Top 20 spillere

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
mange pointtrolde ligger i toppen late game fordi de adler allierede der stopper og derfor aldrig rigtig mister noget ;) der er store økonomiske besparelser i det og det giver let et pointmæssigt forspring :eek: just not my kind of game... for kedeligt efter min mening...
 

alien

I træning
Reaktionsscore
0
hovedbygning: bliver du angrebet, kan du hurtigere få bygget muren/farm op igen ved at den er i maks. giver dog færre farmplads.

kaserne: skal bare være i top.

stald: skal bare være i top.

værksted: igen afhængig af spillestil. nogle spillere vil have mange ram med i 1st angreb for at slå muren helt ud, og derefter kommer cleanere uden rams, derimod med endnu flere økser/let/buer. kræver igen farmplads.

kirke: skal jo være der.

akademi: nogle laver det kun i deff byer, for at have farmplads i offbyerne, får de ved ikke at smide smed højere op end 15, og kan derfor af gode grunde ikke have akademi. andre i alle byer for at kunne slippe af med overflod af råstoffer.

smed: læs akademi...

markedsplads: bliver du angrebet og vil dodge så flytter 235 handelsmænd flere råstoffer end 110. eller hvis du bare vil flytte råstofferne rundt for at lageret ikke skal lyse rødt.. kræver så igen masser af farmplads.

miner: kommer igen an på spillestil. man kan regulere minerne for at spare farmplads. kommer an på hvilken type man er..

lager: maks.

farm: maks.

gemmested: maks. ikke alle der har den mening. men bliver man angrebet, og fjenden løber med alle råstofferne. så har du lige lidt i gemmerne at starte muren op med.

mur: maks.

-------------------------------

håber det er forståeligt ;)


hmm, 5 fordele ved ikke at bygge den helt ud??? jeg kan kun finde en -- farmplads..
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
hovedbygning: bliver du angrebet, kan du hurtigere få bygget muren/farm op igen ved at den er i maks. giver dog færre farmplads.

kaserne: skal bare være i top.

stald: skal bare være i top.

værksted: igen afhængig af spillestil. nogle spillere vil have mange ram med i 1st angreb for at slå muren helt ud, og derefter kommer cleanere uden rams, derimod med endnu flere økser/let/buer. kræver igen farmplads.

kirke: skal jo være der.

akademi: nogle laver det kun i deff byer, for at have farmplads i offbyerne, får de ved ikke at smide smed højere op end 15, og kan derfor af gode grunde ikke have akademi. andre i alle byer for at kunne slippe af med overflod af råstoffer.

smed: læs akademi...

markedsplads: bliver du angrebet og vil dodge så flytter 235 handelsmænd flere råstoffer end 110. eller hvis du bare vil flytte råstofferne rundt for at lageret ikke skal lyse rødt.. kræver så igen masser af farmplads.

miner: kommer igen an på spillestil. man kan regulere minerne for at spare farmplads. kommer an på hvilken type man er..

lager: maks.

farm: maks.

gemmested: maks. ikke alle der har den mening. men bliver man angrebet, og fjenden løber med alle råstofferne. så har du lige lidt i gemmerne at starte muren op med.

mur: maks.

-------------------------------

håber det er forståeligt ;)


hmm, 5 fordele ved ikke at bygge den helt ud??? jeg kan kun finde en -- farmplads..

Det er skam meget forståeligt, men det er dog så sjældent at du har noget ud af at dit hovedkvarter er lvl 30 at jeg vil mene at det i det lange løb ikke kan betale sig. Hvis han angriber dig så kraftigt og så ofte at du har tid til at genopbygge imellem angrebene, så har du enten rigeligt tid til det eller også har han ingen intentioner om at overtage byen, hvilket vil være underligt...

Barakker og Stald er jeg enig

Værksted har lidt med spillestil at gøre, men det kræver farmpladser at udvide den. Du kan også samtidig se på simulatoren hvor meget du får ud af at gå fra fx 250 til 750 rams. Jeg syntes ikke at det betaler sig....

Kirke skal være der:confused: det er da noget være vrøvl :p du skal bare have en kirkeby. Resten inden for kirkens radius er dækket af den kirke. Først når du erobrer uden for kirkens radius er det igen nødvendigt med en ny af disse.

