Forslag til V22

shadpre

Spilentusiast
Reaktionsscore
2
Da der nok på et tidspunkt vil komme en verden 22, vil jeg gerne stille forslag om at det bliver en KOTH server.
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Men én, 2 eller flere KotH-byer? Random placering af den/dem eller ligeligt fordelt over verdenen? Hvad forestiller du dig? :)
 

shadpre

Spilentusiast
Reaktionsscore
2
Men én, 2 eller flere KotH-byer? Random placering af den/dem eller ligeligt fordelt over verdenen? Hvad forestiller du dig? :)

Det komme jo lidt an på stammestørelsen men, mellem 20-25% af stammestørelsen.
 

shadpre

Spilentusiast
Reaktionsscore
2
Indstillinger
Spilhastighed 1
Enhedshastighed 1
Nedriv bygning Aktiv
Moral Aktiv (ikke tidsbaseret)
Gårdregel inaktiv
Grundforsvar 20
Millisekunder Aktiv
Fake begrænsning inaktiv
Forskningssystem 3-trin
Kirke inaktiv
Præstationer Aktiv
selvudbyggende barbarlandsbyer Aktiv (op til 3000 point)
Bonuslandsbyer Forbedrede bonuslandsbyer
Tidsfrist for at afbryde angreb 10 Minutter
Tidsfrist for at afbryde handler 5 Minutter
Natbonus aktiv fra kl. 00:00 til kl. 7:00
Angrebsbeskyttelse for nybegyndere 7 Dage
Maks. forhold Angriber : Forsvarer 20 : 1 for de første 30 dage
Flag Inaktiv
Enheder
Bueskytter inaktiv
Spejdersystem Spejdere kan udspionere tropper, bygninger, råstoffer
og udspionere udenbys enheder, alt efter forskning.
Paladin inaktiv
Milits Aktiv (t.o.m 3 byer)
Adelsmand
Stigende priser for Adelsmænd Guldmønter
Maksimal rækkevidde for adelsmænd 50 Felter
Loyalitet falder pr. adelsmands angreb 20-35
Stigning i loyalitet pr. time 1
Konfiguration
Medlemsgrænse pr. stamme: 20
Rangliste over besejrede modstandere Aktiv, går efter point
Kontorepræsentation Aktiv
Kontorepræsentationsbegrænsning ved varig kontorepræsentation Begrænset kontorepræsentation efter konto er blevet repræsenteret 30 dage, ud af de sidste 60 dage.
Fri handel ubegrænset
Områdevalg Aktiv
Vinderbetingelser KOTH 4-5 byer
Startdato 2015-xx-xx
Version ?
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Jeg kunne godt tænke mig at foreslå, at man ikke kan adle barbar byer i verden 22.

Jeg tænker at det vil have en "learning experience" ting over sig, og derved hæve niveauet på det danske servere, ene og alene fordi folk bliver mere vandt til det at skulle angribe nogen der faktisk kan angribe tilbage.
Jeg er nemlig af den overbevisning at det danske niveau er for lavt på grund af den evindelige barbie-jagt der foregår.
Min tanke er at hvis folk ikke længere er bange for at angribe en spillerby, så vil de også være mindre bange for at angribe en spiller med flere point... og vi ved jo at point er kun til for at skræmme folk, det er tropperne der er den faktiske styrke.

Mvh
Don Funk
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Kunne være mega fedt med en verden uden man kan adle barbs :D.

At niveauet er dårligt pga adling er barbs er dog lodret forkert. At adle barbs, er en ret god strategi hvis man farmer meget og derfor har mange mønter. Flere end man har nukes osv til at tage byer med.
Hvis niveauet var dårligt, vil der være mange der ikke tog barbs, pga. de kunne få nemme byer andet sted.

Dog med et men. For der også mange der nærmest kun adler barbs, v21 er der en i top 10 der har 100 gratis byer. Må vi se om han kan andet i det lange run :p

Og det så om det .net eller .dk.
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Se det er derfor jeg vokser hurtigere end langt de fleste, for jeg har luret at det der med at adle barbs IKKE er profitabelt.
Ser du, barbs er små... Tænk på hvor mange materialer du bruger på at bygge den op..
Du kan slet slet ikke få barbie-jagt til at være en profitabel vej kontra at tage byerne direkte fra modstanderne.

Du argumenterer også for at hvis man farmer meget ... at det så skulle kunne svare sig.
Jamen hvis du æder dine farms, så kan du pludselig ikke farme mere.
Men der kvor jeg bor, der kan jeg stadig æde mig tyk og fed i mit farmeri hver eneste dag.
Du sidder tilgengæld og er bundet op på at du har brugt dine mønter på at æde dine farms.

