Regler/supportere (Jeres vurdering)

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Hej fellow Tribal Wars spillere
:wave:

Jeg synes jeg oplever gang på gang, at der er nogle spillere der får fordele ud af at kende supportere på Tribal Wars. Nu har jeg en konkret sag, som jeg gerne vil have spillerne her til at vurdere. Jeg ved at der sikkert er nogle spillere der vil komme med deres mening ud fra hvilken stamme de kommer fra, så jeg derfor bede alle om at være objektive i deres vurdering.

Sagen er som følger

Spiller 1 er under angreb fra spiller 2.

Spiller 2 sender angreb klokken 08.00 som lander klokken 14.00 hos spiller 1.

Klokken 13.40 (20 minutter før angrbet rammer, sidder spiller 1 og spiller 2 og chatter sammen, og spiller 1 foreslår et væddemål med spiller 2. Væddemålet er, hvor langt ned spiller 2 får muren hos spiller 1.


Så kommer sagen. Spiller 1 bliver bannet på grundlag af følgende regel på Tribal Wars

Det er forbudt at tilbyde penge eller Plus Point som en belønning for angreb, hjælp eller ressourcetransportering til en anden spiller, eller til at spørge om betaling for de services. En belønning kan ikke blive tilbudt for enhver ting, der kan opildne angreb eller andre aktioner imod spillere (for eksempel en konkurrence om, hvem der kan få den største score af besejret modstandere).

Spiller 1 er bekendt med denne regel, som står tydeligt beskrevet i reglerne for Tribal Wars

Der bliver ikke tilbudt penge eller plus point som en belølling for angreb, hjælp eller ressourcetransportering, eller om betaling til disse services.
Der bliver ikke tilbudt pluspoint til at erhverve ting
Der bliver ikke tilbudt pluspoint til at opilde angreb eller andre aktioner (da de angreb havde været undervejs længe)


Spiller 1 bliver bannet på grundlag af at personen opildner til angreb, men væddemålet gik KUN på det angreb der rammer 20 minutter senere, og ikke på nogen som helst måde en opfordring til at sende flere angreb eller noget som helst.


Der står intet i reglerne om at det f.eks. ikke er lovligt at vædde pluspoint om hvem der først får en by med 5000 point, er den første til at uddanne en type enhed, eller noget som helst der ikke opildner angreb.

Support nægter i denne sag at der ikke er tale om at opildne angreb, selvom dette tydeligt er forklaret at disse angreb lander 20 minutter efter.



Nu kommer det mest trælse i denne sag. Det skal siges, at spiller 2 er personligt gode venner med supportspillere, og jeg frygter derfor at der er tale om vennetjenester, der gør at når spiller 2 ikke kan slå spiller 1, så bliver spiller 1 bannet på falsk grundlag, og support nægter at indse at der på ingen måde er tale om opildning til angreb. Hvis det er brud på reglerne at vædde, så er det fair, men så burde det stå i reglerne.

Spiller 2's stamme får samtidig med meget stor fordel ud af dette, og kan på dette grundlag sandsynligvis genadle byer, som de ellers ikke ville have haft mulighed for.



Jeg vil gerne høre jeres mening omkring dette, for frygter virkelig at support er korrupt i denne sag, da der tydeligvis ikke er tegn på brud på reglerne. Især når man ved at spiller 2 er personlig gode venner med flere i support.


Fra Support
"Vil du lave dette offenligt er det intet problem for mig, men du må ikke oplyse noget som helst fra sager her i Support. Ligesom i forventer at vi respekterer og værner om jeres privatliv, forventer vi også at i respekterer andres."
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Jeg vil lige tilføje, at du ikke har taget det med i sagen som jeg gang på gang har oplyst dig om, og som jeg også mener har en vigtig del af sagen.

Der bliver ikke tilbudt penge eller plus point som en belølling for angreb, hjælp eller ressourcetransportering, eller om betaling til disse services.
Der bliver ikke tilbudt pluspoint til at erhverve ting
Der bliver ikke tilbudt pluspoint til at opilde angreb eller andre aktioner (da de angreb havde været undervejs længe)


Spiller 1 bliver bannet på grundlag af at personen opildner til angreb, men væddemålet gik KUN på det angreb der rammer 20 minutter senere, og ikke på nogen som helst måde en opfordring til at sende flere angreb eller noget som helst.