Akademi/smed/markedsplads: Da markedspladsen tager langt flere farmpladser for de sidste lvls end det at have et akademi, så ved jeg hvad jeg vælger. Når først jeg har bygget guld for det hele, hvor ofte skal jeg så transportere mere end de 110 i dit eksembel ;)

Jeg vil sige minerne i maks, bliver der overskud af res så bygger jeg bare mere guld/adel (flere adel flere troværdige fakes eller flere tog fjenden er nødt til at standse og derfor mindre mulighed for ham at stacke og derved udnytte sin forsvarsmæssige fordel)

Lager/farm: enig

Gemmested: er vel efter temperament. Personligt bruger jeg det kun early game. Ikke mange farmpladser at spare, men alligevel fjerner jeg den som regel. Den kan alligevel kun redde dig 2k af hvert res. I en fuldt udbygget by tager det kun 50 min at få det ind. Og muren er allerede under genopbygning efter 2 min (der har du råd til første lvl) 9 af 10 tilfælde hvor jeg spiller alene mister jeg alligevel byen hvis den bliver plyndret, så der er det nemmere at sende res ud af byen 2 sekunder før :p

Mur: self skal den helt op :cool:
 

alien

I træning
Reaktionsscore
0
2. alle andre på kortet vil have din by , Minimal genopbygning efter overtagelse?
men derimod en masse nedrivning ;) ikke den store forskel i mit hoved ;)


skolehaven.. igen er det efter spillestil det hele. bygger ikke selv mine byer helt ud (har min egen opskrift ;)
mener derimod at bare fordi en spiller bygger sine byer meget ud, så skal man ikke tage ham/hende for en pointtrold. han/hun kan derimod være en kanon dygtig spiller ;)
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
Jeg sagde ikke noget om at man var en pointtrold for at bygge sine byer fuldt ud, men gav mine grunde til ikke at gøre det og viste hvor jeg mener du tager fejl :p For du har helt ret mht til spillestil. Har endda mødt en der sværgede til TK nukes pga den forsvars fordel det gav ham når nr 4 adelsnuke overtager byen... Han er ikke nødvendigvis dårlig til spillet, men en sådan nuke tager længere tid og det vil mindst på den korte bane være din ulempe, da andre kan bygge mindst 2 nukes på den samme tid. men bliver du stor nok så kan det blive en fordel, da du ekstremt hurtigt kan stacke dine byer, hvilket gør dem helvede at erobre for andre..
 

Spamburg

Elite medlem
Reaktionsscore
0
3. det er hurtigere at få bygget det tabte op hvis du ikke har bygget den fuldt ud..

jeg ynes et er bedre at have kasernen i 20 da du spare pladser på den.. kan få bygget nogle ret store nukes med min taktik..

jeg mener at der skal være akademi i næsten alle byer.. for hvis du ikke kan bygge tropper eller skal bygge mere ud så har du altid noget at bruge dine råstoffer på.. og det er også en fordel i forhold til at have sin markedsplads helt oppe.

personligt synes jeg ikke jeg har særlig emget brug for den.. men det er også fordi jeg spiller uden plus så det tager også lidt længere tid at få ordnet alt du skal..
 

alien

I træning
Reaktionsscore
0
skolehaven, ikke dig, men det var der andre der mente ;)

spamburg..
kaserne kun i 20?? ok? det har jeg ikke hørt om før, men hvis den virker for dig, så er det jo godt ;)

akademi i alle byer, tjah, ikke altid nødvendigt i off byerne, kommer lidt an på hvor aggresiv man er ;)
 

Lord Peanut

I træning
Reaktionsscore
0
skolehaven, ikke dig, men det var der andre der mente ;)

spamburg..
kaserne kun i 20?? ok? det har jeg ikke hørt om før, men hvis den virker for dig, så er det jo godt ;)

akademi i alle byer, tjah, ikke altid nødvendigt i off byerne, kommer lidt an på hvor aggresiv man er ;)

Man burde netop bygge alle sine byer ens.

1. Det bliver sværere for fjenden at se hvilke byer der er off og hvilke der er Deff.

2. Man kan hurtigt alt afhængig af situationen ligge produktionen om fra Deff til off ell omvendt hvis behovet opstår.

Uanset så handler det ikke om hvormange points ens byer har ell ikke har!

det handler om tiden man bruger og den tid man bygger sine styrker på hvorvidt man kommer ud som vinder ell taber!
Selv den stærkeste nuke vil tabe til en by med mur i lvl 20 og fuldt deff på alle farmpladser hvis altså forsvaret har forstået at bygge det rigtige forsvar!

Min mening omkring det.
 
