Server merge?

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
@lauras Hmmm.. det er nok mest dårligt formuleret fra min side :(

Men det ændrer ikke på at jeg ønsker at anfægte hvad der ligner flere års snæver synethed. Ikke kun fra spillerne men også fra spiludviklerne, som der også står i det link jeg vedhæftede, så laver de fleste spillere ikke andet end at lefle for eliten i spillet, hvilket inno følger op ved at gøre det samme. Min pointe er at i sidste ende er vi alle spillere som udviklere skyld i den krise dette er for TW, men vi er alle også en del af løsningen. Dette er kun et af de forslag jeg pusler med og jeg kan end ikke sige at det jeg i min TW tid har omfavnet flere noobs end andre. Det ville være et skønmaleri.

Back to topic: Ideen bag at ligge os sammen med nordmændene (evt svenskerne også) er at vi med de flere spillere kan skabe en rim der ligger så langt væk fra de garvede at de nye får en reel mulighed for at lære spillet at kende uden at de bliver noblet ud allerede dagen efter deres begynder beskyttelse forsvinder. Vi kan jo ikke lave regler om at den og den ikke må joine verden det og det bare fordi han er for god, men vi kan skabe den plads i spillet for at nye får den plads der skal til, så de har en mulighed for at lære spillet at kende. Vi gør trods alt os selv en bjørnetjeneste ved at noble dem ud allerede inden de får smag for spillet. End ikke vores dårlige samvittighed kan helt skjules ved at sige: "ham her ville aldrig blive en dygtig TW spiller" Jeg tvivler på at det er tilfældet for alle nye...
 

rengaw

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Ideen er umiddelbar god, sprogligt burde det ikke være et problem, bygningerne og tropperne kunne ret enkelt være på begge sprog samtidig, hvilket også ville eliminere en del misforståelser i den øvrige kommunikation der foregår internt i de forskellige fora, og alligevel mener jeg ikke det er den bedste løsning, vi er vel danske ;-) alternativt skulle det være en fuld Skandinavisk verden/server, og så ville der uvægerligt opstå problemer med sproget.
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Jeg er åben for andre løsninger, men jeg mener ikke at det er holdbart for de danske servere med et stadigt faldende antal startere for hver server der kommer. Desuden tror jeg ikke på ideen om at der findes en enkelt løsning der retter op på alt
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Jeg vil ikke sige om jeg er for eller imod, da det her er jeres (spillerne) forslag og debat.

Både jeg, og nu også flere CM i hele verden er begyndt at få øjnene op for nedgangen der har været i Tribal Wars. En del af det har været sommeren, hvor der altid er en stor nedgang af antal spillere. Men jeg tror også det har en del og sige, at der faktisk ikke rigtig har været nogen slutning på en Verden. Jeg tror det sikkert ville give lidt mere, at have spillere som fik et mål. Denne debat har vi oppe nu, og vi har også et forsøg i gang med V1. Det er dog ikke 100% en løsning endnu, men vi forsøger at få gjort noget ved det, og det tager tid. Med det sagt, vil jeg godt lige dræbe det rygte der svirper med, at en Verden kan vindes, for det er slet ikke aktuelt endnu.

Ang. reklamering af spillet så har vi faktisk for nyligt hævet buddet, men problemet er at mange af de andre browserspilsudviklere simpelthen byder over konstant, og det er et evigt kapløb om at komme først.

Næste gang vi skal starte en Verden sætter jeg en spørgerunde op, så vi sammen kan få lavet en Verden som størstedelen vil have. :)
 

R.I.P.

Elite medlem
Reaktionsscore
0
hvis i vil reklamere så er facebook en meget godt hjemmeside at starte på for der er mange unge som altid er på der.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Jeg syntes også at ideen er fin... Dog har jeg et par kommentarer...


Lauras skrev at der godt måtte være flere forskellige verdner (andre settings) Jeg derimod kan f.eks godt lide hvis der er samme settings på de verdner jeg spiller, personligt hader jeg paladiner og genstande men elsker kirken... Jeg gider ikke taktik fnider fnader, jeg vil bare slå ihjel på den simple måde :D


Hva angår tiden på en verden... Her har jeg flere kommentarer...

- Endgame skal komme hurtigere... det er forbandet kedeligt på verden3 lige nu... Overtaget er så stort at dem der er tilbage alligevel ikke kan stille noget op mod NS6. Det eneste der sker er at vi sparer op til adler.