Der står intet i reglerne om at det f.eks. ikke er lovligt at vædde pluspoint om hvem der først får en by med 5000 point, er den første til at uddanne en type enhed, eller noget som helst der ikke opildner angreb.

Support nægter i denne sag at der ikke er tale om at opildne angreb, selvom dette tydeligt er forklaret at disse angreb lander 20 minutter efter.

§7) En belønning kan ikke blive tilbudt for enhver ting, der kan opildne angreb eller andre aktioner imod spillere

Ligegyldigt om et væddemål kommer før eller efter et angreb er sendt, bliver der tilbudt Plus Point som en belønning for et angreb, og kan derfor også opildne spillere til at gøre det igen i håb om at få Plus Point for det igen, deraf opildning. Men læser man reglen, står der faktisk at man ikke må tilbyde Plus Point som en belønning.
 

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Og hvis du er uenig så lad os tage den pm. Og der på ingen måde belønning for angrebet, men væddemål om muren i det igangværende angreb!

Desuden, det der menes med reglerne, er at man ikke må bruge pluspoint på at opilde til angreb. Altså det det drejer sig om, er at man ikke må købe andre til at angribe andre spillere. Det er formålet med reglerne, så jeg f.eks. ikke bruger 20 kroner på at få en anden spiller til at angribe en spiller. Men ud over ikke at være brud på reglerne, så er din påstand ikke engang formålet med reglerne
 
Senest redigeret:

EvodeX

Nybegynder
Reaktionsscore
0
udfra hvad der er blevet beskrevet, lyder det som om spiller 1 selv er skyld i udfaldet ?,

spiller 1 angriber..
spiller 1 forslår en gætte konkurrence
spiller 1 bliver banned?

hvis der er tale om brud på reglerne er spiller 1 selv skyld i det, og hvis der så ikk er tale om brud på reglerne, kan det nemt se ud som om spiller 2 har haft en finger med i spillet ??

udfra det som er beskrevet, så ser det ud som om det er rent venskabelig konkurrence, for at få maximalt udbytte af spillet.
derfor spiller 2 der har en sort streg i panden ??
 

Killerkaj

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jeg vil lige tilføje, at du ikke har taget det med i sagen som jeg gang på gang har oplyst dig om, og som jeg også mener har en vigtig del af sagen.



§7) En belønning kan ikke blive tilbudt for enhver ting, der kan opildne angreb eller andre aktioner imod spillere

Ligegyldigt om et væddemål kommer før eller efter et angreb er sendt, bliver der tilbudt Plus Point som en belønning for et angreb, og kan derfor også opildne spillere til at gøre det igen i håb om at få Plus Point for det igen, deraf opildning. Men læser man reglen, står der faktisk at man ikke må tilbyde Plus Point som en belønning.

Nu må i da godt nok holde. Først og fremmest, så var det ved Gud ment i spøg, og er vi ikke alle enige om at det her spil går ud på at have det sjovt - endda et argument som spiller 2's stamme påstår er det eneste de spiller for, hvorfor det må synes, at der er sket en udnyttelse af en spøg til egen fordel..

Fair nok, hvis man har sagt farvel til ens humoristiske sans, der tilsyneladende er ikke-eksisterende og man hårdnakket på forunderlig vis kan argumentere for, at det ikke er en spøg, så tager vi den da derfra:
Vi leger nu, at vedkommende mente det med pluspointene;

spilleren tilbyder så at vædde om, hvor langt muren ryger ned i PÅGÆLDENDE angreb, hvorfor det dog er den mest flyvske og uholdbare parodi på et bare lidt godt argument, Jeg dog længe har måttet lægge øje til... Hvis der havde stået, hvor langt spiller 2 kunne få spiller 1's mur ned over flere angreb, så JA, så lægger det da op til potentielle angreb af den grund, men når der specifikt tilbydes at vædde om, hvor langt det indeværende angreb - som var afsendt - fik muren ned og ikke nogen følgende angreb, så er det da den dårligste og mest subjektive udelukkelse, jeg har været med til.

Jeg melder mig ud herfra og melder mig ikke på banen igen, men kort sagt;
Trist, sørgeligt og dybt kritisabelt. Jeg væmmes.
 