Senest redigeret:

explanation?

Senior medlem
Reaktionsscore
0
Omkring point saa er der da netop en motivation til at have saa lidt points som muligt uden det gaar ud over din effektivitet, i hvert fald i verdener med morale hvilket alle danske verdener er :p
 

missern

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Det er skam meget forståeligt, men det er dog så sjældent at du har noget ud af at dit hovedkvarter er lvl 30 at jeg vil mene at det i det lange løb ikke kan betale sig. Hvis han angriber dig så kraftigt og så ofte at du har tid til at genopbygge imellem angrebene, så har du enten rigeligt tid til det eller også har han ingen intentioner om at overtage byen, hvilket vil være underligt...

Barakker og Stald er jeg enig

Værksted har lidt med spillestil at gøre, men det kræver farmpladser at udvide den. Du kan også samtidig se på simulatoren hvor meget du får ud af at gå fra fx 250 til 750 rams. Jeg syntes ikke at det betaler sig....

Kirke skal være der:confused: det er da noget være vrøvl :p du skal bare have en kirkeby. Resten inden for kirkens radius er dækket af den kirke. Først når du erobrer uden for kirkens radius er det igen nødvendigt med en ny af disse.

Akademi/smed/markedsplads: Da markedspladsen tager langt flere farmpladser for de sidste lvls end det at have et akademi, så ved jeg hvad jeg vælger. Når først jeg har bygget guld for det hele, hvor ofte skal jeg så transportere mere end de 110 i dit eksembel ;)

Jeg vil sige minerne i maks, bliver der overskud af res så bygger jeg bare mere guld/adel (flere adel flere troværdige fakes eller flere tog fjenden er nødt til at standse og derfor mindre mulighed for ham at stacke og derved udnytte sin forsvarsmæssige fordel)

Lager/farm: enig

Gemmested: er vel efter temperament. Personligt bruger jeg det kun early game. Ikke mange farmpladser at spare, men alligevel fjerner jeg den som regel. Den kan alligevel kun redde dig 2k af hvert res. I en fuldt udbygget by tager det kun 50 min at få det ind. Og muren er allerede under genopbygning efter 2 min (der har du råd til første lvl) 9 af 10 tilfælde hvor jeg spiller alene mister jeg alligevel byen hvis den bliver plyndret, så der er det nemmere at sende res ud af byen 2 sekunder før :p

Mur: self skal den helt op :cool:


Hovednygning: er enig med Skolehaven. det er rigtig sjældent at det er godt med helt udvidet. selm det tager en smule længere tid at opbygge en mur, så når man kommer senere hen i spillet, så kan man alligvel sende mange tusinde af forsvars tropper ind i byen indtil den er blevet helt genopbygget.
så hellere bruge farmpladsen på flere tropper i det lange løb.
så hvis man har 30-40 tusinde forsvarstropper, så gør forskellen mellem mur i level 6 og i level 8 altså ikke det helt store.

barak: enig

Stald: kommer an på om det er en def. eller off. by.
i det store hele, så er fodtropper bedre end TK, og det er derfor dem man skal bygge flest af (som regel), og derfor behøves stalden ikke være i top, selvom det kan være nyttigt engang imellem.

værksted: er jo kun aktuelt hvis det er en off. by. hvor det ikke behøves at være særlig højt da man alligvel venter på at udbygge resten af sine tropper.
Tilgengæld kan det være smart at have det i level 1 i en def. by, da man så vil kunne sende fakes fra den by.

Kirke: enig!
hvis man bare bruger lidt tid på det, og har nok med råstoffer, så kan det være en stor fordel at bytte rundt på nogle kirker, så der er så få som muligt.

smed: behøves ikke være fuldt udbygget hvis man alligvel ikke har akademi i den. hvilket man ikke behøves at have i alle byer (btw)

markedsplads: 110 er et godt tal, og der bruger man heller ikke for mange farmpladser. i nogle få byer kan det være fordelagtigt at have større, da man så hurtigt kan sende råstoffer til nødslidte byer.

miner: enig

lager/farm: enig

gemmested: bør kun bruges i starten. som der siges så kan det hurtigt tjenes ind igen. man kan gå igang med at bygge muren 5-10 min efter den er blevet angrebet, og ellers så som han siger, så kan man sende råstofferne ud lige før angrebet, og så afbryde rejsen efterfølgende.
i al fald, så kan man også nøjes med at have gemmesteden i level 2, selvom jeg dog stadig ikke vil gøre det.

mur: det giver jo sig selv ;) enig!
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
værksted: er jo kun aktuelt hvis det er en off. by. hvor det ikke behøves at være særlig højt da man alligvel venter på at udbygge resten af sine tropper.
Tilgengæld kan det være smart at have det i level 1 i en def. by, da man så vil kunne sende fakes fra den by.