Og det er såment en af de vigtigste årsager til at det er de samme mennesker der vinder hver eneste verden, for de har farms til rådighed hele spillet igennem ;)
 
Senest redigeret:

witchdk

Elite medlem
Reaktionsscore
2
Forskningssystem 3-trin
Kirke inaktiv
Medlemsgrænse pr. stamme: 20


alt i alt ok.

dog de 3 der.

den "normale" forskning tak
kirke aktiv
medlemsgrænse pr. stamme max. 15


*******************

tanken som don funk skriver om ikke at kunne adle bb byer, kunne være sjovt at prøve
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Ja tror da godt på du vinder hver verden hvis du har unlimited nukes,

Skriv til mig ingame hvis du vil lave noget ballade -> chuuv.
Kan vi jo angribe dem der "altid" vinder :)
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
ingen mulighed for at adle bb-byer kunne være fedt at prøve og self skal der være kirker:p
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Buer og pil er nu også rart :)
og flag er godt.
hellere flag end det at man kan købe sig til resourcer.
Bryder mig ikke om at man skal kunne købe sig til hurtig succes.
Tech må meget gerne være avanceret med 3 levels.
pakke system til adlerne, det må godt koste lidt at miste en adel.
Og ja... må gerne farme, men ingen adling af barbarer.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Drømmescenariet er self at brugen af plus begrænses mest muligt, men den afgrund er innogames kørt ud over for mange år siden:eek:

I TW2 kan man købe tropper - de gør et hæderligt forsøg på at ødelægge tw totalt, men ønsket om profit er større end deres sunde fornuft desværre
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
yep.. deri er jeg ganske enig.
Jeg har selv kikket på TW2, og ikke nok med at man kan købe sig til succes, så er spillet oveni hatten fyldt med grafiske fejl, som medfører at man skal genstarte spillet fra tid til anden.
Samtidig er der en del features der mangler, så der kommer jeg ikke til at spendere mine penge på PP.
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Hovsa.... fik lige skrevet i et forkert forum tidligere :p

Så nu får i lige den samme smøre herinde hvor det måske giver lidt mere mening at skrive xD

Hvis support ønsker det så har jeg hvad jeg anser som et ret godt bud på en både pisse sjov, men også "fair" verden forstået på flere måder.

1. Max 5 medlemmer pr stamme ( Det sikre blandt andet at de store ikke kan samle sig i én stamme, og der vil helt naturligt opstå flere gode stamme og skabe en ny dynamik der i den grad mangler )
2. Mindst et sekund mellem hver styrke på samme by ( Dette kunne enten være en grænse der gør at du ikke kan sende train fra én by og ramme indenfor ét sekund - men derimod sende adler fra 4 forskellige byer men stadig ramme indenfor ét sekund ! Eller det kunne være at man bare skal have ét sekund mellem hver angribene styrke ligemeget hvor de er sendt fra - ligemeget hvad hjælper det noobs/nye spillere meget )
3. Minimumgrænse på 25 enheder pr angreb ( På v20 er enhedsgrænsen oppe på 400-500 hvilket gør at man totalt er blokeret og stort set ikke kan fake hvilket er totalt tåbeligt for alle parter.... men det er dog også en for stor fordel bare at kunne sende 2000 fakes afsted på ingen tid ved brug af scripts - så en mellemvej på hvad der svare til 5 rams pr angreb kunne være en mulighed )
4. Ingen Kirker ( Noobs fatter bare ikke kirker og de sejler rundt i det og bliver slagtet igen og igen og igen og igen af folk der forstår at rive kirker ned og udnytte det :p )
5. Flag ( Der skal helt sikkert være flag !! Flag er en lækker lille feature som har mange plusser heriblandt at du beholde flagene og kan tage dem med videre - hvilket medføre mere engagement for at starte op igen samt generelt bare er en både sjov og meget brugbar gulerod at jagte )
6. Buer + tech 3 ( Ingen grund til at gøre noobs dummere end de er ! ej, spøg til side så giver buer og techtrin 3 både noget ekstra i spillet, men er heller ikke for nemt at udnytte som eksempelvis udforskning 10 bare er hver eneste gang xD )
7. Ingen Paladins ( Noobs tror måske at det redder dem når de endelig får lygten.... NOT xD - Hvis en god spiller får lygten fra start af kan han jo bygge sine første mange mange byer off og bare smadre ALT i et område :p )

Ja, den allerstørste hjælp ville selvfølgelig være at gøre "Plus-konto" og "FA" gratis for alle og fjerne alle andre plusfunktioner på nær Kontomanager som man så kunne købe sige til..... men altså - det ved vi allesammen jo godt ikke kommer til at ske
Man kunne også ønske at man ikke kunne adle BB-byer... eller ihvertfald kun bonus-byer... men tænker jeg heller ikke er et realistisk krav at stille - specielt ikke fordi især noobs ikke forstår at det også kunne være en fordel for dem xD
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Jeg kan godt lide Madlung's idé til verden 22.
Den er velbegrundet og saglig.

Jeg kan specielt godt lide begrænsningen på 1 sek imellem hver angreb på en by, for de mindre gode spillere har ikke den hurtigste mus i skuffen og sender ofte angreb der når de tager sig sammen er på omkring et sekund imellem hver angreb... Dette vil gøre det hele mere lige.
Faktisk lyder den verden som en super fed verden at prøve, men jeg vil stadig gerne have adling på barbs forbudt. Jeg er fuldt ud sikker på at det på lang sigt vil hjælpe nye spillere til at forstå spillet bedre og give dem uvurderlig erfaring til at kunne blive gode spillere.
 

