Forslag til V22

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
hehe, jeg er heller ikke enig med dig Opaw xD

Men, lige for at forsvare mig, så er det ikke "den perfekte verden for noobs" jeg forslår.... det skal verden en verden som ikke bliver afgjort fra start af mellem 1, 2 - eller er vi heldige på dk - 3 stammer.
Pointen med det setup jeg forslår er at lave en verden som tilgodeser nye spillere, men i lige så høj grad tager højde for den reelle situation på de danske servere - som vi vist alle kan blive enige om ikke ligefrem er på toppen.
Stammestørrelse er nødt til at være på 5 hvis der skal et godt spil op og stå, netop fordi det vil sprede de dygtige spillere ud i flere stammer.
Det ved jeg vil ske, ikke mindst fordi jeg ved flere af de allerstørste spillere har givet udtryk for netop dette mange gange.

Tror det setup der ville være sjovt for både høj og lav - og ikke mindst tilføre noget spænding da der skal tænkes på nye måder nu - både diplomatisk, men også taktisk da der nu kan snipes nemmere osv osv.
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
utroligt at i er så kede af at folk kan adle bber det har altid været en del af spillet lige som det har med farmning og ingen adling af bber heller ingen farmning
måske sup bare skulle stramme deres regler op i stedet for så det ikke vil være muligt at intern adler folk som det ses på alt for mange verdner vor folk bevist byger kontoer op bare for at give dem væk sener
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
der hvor det bliver ierterne at folk adler bber er når vinder kravet er at man skal have xx antal % af en verden men det er jo til at lav hemligheder eller for den sags skyld lave en verden hvor vinder kravet var 100 mil mbt vis stamme gransen er 10 medlemmer
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Med de små singlekontinet verdener vi har på dk-servere nu, kan vi lige så godt indse, at der kun er plads til to ledende stammer i verdenen, og verdenen bliver afgjort mellem 2 stammer fra start til slut.

Med en stammestørrelse på 5, vil der bare opstå to store alliancer, som kæmper mod hinanden omgivet af et hav af dysfunktionelle stammer med newbees i. Det bliver ikke sjovt for newbees, og de kommer aldrig til at lære at spille på den måde.

Efter min mening, skal man tage konsekvensen af at der kun er et kontinent og lave 2 hold, der så kæmper mod hinanden - noget i retning af landskampene.
 

Baulerss

Senior medlem
Reaktionsscore
6
Har der været nogen normale verdener, før V20, hvor stamme medlems antallet har været 10 eller lavere?
Spørger helt oprigtigt fordi jeg ikke ved det.

Foreslaget om 5 per stamme, lyder godt. Men tror det bare ender i folk merger kontoer osv.

@ Support, vil i ikke være så flinke og slette min konto her på forummet. Eller sige hvilke bandeord der skal til, for at få Perma Ban? :p.
Kan ikke lade være med at lave indlæg her, og har ikke lyst til at bruge tid herinde mere. Så vil gerne banne mig selv herfra ^^
Tak.
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
@ Support, vil i ikke være så flinke og slette min konto her på forummet. Eller sige hvilke bandeord der skal til, for at få Perma Ban? :p.
Kan ikke lade være med at lave indlæg her, og har ikke lyst til at bruge tid herinde mere. Så vil gerne banne mig selv herfra ^^
Tak.

Jeg siger god vind fremover til dig Chuuv - altid en fornøjelse :)

Mon ikke vi ses engang når du ikke kan holde dig væk længere :p

Men anyway, syntes lige du skal gå ind på:
http://forum.tribalwars.dk/showthread.php?3187-Hvad-er-det-værd&p=37083#post37083

Der er en mulig idé for dig som du måske også kunne være klar på ? Hvis ikke, så skal du bare svare på Funk's besked sådan som jeg har lyst til at gøre - så ligger der 100% sikkert en lang ban og venter :p

/ Madlung
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Med de små singlekontinet verdener vi har på dk-servere nu, kan vi lige så godt indse, at der kun er plads til to ledende stammer i verdenen, og verdenen bliver afgjort mellem 2 stammer fra start til slut.

Med en stammestørrelse på 5, vil der bare opstå to store alliancer, som kæmper mod hinanden omgivet af et hav af dysfunktionelle stammer med newbees i. Det bliver ikke sjovt for newbees, og de kommer aldrig til at lære at spille på den måde.