Jeg kan nu godt lide at have lidt kat i deffen, men det er mest for aletheias lygte tingens skyld.... kan jeg nå at få den ind med et par tusind kata, så skal fjenden komme med meget for at komme igennem :D
 

missern

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg kan nu godt lide at have lidt kat i deffen, men det er mest for aletheias lygte tingens skyld.... kan jeg nå at få den ind med et par tusind kata, så skal fjenden komme med meget for at komme igennem :D


Det er også rigtigt :)¨der er mange ting der kan ændres når man får ting til sin paladin.
I mit indlæg har jeg også taget udgangspunkt i verden 3 hvor jeg spillede før, og der er der jo ikke paladin med.

Så det skal nok blive spændene og se hvad folk gør i denne verden nu hvor den feature endelig er kommet til de danske servere :D
 

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
1 Wildere RS 3.881
2 skolehaven E.T. 3.573
3 SkiPPer 1 PPW1 3.002
4 Conzeq ~TH~ 2.826
5 Patrioten VOG 2.705
6 Månekongen ~F~ 2.636
7 PulverMule ~F~ 2.562
8 missern PPW1 2.535
9 Hamselv-dk VOG 2.493
10 Marshal RS 2.433
11 mulle PPW1 2.349
12 mytche VOG 2.321
13 Flatulenserne VOG 2.304
14 elvis77 ~NS~ 2.301
15 netper67 RS 2.279
16 ulven4569 E.T. 2.252
17 Hunter65 RS 2.243
18 luka1507 E.T. 2.223
19 hugo PPW1 2.216
20 Sparks RS 2.210

For hurtige og lette kommentarer så bare kopier og indsæt ovenstående om kom med jeres besyv ;)

1 Wildere RS 3.881
Første spiller med 2 byer. Flot spillet :) Rushet om man vil ;)
2 skolehaven E.T. 3.573
Vælger jeg ikke at kommentere da det er mig selv
3 SkiPPer 1 PPW1 3.002
Har allerede akademi sådan som jeg læser TWstats så det vare nok ikke længe inden han også har 2 byer.
4 Conzeq ~TH~ 2.826
Har allerede akademi sådan som jeg læser TWstats så det vare nok ikke længe inden han også har 2 byer.
5 Patrioten VOG 2.705
Har haft et støt stigende antal point, spørgsmålet er hvor langt han er fra at få akademi da det siger noget om spillestil
6 Månekongen ~F~ 2.636
Konstant pointstigning men endnu intet akademi. Jeg kan kun gætte på hvornår han vil bygge det
7 PulverMule ~F~ 2.562
Konstant pointstigning men endnu intet akademi. Jeg kan kun gætte på hvornår han vil bygge det
8 missern PPW1 2.535
Også stærkt spillet men endnu intet akademi.
9 Hamselv-dk VOG 2.493
Har også en støt stigende pointsum, men heller intet akademi her
10 Marshal RS 2.433
God pointstigning men intet akademi.
11 mulle PPW1 2.349
Virker til at have tabt lidt terræn de sidste dage på pointfronten. Bygges der ekstra tropper?
12 mytche VOG 2.321
Kender ham ikke rigtigt men en fornuftig point stigning ;)
13 Flatulenserne VOG 2.304
Det kan ses på TWstats at han allerede havde akademi dagen før alle andre. Han har dog stået stille med point bagefter og jeg undrer mig over hvorfor.
14 elvis77 ~NS~ 2.301
Er ~NS~ spiller med klart flest point. det ser ud til at køre rimeligt jævnt for ham.
15 netper67 RS 2.279
Har faldet lidt i pointstigning på det sidste
16 ulven4569 E.T. 2.252
Højt point gain de sidste dage. Mon han kommer endnu højere op?
17 Hunter65 RS 2.243
Ujævn point høst men dog høj nok til at høre til i top 20.
18 luka1507 E.T. 2.223
Et enkelt bump den sidste uge men ellers er det gået op af et stykke tid.
19 hugo PPW1 2.216
Har tjent godt med point de sidste dage. er det smeden der bliver bygget i hast?
20 Sparks RS 2.210
Er begyndt at kravle op af listen. Hvor højt mon han kommer?

