Forslag til V22

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Hvad med farmgrænse? Det vil også være godt for de såkaldte "newbees". Sådan at single spillere også kan være med, uden at blive løbet over ende af dualerne. Det virkede godt på v16, der var selvfølgelig nogen der ikke kunne lide det. Men dengang var det godt for mig, da jeg var en af newbeerne.

God ide, men så skal købemuligheden også fjernes så folk ikke bare køber ekstra råstofproduktion i stedet. Ellers er vi lige vidt.
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
God ide, men så skal købemuligheden også fjernes så folk ikke bare køber ekstra råstofproduktion i stedet. Ellers er vi lige vidt.

Keep Dreaming - Innogames profithunger mht. vores køb af pp er endeløs.

Men at prøve noget virkelig anderledes, som fx 5 i en stamme med Deelu's tilføjelse ville være fedt at prøve
 

tuborgchefen

Spilentusiast
Reaktionsscore
1
den opstilling shadpre er kommet med er næsten rigtig fin det eneste jeg ikke er enig i er forskningssystemet jeg mener ikke det skal være 3trins med simpelt 1trin, endvidere mener jeg godt vi kunne lave en verden der gør det en bitte smulle nemmere for de nye men hvis det bliver for nemt bliver de aldrig stærke spillere
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
:laugh:

Det bliver aldrig nemt at skulle lære at spille TW på en single-kontinent-verden.
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Jeg ville mene:
alle de normale indstillinger man nu har, moral og alt det..
men de vigtige ting: 5 mands stammer, ingen support ud fra stammen og farm begrænsning på! tilgengæld, skal der lidt verdens speed på, så minerne faktisk giver lidt råstoffer!! f.eks. speed 2, med troppehastighed på 1 eller noget.. det ville være lækkert. selvf. mønt system, simpel tech, med/uden bue lidt ligegyldigt.. vil også gerne have paladinen så er en faktor, gør spillet længere pga. alle de kat defence byer :p
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
ingen support uden for stammen er helt fint bare det bliver sat retig op så det ikke bliver som i v18
men virker meget til at det som bliver skrevet som forslag til ny verden er som den norske v13 bare kun med 5 i stammerne
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
Det der skete på V18 kan man delvist skyde skyld på mængden man kunne have i en stamme. Ved kun at kunne være 5, skal der 3 stammer til bare for at man er 15 "venner/gode" spillere sammen, og de vil have svært ved at bytte pladser osv.
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
noget jeg også syntes man bør overveje er længden på serverne....
jeg tror de fleste af os kan blive enige om at det sjoveste tit er i starten, også de seriøse kampe i midten af serveren hvor tingene tit bliver afgjort.
Men efter det, så er det ofte bare et halvt til et helt år ud af vinduet hvor man kæmper sig igennem på de danske servere. det er især fordi at folk starter op nye steder, inklusiv mig selv.
I norge har man accepteret dette, og nu er vinderkravene ofte 65% istedet for 85-95% som det altid er herinde på de danske når det er procenter..... det syntes jeg er en kanon idé da verdener så bliver holdt mere intense, og der behøves heller ikke så mange store for at gøre arbejdet færdigt.
Jeg ved mange tit vælger at spille med dem de ved kan spille en verden til ende, netop fordi mange har siddet og følt de kæmper sig igennem en verden med kun et par få andre folk..... Dette vil man til dels komme til livs ved at sænke kravene - også vil der komme flere verdener med forhåbentlig mere liv i fordi folk ikke er låst på dødsyge verdener rundt omrking :D
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Ved ikke om det skal stå her eller om det skal stå under v22.... men nu kommer det lige her da snakket er forgået her :)

Først og fremmest vil jeg gerne give en stor hånd til TW-support for endelig endelig at lytte til forslag, og selvom det ikke er præcist efter mit hoved, så syntes jeg stadig det ligner en kanon server i har lavet.
MEN, hvorfor hulen starter den allerede nu ?!?!

På v19 har vi lige fået besked på at reduceret møntpris ikke kan komme på tale endnu selvom vi har 69% af byerne og verden er afgjort og folk bare spilder deres tid derinde - altså er mange folk fanget derinde til den er slut.....

På v20 går det noget hurtigere pga. den markant hurtigere speed, men alligevel er der lang lang vej til vi er færdige derinde også.

På v21 er jeg lige startet op og er derfor ikke inde i alting, men folk har jo ikke særlig mange byer endnu, og verden er jo stadig totalt åben.
Jeg syntes man dræber v21 mega mega mega mega meget ved at starte v22 allerede nu..... der er rigtig gang i den derinde og lang lang vej endnu, så hvorfor lave en ny konkurrent til den allerede nu ??? - og specielt når der i forvejen køre 2 øvrige verdener som er halv langt fra afslutning............
Der er jo ikke noget at sige til at de danske servere dør for intensivitet når der er 4 igang på én gang - det er vi SLET SLET SLET ikke nok aktive spillere til at kunne holde sjovt :(
Jeg kan se flere ting ske, men ingen af dem er positive.... altså enten så starter folk op på v22, også trækker det alle de øvrige servere endnu mere i langdrag - ellers så starter folk ikke op på v22, også får vi ikke den verden vi havde håbet på at få.
Ligemeget hvad så vil mange blive fanget imellem to stole, og det vil utvivlsomt føre til noget negativt i stor stil et eller andet sted - spørgsmålet er naturligvis bare hvor :)

Så en opfordring herfra - udskyd v22 !!! - om ikke andet så bare en måned så v19 og v20 kommer tættere på afslutning.
 