Efter min mening, skal man tage konsekvensen af at der kun er et kontinent og lave 2 hold, der så kæmper mod hinanden - noget i retning af landskampene.

Deprimerende indstilling Opaw..... jesus christ xD

Og, der er altså mere end 10 gode spillere på de danske servere..... ja også er der jo også mange af de meget aktive som har gode venner som er knap så aktive, så jeg er slet ikke i tvivl om at der ville komme mere end 2 stærke stammer.

Når jeg selv laver stammer i TW så spiller jeg ALTID og uden undtagelse uden diplomati.... det gør jeg af mange forskellige årsager, men mange af disse vil blive udfordret markant ved at man kun har 4 venner at arbejde sammen med.
Ydermere er der også ting såsom placering på kortet osv for alle der ikke er premade, dette vil også hjælpe til at få spredt de dygtige ud i flere stammer.
Ja, og som nævnt ovenover så tror jeg også du tvinger de store stammer ud i at lave diplomati med de mindre stammer - simpelthen fordi man ikke selv er større og har behov for det.
Det kunne give langt mere liv på serveren at du har flere stammer med indeover som tungen på vægtskålen, og jeg er faktisk slet ikke i tvivl om det ville gøre helt vildt meget bare det alene....
 

sniferne

Senior medlem
Reaktionsscore
2
madlung tror ikke du vil få ret du laver ikke en masse aftaler men det gør retig mange andre så tror blodt man vil komme til at se en masse undestammer og når tiden så er inde går folk dual og vupti så er 15-20 kontoer blevet til 5 og så er den verden slut
det er jo det man ser i andre verdner vor der kan være fler i en stamme så vil sikket også sker på en sådan verden vis der ikke bliver sat nogle indstildninger op som forhindre det
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
naturligvis ville der komme noob mass-rekrutteringsstammer stadigvæk som spiller med wings / akademier men har nu aldrig hørt om 20 gode kontoer der er gået sammen og blevet til 5 på en server før :O

men syntes også det er at tage sorgerne på forskud, jeg tvivler stadig på det ville ske i sådan en grad selvom der da sikkert ville være nogen der gik dual.

*EDIDT*

som sagt så syntes jeg det er det bedste bud, ikke skudsikkert.... men syntes ikke det er blevet prøvet før selvom indstillingerne tillader det.
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Kigger lige i min skype ..... Jo, jeg kan sagtens finde 4 andre at spille sammen med i en stamme. Det kunne være en ganske interessant verden at spille, men hvad med alle dem der ikke kan gøre det stamme?

Hvis man vil lave en singlekontinentverden, der er newbee venlig, så skal man tilmelde sig en stamme ved registreringen - Eksempelvis rødt, gult, blåt og hvidt hold - og stammeskift er ikke muligt. Det vil danne bladede stammer, og newbees kommer ikke til at stå uden stamme.

Så bliver opgaven at få den stamme, som den nu en gang er sat sammen til at fungere. Det vil også være en interessant verden at spille.
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Stadig ikke enig...... men kunne da være fint at prøve på en verden også syntes jeg.
Men, det skal godt nok ikke være blandet sammen med de indstillinger jeg har sat op, for de passer da overhovedet ikke til den form for registrering som du beskriver der Opaw.

Så support, please hold de to forslag adskilt !!
 

kayatos

Senior medlem
Reaktionsscore
3
I kan tydeligvis skrive lange romaner om, hvordan I tror en verden vil forløbe med bestemte setting. Fair nok, men jeg synes pointen mest er at prøve nogle ting vi ikke har spillet før, så vi kan se hvordan det går i praksis? Stammer med max 5 lyder fint og så synes jeg også at en verden uden barbier kunne være sjovt at prøve.

Om der så skal være kirker, flag etc er langt mindre vigtigt selvom jeg da også har en holdning til det og brugen af pp:)
 

opaw

Elite medlem
Reaktionsscore
0
Jeg er enig!
Alle de settings er lige gyldige bare det er en ny kombination.

Stammebegrænsning på 5 er fin - men at sælge den som newbee-venlig er noget vås.

Det kunne også være sjovt med 4 faste præsatte stammer. Det kunne også være sjovt, og det ville formentlig være newbee-venligt, da det sikre at newbees kommer i en ordenlig stamme. - eller i hvert fald nogen af dem.
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Jeg er enig!
Alle de settings er lige gyldige bare det er en ny kombination.

Stammebegrænsning på 5 er fin - men at sælge den som newbee-venlig er noget vås.