- Jeg syntes at 2-3 år for en verden er ALT for lang tid. 1-1½ kan jeg gå med til. Her kan f.eks lukkes for tilgang af spillere efter 1 år, og så må det sidste ½ år bruges på at nedkæmpe dem der er på verdenen.

- Jeg tror grunden til at folk spiller i samme stammer på alle verdner er at der er for lidt udskiftning i spillerne, altså at der kommer for få nye til. Det ville der komme hvis det var et spil man kunne se en ende på. De spillere der er Ledere i deres respektive stammer, vil jo gerne have aktive spillere, og det ved de at dem de har i "de gamle verdner" er. og at det er nogen der fortsætter uanset serverens længde. Hvis der var en tidsbegrænsning på serverne, ville det være lettere at "presse" de spillere som er på verdenen til at blive der indtil de rent faktisk er nedkæmpet istedet for at de lukker og slukker pga kedsomhed.
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
For lige at undgå, at vi kommer til og blande topics sammen med forslaget her om merge og end-game, så åbner jeg lige en tråd her: End-game idéer

Brug venligst den til jeres kommentarer om End-game og idéer.
 

Lauras

Veteran
Reaktionsscore
0
----> Skolehaven

Jeg er da helt enig med dig og igen kan jeg tilslutte mig dit forslag. Der skal ske noget hvis spillet skal overleve.

Angående sproget så ser jeg ikke noget problem her, da der er mange danske, norske og svenske spillere der faktisk spiller rundt omkring på de nordiske verdener allerede nu.

Noget må der ske for at fastholde interessen så dit forslag er da klart noget du bør fortsætte med.
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Synes at Skolehavens ide er rigtig god, og synes at den burde gennemføres.. Tænker bare lidt på at der måske er nogle der splitter det, sådan så det er DK vs NO...
 

The biggest king

Nybegynder
Reaktionsscore
0
God eller dårlig ide

Jamen synes det kunne være fedt med sådan en server.
Der burde bare være noget mere end det normale.
En oversætter, selvom det vil tage lang tid at lave sådan en.
Det med at man kan halvere byggetiden burde afskaffes med det samme, vi betaler i forvejen for at spille spillet, og det burde være det, alle skal ha en chance. En dreng/pige på 14 år tjener ikke så mange penge som en på 35, med mindre personen er i en rig familie.

Stammernes forum.
Forum burde der også kikkes på. En stifer af en stamme, som vælger at åbne en søster stamme, burde ha fuld kontrol over en søster stamme plus deres forum, men det er bare min mening.

Men et fed ide, der burde også ha været verdens mesterskaberne hvis det stod til mig.

Med venlig hilsen

The biggest king
 

Yan88

Veteran
Reaktionsscore
0
Er det kun mig, der syntes at det ville være en dårlig idé med server merge?

Jeg vil så sige, at det vil skabe en del forvirring, da svensk og norsk (især svensk), ikke er til at forstå. Jeg er i forvejen træt at, at spillere taler engelsk, norsk og sveksk på danske servere, da det gør det betydeligt sværere at kommunnikere på forum, både for udlændinge, og for os.

det er jo også derfor at vi har .net som international server, ikk'? En skandinavisk server vil bare ødelægge den danske "stolthed", hvis man kan kalde det det, og det vil tage hårdt på de mindre erfarne spillere
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Nej TBA71 har også nævnt at han syntes at det er en dårlig ide...

Det med at udlændinge joiner kan vi ikke forhindre og jeg syntes også at det er noget der sætter krydderi på tilværelsen. Oprindeligt er ideen også kun at lave en fælles server med Nordmændene, da svenskerne har langt flere spillere end Norge og Danmark. Og som sagt så det at det danske og norske skriftsprog ligner hinanden mere end det svenske.

Jeg kan dog ikke se hvordan det kan tage hårdt på de mindre erfarne spillere ved at lave større servere. En større server med flere spillere vil gøre at der kommer en reel rim, hvor tempoet ikke er så opskruet som det er i center. Som jeg startede i V4 så kan jeg vidst stadig adle hvem som helst jeg lyster pga afstand. Så de uerfarne har reelt ingen anden mulighed end at have venner i spillet i forvejen hvis de ønsker en rimelig sikkerhed for at de overlever længe nok til at lære spillet at kende.