Senest redigeret:

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Og hvis du er uenig så lad os tage den pm. Og der på ingen måde belønning for angrebet, men væddemål om muren i det igangværende angreb!

Desuden, det der menes med reglerne, er at man ikke må bruge pluspoint på at opilde til angreb. Altså det det drejer sig om, er at man ikke må købe andre til at angribe andre spillere. Det er formålet med reglerne, så jeg f.eks. ikke bruger 20 kroner på at få en anden spiller til at angribe en spiller. Men ud over ikke at være brud på reglerne, så er din påstand ikke engang formålet med reglerne

Hvorfor skal jeg tage den med dig over pm, når du nu selv vil have det offenligt?

Jeg tror så heller ikke at du skal diktere over for mig, hvordan reglerne skal tolkes. En belønning (Plus Point) kan ikke blive tilbudt for enhver ting (væddemålet), der kan opildne angreb eller andre sanktioner imod spillere (håb om at vinde Plus Point igen og igen)

Og helt ærligt Killerkaj, så er jeg dybt enig med dig, men vi har en pligt at udføre og bliver det ikke gjort vil der blive endnu større sager om, at Support ikke udfører sin opgave.
 
Senest redigeret:

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Hvorfor skal jeg tage den med dig over pm, når du nu selv vil have det offenligt?

Jeg tror så heller ikke at du skal diktere over for mig, hvordan reglerne skal tolkes. En belønning (Plus Point) kan ikke blive tilbudt for enhver ting (væddemålet), der kan opildne angreb eller andre sanktioner imod spillere (håb om at vinde Plus Point igen og igen)

Og helt ærligt Killerkaj, så er jeg dybt enig med dig, men vi har en pligt at udføre og bliver det ikke gjort vil der blive endnu større sager om, at Support ikke udfører sin opgave.

Så det du siger er..... at de regler der findes på jeres egen hjemmeside, er blot til fri tolkning, som det lige passer jer? Burde det ikke stå der, at reglerne egentlig ikke gælder, men I kan tolke dem som I vil... For så er de jo værdiløse

Ifølge reglerne på hjemmesiden, er der INTET gjort forkert i denne sag, og ban er sket på bagrrund af forkert grundlag. Samtidig er der en stædig supporter der ikke kan indrømme at have lavet en fejl
 

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Den står og falder på hvad der er væddet om? Det er der ikke forklaret noget om. Hvis man vædder om æren, så kan der da ikke være nogle problemer i dette.

Men igen, eftersom det er to spillere der er i krig mod hinanden (lige meget om der var flere angreb eller ej), så er der jo ikke tale om at man "køber" angreb. Der er jo ikke tale om at man fx. planlægger angreb mod en 3. Så selvom der skulle være væddet om PP så er det jo stadig bare en konkurrence i konkurrencen, et spil i spillet. De to var jo fjender til at begynde med.

I øvrigt mener jeg at denne regel hæmmer spillet. Jeg mener, det er et spil der handler om at angribe. Hvordan folk bruger deres PP eller ress er vel op til dem selv? Og hvis en stamme skulle betale andre til at føre krig for dem (om det er ress eller PP), så må det da vel være OK? I sidste ende gør de jo bare modstanderne stærkere, og svækker derved sig selv.

- Molle
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Så det du siger er..... at de regler der findes på jeres egen hjemmeside, er blot til fri tolkning, som det lige passer jer? Burde det ikke stå der, at reglerne egentlig ikke gælder, men I kan tolke dem som I vil... For så er de jo værdiløse

Ifølge reglerne på hjemmesiden, er der INTET gjort forkert i denne sag, og ban er sket på bagrrund af forkert grundlag. Samtidig er der en stædig supporter der ikke kan indrømme at have lavet en fejl

§7) Det er forbudt at tilbyde penge eller Plus Point som en belønning for angreb, hjælp eller ressourcetransportering til en anden spiller, eller til at spørge om betaling for de services. En belønning kan ikke blive tilbudt for enhver ting, der kan opildne angreb eller andre aktioner imod spillere (for eksempel en konkurrence om, hvem der kan få den største score af besejret modstandere).