Bruce Banner

I træning
Reaktionsscore
0
Jeg kunne godt tænke mig at man i v22 lavede en gentleman aftale om at der ikke måtte være dual´s kontoer, der sidder jo tit 2-3 gode spillere på disse kontoer, så kunne der komme gang i den med mange `store` spillere som bliver spredt, hvis man laver verden som Madlung beskriver...
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
hmm ingen adling af bber er ret sikker på at de danske verdner er for små til at lave en sådan indstiling da der så kun vil være 500 byer totalt at slås om for vil ikke mange fler ind det der starter op på en verden
resten lyder fint nok :)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
hmm ingen adling af bber er ret sikker på at de danske verdner er for små til at lave en sådan indstiling da der så kun vil være 500 byer totalt at slås om for vil ikke mange fler ind det der starter op på en verden
resten lyder fint nok :)

Mon ikke bare du er bange for at nOObs kommer ud af deres nOObie tilstand og svarer igen på dine angreb?
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg synes at madlungs forslag er lidt af en blanding af noget der er godt for newbees og skidt for newbees:

1. Max 5 medlemmer pr stamme ( Det sikre blandt andet at de store ikke kan samle sig i én stamme, og der vil helt naturligt opstå flere gode stamme og skabe en ny dynamik der i den grad mangler )
Dette appelere ikke lige frem for at de nye kan få lov at blande sig med de gamle og derved lære spillet. Det ender bare med at de gamle sidder i små meget lukkede stammer, og de nye må forsøge sig så godt de kan uden nogen til at lære dem spillet. Større stammer vil give bedre mulighed for at man kan tage en newbee ind og prøve ham eller hende af.
2. Mindst et sekund mellem hver styrke på samme by ( Dette kunne enten være en grænse der gør at du ikke kan sende train fra én by og ramme indenfor ét sekund - men derimod sende adler fra 4 forskellige byer men stadig ramme indenfor ét sekund ! Eller det kunne være at man bare skal have ét sekund mellem hver angribene styrke ligemeget hvor de er sendt fra - ligemeget hvad hjælper det noobs/nye spillere meget )
Enig.
3. Minimumgrænse på 25 enheder pr angreb ( På v20 er enhedsgrænsen oppe på 400-500 hvilket gør at man totalt er blokeret og stort set ikke kan fake hvilket er totalt tåbeligt for alle parter.... men det er dog også en for stor fordel bare at kunne sende 2000 fakes afsted på ingen tid ved brug af scripts - så en mellemvej på hvad der svare til 5 rams pr angreb kunne være en mulighed )
Fake er en del af spillet, og noget newbees hurtigt lærer. Det vil ikke være en fordel for newbees med fakebegrænsning, da det så bare bliver endnu sværere for newbees at lære at sende fakes.
4. Ingen Kirker ( Noobs fatter bare ikke kirker og de sejler rundt i det og bliver slagtet igen og igen og igen og igen af folk der forstår at rive kirker ned og udnytte det :p )
Newbees er ikke dumme og kan hurtigt lære det med kirker. Nogen kan lide dem - andre kan ikke - det er det hele.
5. Flag ( Der skal helt sikkert være flag !! Flag er en lækker lille feature som har mange plusser heriblandt at du beholde flagene og kan tage dem med videre - hvilket medføre mere engagement for at starte op igen samt generelt bare er en både sjov og meget brugbar gulerod at jagte )
Flag er bestemt ingen fordel for nybegyndere, da de nedarves fra verden til verden. En spiller, der har spillet mange verdener, kan plante et fedt +råstofproduktion i sin første by, og komme meget hurtigere fra start. Måske kan der være flag, hvis de først aktiveres efter 2 - 3 mnd.
7. Ingen Paladins ( Noobs tror måske at det redder dem når de endelig får lygten.... NOT xD - Hvis en god spiller får lygten fra start af kan han jo bygge sine første mange mange byer off og bare smadre ALT i et område :p )
Det er rigtigt at newbees har svært ved at finde ud af at bruge paladinen, men hvis man har blandede stammer, med både nye og gamle, så er paladinen generelt en fordel for newbees + læremester.
Ja, den allerstørste hjælp ville selvfølgelig være at gøre "Plus-konto" og "FA" gratis for alle og fjerne alle andre plusfunktioner på nær Kontomanager som man så kunne købe sige til
Jeg synes nu at både pluskonto og FA er en god ting, især for folk der har andet at lave end lige at sidde og glo på TW hele tiden. Til gengæld er alle de andre pluskøb af hurtigere byggetid og ekstra råstoffer ikke en fordel for folk, der lige skal prøve om spillet er noget for dem. Som newbee er det første man gør ikke at smide en masse penge efter spillet. Det gør folk der har spillet længe.
 
Top