Amen Opaw..... læs nu hvad det er jeg skriver - du er da en dør at diskutere med xD

Hvis support ønsker det så har jeg hvad jeg anser som et ret godt bud på en både pisse sjov, men også "fair" verden forstået på flere måder.

1. Max 5 medlemmer pr stamme ( Det sikre blandt andet at de store ikke kan samle sig i én stamme, og der vil helt naturligt opstå flere gode stamme og skabe en ny dynamik der i den grad mangler )

hehe, jeg er heller ikke enig med dig Opaw xD

Men, lige for at forsvare mig, så er det ikke "den perfekte verden for noobs" jeg forslår.... det skal verden en verden som ikke bliver afgjort fra start af mellem 1, 2 - eller er vi heldige på dk - 3 stammer.
Pointen med det setup jeg forslår er at lave en verden som tilgodeser nye spillere, men i lige så høj grad tager højde for den reelle situation på de danske servere - som vi vist alle kan blive enige om ikke ligefrem er på toppen.
Stammestørrelse er nødt til at være på 5 hvis der skal et godt spil op og stå, netop fordi det vil sprede de dygtige spillere ud i flere stammer.
Det ved jeg vil ske, ikke mindst fordi jeg ved flere af de allerstørste spillere har givet udtryk for netop dette mange gange.

Tror det setup der ville være sjovt for både høj og lav - og ikke mindst tilføre noget spænding da der skal tænkes på nye måder nu - både diplomatisk, men også taktisk da der nu kan snipes nemmere osv osv.


Syntes jeg har svaret på det der.......
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
Der er også endnu en lille ting der gør at hele idéen om max 5 spiller pr stamme er en god ting.
Spionage bekæmpelse vil være mere håndtérbart.
Nuvel, vi vil jo nok se nogle folk som spreder sig i en klump og laver en forfærdelig omgang brødre og søstre stammer, men ved at der er et max på 5 pr. stamme, så vil disse mennesker få muligheden for at opleve fordelene ved at arbejde sammen i "wolfpacks". Denne strategi er et effektiv antispionage middel, som de så kan nyde godt af.
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
hvad så ville være endnu bedre ved 5 mand pr stamme, ville være hvis de 5 mand kun kan defende stamme medlemmer.. så nedlægger man også ideen ved at samle en masse søstre stammer.. har selv set de gode gøre det.. på den måde skal man spille offensivt hvis man skal samarbejde med andre stammer.. og mange stammer kommer der, med maks. 5.
 

Madlung

Junior medlem
Reaktionsscore
0
hvad så ville være endnu bedre ved 5 mand pr stamme, ville være hvis de 5 mand kun kan defende stamme medlemmer.. så nedlægger man også ideen ved at samle en masse søstre stammer.. har selv set de gode gøre det.. på den måde skal man spille offensivt hvis man skal samarbejde med andre stammer.. og mange stammer kommer der, med maks. 5.

Helt enig !!
Ingen støtte udenfor egen stamme er et super forslag :)
 

Don Funk

Veteran
Reaktionsscore
2
hvad så ville være endnu bedre ved 5 mand pr stamme, ville være hvis de 5 mand kun kan defende stamme medlemmer.. så nedlægger man også ideen ved at samle en masse søstre stammer.. har selv set de gode gøre det.. på den måde skal man spille offensivt hvis man skal samarbejde med andre stammer.. og mange stammer kommer der, med maks. 5.

+1
Godt set ;)
 

DeeLu

Senior medlem
Reaktionsscore
3
hehe tak, men helt seriøst.. selv de gode ville bare lave en 3 stammer, så er de 15.. nu kan de stadig gøre det, men det bryder bare lidt af deres defensive egenskaber, og dermed åbner op for taktisk spil imod dem som samler en masse stammer.. bliver svært at lede det, samt håndtere en masse angreb.. men DK mangler mindre stammer ELLER premade stammer, forstået på den måde, at hvert kontinent er en stamme, og så kan man ikke vælge hvilket hjørne man starter i.
 

japeetje

Nybegynder
Reaktionsscore
1
Hvad med farmgrænse? Det vil også være godt for de såkaldte "newbees". Sådan at single spillere også kan være med, uden at blive løbet over ende af dualerne. Det virkede godt på v16, der var selvfølgelig nogen der ikke kunne lide det. Men dengang var det godt for mig, da jeg var en af newbeerne.
 
Top