Jeg siger at du ikke kan forstå vores regler åbenbart, og at siden du ikke kan få ret i din sag om et regelbrud iht. §7, så bliver du ved med at køre den ud i flere andre retninger end den sande, for i håb om at jeg til sidst giver mig. Og du gør det endda med insinueringer om at Support er korrupt, selvom jeg allerede har forklaret dig i detaljer, at både som vi holder øje med jer, så har vi nogen til at holde øje med os osv.

I sagen er der tale om at spilleren tilbyder Plus Point i et væddemål om et angreb som en belønning, hvis personen altså får ret i væddemålet. Derfor er den et klart brud på reglen.

Men nu skal jeg nok være stille lidt, og se hvad andre siger til det.
 

EvodeX

Nybegynder
Reaktionsscore
0
I sagen er der tale om at spilleren tilbyder Plus Point i et væddemål om et angreb som en belønning, hvis personen altså får ret i væddemålet. Derfor er den et klart brud på reglen..

hvor står der at der har været plus point involveret ?. som jeg ser på det, lyder det som om at det rent og skær er en venskabelig konkurrence for at "kill time" til angrebet lander ?
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
hvor står der at der har været plus point involveret ?. som jeg ser på det, lyder det som om at det rent og skær er en venskabelig konkurrence for at "kill time" til angrebet lander ?

Det står i beskederne imellem de to spillere involveret.

Selvom det er venskabeligt, så er det stadig med penge i sagen, og den slags ser InnoGames ikke venligt på. Der blev heller ikke fortalt, at vi i Support rent faktisk har været utrolig flinke i sagen, og at vi er nødt til at understrege alvorligheden af at gøre denne slags med Plus Point.
 
Senest redigeret:

pymmax

Nybegynder
Reaktionsscore
1
Ud fra mit kendskab til reglerne (det kan godt være jeg tager fejl), var spiller 2 nød til at anmelde spiller 1, selvom det kun var en venskabelig spøj, hvilket begge parter sikkert er klar over. Men man skal anmelde ulovligheder, der foregår via PM, da man i modsatte fald selv risikerer at blive straffet. Og da der er et tilbud om en "penge" gevinst, kan det være et brud på reglerne, hvilket support selvfølgelig skal afgøre.

Jvf. reglerne i §7:
Hvis du er usikker om hvorvidt en konkurrence er tilladt, skal du altid sende en ticket til Support.
 
Senest redigeret:

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Så et væddemål = en belønning? Er det det den står på?

Og helt rigtig, der er ikke opildnet til et angreb, da angrebet var startet og kunne ikke trækkes tilbage. Væddemålet går på udfaldet af dette, og kan derfor ikke opildne til noget som helst.

Desuden vil jeg lige påpege at dette ord slet ikke kan bruges i denne sammenhæng, da ordet ifølge dansk sprognævn kun kan bruges til at tænde noget op (med ild)


Jeg ser dette væddemål, som et væddemål mellem to spillere, der lige såvidt kunne have væddet om hvem der først når 300.000 point, hvilket ifølge reglerne heller ikke er forbudt


I og med at der på ingen måde bliver tilbudt pp for at udføre angreb er det på ingen måde brud på reglerne.
Samtidig kan det ikke være en belønning for angreb, da disse allerede var sat i gang.



Support har ganske enkelt jokket i spinaten og vil ikke indrømme det. Om det er pga vennetjenestet er det egentlige spørgsmål. For tror ikke der er nogen overgivet der er i tvivl omar der ikke er opildnet til angreb (nok nærmere skræmt spilleren), og at der ikke belønnes for at sætte angreb ind ( på spilleren selv, som jo overhovedet ikke giver mening)


Jeg synes support skal være moden nok til at indrømme at de har været lige hurtige nok i denne sag, lukke den, og give spilleren eller stammen en kompensation i den størrelsesorden som tabet har været på.


Det kan ikke passe at spillere der er personlige venner med supportere kan trumfe sådan noget igennem. Det væmmes jeg virkelig ved. Vi er faktisk nogen der betaler for dette spil, og så blive bannet for at følger reglerne som de står beskrevet på hjemmesiden er uacceptabet.


Så må support præcisere de regler i stedet, og ikke gå med deres egen personnes tolkning af reglerne.
 