Nu adlingen er begyndt så vil der være mere at skrive om og jeg glæder mig til at følge udviklingen :) Andre der gør det samme?

Stats for top 20:
5 RS spillere
4 PPW1 spillere
4 VOG spillere
3 E.T. spillere
2 ~F~ spillere
1 ~TH~ spiller
1 ~NS~ spiller
 
Senest redigeret:

Skolehaven

Elite medlem
Reaktionsscore
11
1 skolehaven E.T. 13,227 4 3,307
2 Marshal RS 8,440 3 2,813
3 orary GnR 7,107 3 2,369
4 Hamselv-dk VOG 6,655 3 2,218
5 missern PPW1 6,368 2 3,184
6 SkiPPer 1 PPW1 6,359 2 3,180
7 Flatulenserne VOG 6,196 3 2,065
8 noffe E.T. 6,169 2 3,085
9 Patrioten Ingen 5,984 2 2,992
10 Wildere RS 5,959 2 2,980
11 tobias2008 PPW1 5,852 2 2,926
12 mulle PPW1 5,842 3 1,947
13 chantry FF 5,551 2 2,776
14 elvis77 ~NS~ 5,548 2 2,774
15 PulverMule ~F~ 5,465 2 2,733
16 TBA71 PPW1 5,266 2 2,633
17 AloneWolf ~F~ 5,161 2 2,581
18 mytche VOG 5,040 2 2,520
19 supermule ~F~ 4,976 2 2,488
20 Miss.Disaster DIS 4,813 2 2,407

1 skolehaven E.T. 13,227 4 3,307
Kommenterer aldrig mig selv
2 Marshal RS 8,440 3 2,813
Har adlet internt og 1 grå. + 8 pladser frem godt gået.
3 orary GnR 7,107 3 2,369
Har adlet 1 grå og 1 spiller. Rundens højdespringer og ny på listen
4 Hamselv-dk VOG 6,655 3 2,218
har adlet 2 grå byer. + 5 pladser ikke dårligt
5 missern PPW1 6,368 2 3,184
Har adlet en rimelig spiller. + 3 pladser
6 SkiPPer 1 PPW1 6,359 2 3,180
Har taget en spiller ud. - 3 pladser
7 Flatulenserne VOG 6,196 3 2,065
Har taget en spiller ud og en gråby. + 6 ikke dårligt
8 noffe E.T. 6,169 2 3,085
Har taget en spiller ud og er den næst højest placerede nye spiller
9 Patrioten Ingen 5,984 2 2,992
Har adlet en gråby og forladt sin stamme. - 4 pladser
10 Wildere RS 5,959 2 2,980
Ingen nye byer siden sidst og - 9 pladser. Mon ikke snart han adler igen?
11 tobias2008 PPW1 5,852 2 2,926
En ny gråby og ny på listen
12 mulle PPW1 5,842 3 1,947
En spiller og en gråby giver - 1 plads
13 chantry FF 5,551 2 2,776
Har taget en gråby og er ny på listen
14 elvis77 ~NS~ 5,548 2 2,774
Har taget en forladt by og er på samme placering
15 PulverMule ~F~ 5,465 2 2,733
Har taget en gråby og er gået 8 pladser tilbage.
16 TBA71 PPW1 5,266 2 2,633
En ny gråby og ny i top 20
17 AloneWolf ~F~ 5,161 2 2,581
Har skiftet navn, taget en gråby og er ny på listen
18 mytche VOG 5,040 2 2,520
Har også taget en gråby og er faldet 6 pladser
19 supermule ~F~ 4,976 2 2,488
Har taget en gråby og har listet sig ind på listen
20 Miss.Disaster DIS 4,813 2 2,407
Har adlet en spiller og er ny på listen

Stats for top 20
5 PPW1 spillere +1
3 VOG spillere -1
3 ~F~ spillere + 1
2 E.T. spillere - 1
2 RS spillere - 3
1 GnR spiller + 1
1 Stammeløs + 1
1 FF spiller + 1
1 ~NS~ spiller + 0
1 DIS spiller + 1

Nye spillere vi byder velkommen:

Orary
noffe
Tobias2008
Chantry
TBA71
Alonewolf
Supermule
Miss.Disaster

Spillere vi har sagt farvel til:

Conzeq
Månekongen
netper67
ulven4569
Hunter65
luka1507
hugo
Sparks
 
Top