Senest redigeret:

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Jeg er glad for at hører, at du kan lide indstillingerne :)

Som jeg nævnte i tråden om DK22, så er der mange ting der tages med i betragtning, når InnoGames beslutter hvornår en ny verden skal starte.
Bl.a. ser de på, hvor længe der maks må gå, hvis vi skal undgå, at de spillere der ikke føler de har en chance på de eksisterende verdener, helt dropper TribalWars.dk. De ser på aktivitet (logins, online-tid, klik osv) over tid og naturligvis antal betalende spillere (på trods af faren for at få af vide, at vi bare tænker på penge, så ER økonomi en faktor hos enhver sund virksomhed) osv.
For mange markeder, her i blandt DK, er den optimale tid mellem åbninger de er kommet frem til, ca. 3 mdr.
Forlængelse af denne tid er normalt kun mulig, hvis der er "eksterne" årsager til det. Fx. ferie (der SKAL være devs på arbejde ved opstart), større events, større opdateringer....osv.

Om en måned er der desuden god grund til at tro, at DK19 er midt i slutspil og de spillere der er tilbage vil stadig være fanget og vil have samme sandsynlighed for at blive/hoppe videre.
Som du selv siger, så ligner det, at der er lang vej tilbage på DK20 og dermed er der ikke god årsag der til at udskyde DK22.
Der er altid en verden der er ca. 3-4 mdr. gammel når vi åbner en ny verden, så DK21 har heller ingen indflydelse på DK22.

+ for at åbne nu er, at mange af de spillere der aldrig er med længere end lige i opstart får en ny verden at starte op på, de der spiller DK19 og DK20 og er ved at kede sig lidt, får en 2. verden, de kan hygge lidt på ved siden af og vi får forhåbentlig nogle nye spillere med ind, som bare sidder og venter på en ny verden skal åbne :)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Jeg er selv aktiv på V19 (The Incredible Hulk), V21 (Don Funk), og endda på TW2 Verden Bastille (The Beard of Steel). Jeg havde nu også en plan om at joine V22, men jeg har holdt igen med forregistreringen fordi jeg også snart har eksamener og ikke føler det er smart at være aktiv på 4 verdener. Når man langt om længe frigiver mønter til halv pris vil det jo være et eldorado i at adle noobish barbar ryttere og så er der travlt på V19. V21 er et eksperiment hvor jeg er kommet fra baghjul og alligevel skal nå toppen samtidigt med at der samles flag... til V22, men...
Jeg kunne godt have brugt en 14 dage mere inden V22 ... Det er jo lidt tidskrævende at spille så mange verdener.
Det ender jo med at jeg må komme fra baghjul på V22, men så bliver der jo ikke også tid til at få lært nye op.
 

gert

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Verden 22 nu tumpet der er forvejen formange verdener igang og det giver forllidt aktive spilleres de forskellige verdener og vil igen igen medføre at man skal fravælge at starte i en ny verden vi er jo loost på v 19 pga møntpriser på en verden der forlængst er vundet og det trækken i langdrag medfører jo bare vi ikke starter i ny verden og pludspoint har ingen brugt længe så lad os nu få de udlevede verdener væk før i starter den næste
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
kan godt være lidt enig i at det nok er en md for tidligt hemlighederne kunne godt lige have været kommet først i v21 men hvad angår v19-20 så er det jo verdner der er for langt framme til at jeg kan se det sjove i at starte op på dem + der nok kun vil blive brok over det da det så vil tage det længer tid at vind dem ;)
 

SUN.

Community Manager
InnoGames
Reaktionsscore
11
Sniferne får faktisk sagt det, som netop er humlen i det her.
Vil nye spillere eller spillere der er ude af eller på vej ud af de eksisterende verdener føle, at det er det værd at starte på disse verdener (igen)?
Nye verdener er ikke kun for de der er godt i gang på andre verdener. De er for dem der måske IKKE er det.

Uanset hvornår vi starter en verden, så vil det være dårlig timing for nogle. Så det er mere et spørgsmål om hvornår det er godt timet for flest og det virker til at det er ca. hver 3. mdr. en verden så skal startes :)
 

gert

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Det er ikke helt rigtigt Sun der er mega mange der er at finde på alle verdener og det gør bare at når en ny verden starter fiser de der ikke står til sikre vinderchancer over i den ny og spiller ikke meget feks på v 19 de går jo stille og roligt bb det sker jo hvergang en ny verden starter det ødelægger jo spillet for de der vinder de skal jo bøvle til enden med dyre mønter og inaktive modspillere så hellere en ny verden hvor alle kan starte uden at være bundet i andre verdener det vil give et mere udfordrende spil hvis alle starter i en ny verden og er aktive
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
sider man med 10 byer i v19 eller for den sags skyld med 20 kan man jo ikke stille meget op mod jer andet ind at adle bber og byge deff i dem og der ved være med at træke verdner i langdrag som man så bliver svinet til over at man gør så vær du bare glad for at folk stoper og bruger deres tid på andre verdner gert ;)
 

gert

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
sider man med 10 byer i v19 eller for den sags skyld med 20 kan man jo ikke stille meget op mod jer andet ind at adle bber og byge deff i dem og der ved være med at træke verdner i langdrag som man så bliver svinet til over at man gør så vær du bare glad for at folk stoper og bruger deres tid på andre verdner gert ;)

Det har i måske ret i men skal der fornyelse til i TW ville det være smart at alle kunde starte i en ny verden så vi fik tusindereaf spillere med istedetfor de sædvanlige få ,hundreder så ville spillet måske blive spændene igen
 
Top