DeletedUser

Guest
Nu kommer det mest trælse i denne sag. Det skal siges, at spiller 2 er personligt gode venner med supportspillere, og jeg frygter derfor at der er tale om vennetjenester, der gør at når spiller 2 ikke kan slå spiller 1, så bliver spiller 1 bannet på falsk grundlag, og support nægter at indse at der på ingen måde er tale om opildning til angreb. Hvis det er brud på reglerne at vædde, så er det fair, men så burde det stå i reglerne.


Det var mig, der håndterede denne sag og jeg har ikke noget forhold til anmelder i denne sag, så at påstå, at jeg handlede ud fra, hvad jeg mener er bedst for anmelder, det vil jeg ikke høre tal om! Storm og jeg blev i fællesskab enige om, at der var grundlag for et ban i denne sag, længere er den sådan set ikke.
 

kacy

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Nu har jeg læst det her flere gange og er i chok :eek:

Hvordan kan det ALDRIG være "Bilka"s skyld og hvordan kan det være at når han eller en af hans spillere bryder reglerne så er det altid korrupte supportere eller fuldstændigt vildt uretfærdigt at de regler skal overholdes?? :confused:

Jeg sidder i den stamme hvis medlem anmeldte dette.
Spiller 1 brød reglerne, spiller 2 meldte det = spiller 1 blev banned..slut prut!!
Ingen henvendelser til support om "kan I ikke lige banne den og den", faktisk slet ingen kontakt til supporteren eller CM eller andre der har adgang til V7 der :mad:

Tyv tror hver mand stjæler og "Bilka" er et super eksempel på dette.

Reglen er da også lige så klar som den om DU MÅ KUN HAVE ÉN KONTO PR. VERDEN (hinter helt vildt til person der ikke kunne finde ud af den regel og også den gang beskyldte support for at være korrupt fordi han måtte overholde den).
Væddemål = konkurrence. Du må ikke havde plus som præmie, spiller 1 tilbød 30 plus! (vi ligger med glæde pm'en ind)


Vi overholder reglerne i NPG og JA vi anmelder folk hvis de tydeligvis ikke gør det. Nem løsning: SÅ HOLD DOG OP MED AT BRYDE REGLERNE!

Og ja jeg er vred, finder mig ikke i at en spiller som "Bilka" sidder og påstår vi ville udnytte bekendskaber eller kontakter i support til at få fordele i spillet.
Det kan godt være Bilka er så vild efter at vinde at han vil gøre næsten hvad som helst for at opnå dette og er så dårlig en taber og til at indrømme fejl at han vil skylde skylden over på hvem så end han kan finde på noget om, men VI er tydeligvis ikke bare ude på at vinde ellers ville vi nok ikke havde vores "flotte" ry for at stoppe på verdener inden de når i nærheden af at være færdige :huh:


Jeg gentager:
HOLD OP MED AT BRYDE REGLERNE - SÅ BLIVER I IKKE BANNED!


Og til slut..at Bilka rent faktisk sidder og vil diskutere hvad opildnet betyder viser vel alle, selv dem i hans stamme, at han bare vil havde ret og er lige glad med hvad der ER ret :eek:
Hvor mange her vil ærligt påstå de ikke forstår den betydning der bliver lagt i ordet her?? :eek::eek:


Jeg synes Bilka skylder en undskyldning, om ikke andet så for at være sådan en gigantisk.....tjaa lad os være søde og sige.....torsk ^^
 

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Problemet er bare, at der er ingen regler i regelsættet der er blevet brudt, og det er sikkert derfor dette korte ban kom...

og Ordnet og Dansk Sprognævn er ikke det samme
 

EvodeX

Nybegynder
Reaktionsscore
0
det hele er løbet løbsk.

det vi ikk har kendskab til, er at PP har været nævnt over deres PM's. ikk at der er blevet vædet desideret om PP, men at det skal ses som en advarsel om at PP kun skal bruges til det PP nu en gang er der for.
 

DeletedUser

Guest
Problemet er bare, at der er ingen regler i regelsættet der er blevet brudt, og det er sikkert derfor dette korte ban kom...

Jo, §7 i regelsættet er blevet brudt, hvilket også er skrevet til spilleren (som vi ikke har hørt noget fra personligt) i en ticket.

og Ordnet og Dansk Sprognævn er ikke det samme

Nej, men det er sådan set lige meget. Og forresten er ordnet.dk en korpusbaseret ordbog, altså en, der afspejler hvordan ordene bruges i daglig tale.
 
Top