Mht et verdensmesterskab som TBK nævner så har vi jo .net, men pointen i at lave en skandinavisk server er ikke at fordre et mesterskab (der er så mange spillere på .se at de burde kunne pwne både de danske og norske spillere), men at der stadig skal være et sted hvor det er acceptabelt at tale dansk om man vil (når man spiller TW), for hvis udviklingen fortsætter mht antallet af spillere, så er vi ikke langt ude i horisonten før jeg tror at de dropper de danske servere. De lader nok de i gang værende spille færdig, men ellers så tror jeg ikke vi skal forvente ret mange flere server åbninger. Jeg er end ikke sikker på at det kan være rentabelt for dem at genstarte serverne efterhånden som de bliver vundet.

Jeg syntes til gengæld at det med fuld kontrol over en søsterstamme er noget ******** Hvis vi som danskere kun ønsker at fordre servere med 2 sider så drop det der søsterstamme **** og lav stammeloftet på 1000 spillere, så slipper alle de mange spillere der ikke gider diplomatiet også for at skulle bekymre sig om det. Der har til min viden endnu ikke eksisteret en kæmpestamme som har fordret neoget gavnligt hverken for spillerne eller spillet...
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Er det kun mig, der syntes at det ville være en dårlig idé med server merge?

Jeg vil så sige, at det vil skabe en del forvirring, da svensk og norsk (især svensk), ikke er til at forstå. Jeg er i forvejen træt at, at spillere taler engelsk, norsk og sveksk på danske servere, da det gør det betydeligt sværere at kommunnikere på forum, både for udlændinge, og for os.

det er jo også derfor at vi har .net som international server, ikk'? En skandinavisk server vil bare ødelægge den danske "stolthed", hvis man kan kalde det det, og det vil tage hårdt på de mindre erfarne spillere

Hvilken stolthed ?
De Danske servere er jo oversvømmet med nOObs fra andre lande ... og det pinlige ved det hele er at de langt hen ad vejen giver de danske spillere klø.
Jeg er da bestemt ikke stolt over det jeg oplevede på Verden 2 hvor der sad Danske "ledere" og krammede hele verden 2 for at holde på en 1.ste plads.
Det var sq da pinligt som bare pokker.
Man bliver kun uddannet i hvordan man er nOOb når man starter i en familie klan .. og det er der sq mange Danske klaner der er .. I sq skamme jer.
 

haps

Senior medlem
Reaktionsscore
1
Hvilken stolthed ?
De Danske servere er jo oversvømmet med nOObs fra andre lande ... og det pinlige ved det hele er at de langt hen ad vejen giver de danske spillere klø.
Jeg er da bestemt ikke stolt over det jeg oplevede på Verden 2 hvor der sad Danske "ledere" og krammede hele verden 2 for at holde på en 1.ste plads.
Det var sq da pinligt som bare pokker.
Man bliver kun uddannet i hvordan man er nOOb når man starter i en familie klan .. og det er der sq mange Danske klaner der er .. I sq skamme jer.


Nu har jeg kun spillet på verden 3, altså af de danske servere... Men serveren har kørt i hvad? 1½-2 år snart? og det forbløffer mig at de spillere som stadig holder ved ikke aner hvad en kirke er... de aner ikke at de skal forske deres enheder. Tror da faen at vi i NS6 bare tromler dem over. Jeg overvejer at finde et par af de gode og aktive NS6'ere og tage dem med på eventyr på en .net server, for her er ikke meget modstand, som det er nu.

Måske man kunne lave nogle "trænings servere" nogle som kørte i en måned hvor der var indlagt diverse opgaver... wavebreak, brug af angrebsplanlægger osv osv...

Alle de herlige ting bliver jo slet ikke brugt ordentligt.. det burde være et krav for at gå med på en rigtig server.
 

Dekani

Elite medlem
Reaktionsscore
10
Jeg syns det er en god ide, elsker .net severne for deres størelse, hvis vi bare ku få en lille bid af det, ville det være fedt :)
 

Rapture

Junior medlem
Reaktionsscore
2
Jeg overvejer at finde et par af de gode og aktive NS6'ere og tage dem med på eventyr på en .net server, for her er ikke meget modstand, som det er nu.

Du skriver bare, er klar så snart v3 er slut ^^
 

boss

Senior medlem
Reaktionsscore
0
forstår ik engislk :(...

men som jeg fattede det lyder det som en fed ide? bare vi ialt var 50,000 spillere elelr ca så ahvde det været fedt men vis der er over 50,000 på en verden er der mange stammer osv? så det overdrevet synes jeg så burde man også have fære medlem.s plas i stammerne..
 
Top