være skandinavisk) med eks. x5 hastighed vil nok også lokke flere til. Jeg kender mange der har været indeover TW på 1-3 verden, men de tabte simpelthen interessen grundet de fandt spillet yderst langsommeligt. Derfor gik de tilbage til konkurrende spil. Vil påpege, at det ikke havde noget med spillets lange sæson, men simpelthen produktion/byggetid der er for lang.

Jeg tvivler på en sammenlægning vil lokke flere spillere til gamet, tror derimod man vil miste spillere ved dette, men kan sagtens følge ideen. Og det skader jo ikke at være idéskabende. Respekt til Skolehaven ;)

Ville nok stemme ja, da jeg er nysgerrig for at se resultatet.
 

flemminge

I træning
Reaktionsscore
0
enig i at det ville gavne spillet og spillerne
mener absolut det er vejen frem for tribal wars inden det dør hen af sig selv

årup
 

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
jeg kan godt se fordele i det.

Men helt ærligt så tror jeg ikke problemet er så meget størrelsen på verdner, men mere det faktum at der blot i år er startet både en verden 4 og verden 5, for man kan se hver gang en ny verden starter, så dykker det seriøst i antal spillere i de andre verdner.

så hvis man havde færre verdner, til samme antal spillere, ville det sikkert også give mere aktivitet.

tror godt verdner kan blive for store, der er altså mange der spiller i et år eller to, men langt fra alle
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=208875 Som i kan se i dette link så er det ikke kun her at der er masseflugt fra spillet, men hvis vi bare ser til så dør spillet. @lauras Jeg er ikke så dum at jeg tror der er en enkelt stående løsning, men flere brugere er også lig med flere servere og derved også større chance for at vi får de eftertragtede speedservere med speed 3-5. Så vidt jeg husker er V3 den eneste vi nogensinde har haft med speed 2, hvilket ganske rigtigt gør at spillet er langsommeligt for alle på de danske servere.
Men som der også står i linket så er der heller ikke rigtig reklamer for spillet længere, innovationen og viljen til at fortsætte spillet er ikke af højeste kvalitet samt at konkurrencen på browserspil er intensiveret. Alt dette gør samlet set at TW ikke kun i .dk er på tilbage gang, men såfremt at endnu en verden kommer til og der kun er lad os sige 200 aktive, så vil den verden i min verden være så uinteressant at jeg end ikke vil overveje at starte. V5's lave antal reelt aktive deltagere er så lavt at jeg end ikke vil overveje at deltage der. Derfor er det i bund og grund ligeså meget en undersøgelse af om TW er på vej ud af det spiludbud som inno har. Det er også mit forsøg på at få folk til at tænke aktivt over hvad vi som community kan komme op med af ideer for evt atter at bringe liv til et spil der reelt er på vej ud...
 

perenoel

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg synes at dette er et meget godt forslag!
- for min skyld kunne vi også sagtens tage Sverige med i dette, da jeg heller ikke ser de store sprog-barrierer der :)

Men hvis vi skal holde os til de to nævnte her, synes jeg det er et rigtigt godt forslag!

Hvis folk ikke er meget for at slå de to servere sammen, kunne der måske være mulighed, for at lave nogle enkelte verdener, der er internationale?
Eksempelvis: Lave en verden "IV1" som der kan logges ind på fra både TW.dk, TW.se & TW.no.

Jeg synes dog også at det med at variere verdenerne lidt, ville være en rigtig god idé, da jeg syns at de ligner hinanden mere og mere ;)

// Perenoel
 

Lauras

Veteran
Reaktionsscore
0
http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=208875 Som i kan se i dette link så er det ikke kun her at der er masseflugt fra spillet, men hvis vi bare ser til så dør spillet. @lauras Jeg er ikke så dum at jeg tror der er en enkelt stående løsning, men flere brugere er også lig med flere servere og derved også større chance for at vi får de eftertragtede speedservere med speed 3-5. Så vidt jeg husker er V3 den eneste vi nogensinde har haft med speed 2, hvilket ganske rigtigt gør at spillet er langsommeligt for alle på de danske servere.
Men som der også står i linket så er der heller ikke rigtig reklamer for spillet længere, innovationen og viljen til at fortsætte spillet er ikke af højeste kvalitet samt at konkurrencen på browserspil er intensiveret. Alt dette gør samlet set at TW ikke kun i .dk er på tilbage gang, men såfremt at endnu en verden kommer til og der kun er lad os sige 200 aktive, så vil den verden i min verden være så uinteressant at jeg end ikke vil overveje at starte. V5's lave antal reelt aktive deltagere er så lavt at jeg end ikke vil overveje at deltage der. Derfor er det i bund og grund ligeså meget en undersøgelse af om TW er på vej ud af det spiludbud som inno har. Det er også mit forsøg på at få folk til at tænke aktivt over hvad vi som community kan komme op med af ideer for evt atter at bringe liv til et spil der reelt er på vej ud...

Mener ikke mit svar på nogen måde anfægter din intelligens ;) Jeg svarer blot med min holdning og synspunkter, samt den smule viden jeg har fra vi testede V4 sidste sommer (med den tidl. CM).

Som jeg skrev er det et godt forslag. Og det er jo ikke fordi det vrimler med initiativer herinde.

Ang. InnoGames fokus på TW.... Tja mon ikke de bruger mange resourcer på Grenopolis så det spil kan komme igang ? Det ser man jo ske ofte når der kommer et nyt spil. Der var også megen fokus på The West da det startede.

Jeg mener ikke vi skal have en masse nye verdner, men mener klart InnoGames burde overveje en lidt hurtigere verden næste gang de sætter en i søen. Jeg ved det kan være meget vanskeligt at få det gennemført, men er en 5x eller x10 i hastighed ikke bedre end at se folk forlade gamet ? Og husk på hastighed x5 eller 10 på ingen måde kan deffineres som speed ;)
 
Top