Regler/supportere (Jeres vurdering)

Cookie?

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Problemet er bare, at der er ingen regler i regelsættet der er blevet brudt, og det er sikkert derfor dette korte ban kom...

og Ordnet og Dansk Sprognævn er ikke det samme

Jamen hvis du for første gang i dit ynkelige lille løgner liv skulle have ret, så syntes jeg du skulle fremvise alle betydninger der står i dansk sprognævn. Jeg hører du faktisk er så højt uddannet at du burde være i stand til at quote dine kildereferencer og fremlægge præcist i deres materialer hvor det står. Såfremt jeg har ret i at du bare er en forsmået lille dreng der aldrig har været i stand til at vinde noget som helst så syntes jeg du skal flette næbet og flytte hjem til din mor og få tudet ud. for du vil aldrig få ret thi du har yppet kiv.
 

DeletedUser

Guest
det hele er løbet løbsk.

det vi ikk har kendskab til, er at PP har været nævnt over deres PM's. ikk at der er blevet vædet desideret om PP, men at det skal ses som en advarsel om at PP kun skal bruges til det PP nu en gang er der for.

Bilka, det lader til, dit stammemedlem har fået rigtigt fat i, hvordan det forholder sig.
 

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Jo, §7 i regelsættet er blevet brudt, hvilket også er skrevet til spilleren (som vi ikke har hørt noget fra personligt) i en ticket.




Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor der er blevet opindlet til angreb? Kan du give et eksempel hvor der er opildnet til angreb?
 

DeletedUser

Guest
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor der er blevet opindlet til angreb? Kan du give et eksempel hvor der er opildnet til angreb?

Jo, det kunne jeg godt, men vi diskuterer ikke andre spilleres bans på offentligt forum.
 

EvodeX

Nybegynder
Reaktionsscore
0
Jamen hvis du for første gang i dit ynkelige lille løgner liv skulle have ret, så syntes jeg du skulle fremvise alle betydninger der står i dansk sprognævn. Jeg hører du faktisk er så højt uddannet at du burde være i stand til at quote dine kildereferencer og fremlægge præcist i deres materialer hvor det står. Såfremt jeg har ret i at du bare er en forsmået lille dreng der aldrig har været i stand til at vinde noget som helst så syntes jeg du skal flette næbet og flytte hjem til din mor og få tudet ud. for du vil aldrig få ret thi du har yppet kiv.

der blev bedt om at forholde sig objektivt. jeg synes du går lidt for personligt til angreb. :/
 

DeletedUser

Guest
Jamen hvis du for første gang i dit ynkelige lille løgner liv skulle have ret, så syntes jeg du skulle fremvise alle betydninger der står i dansk sprognævn. Jeg hører du faktisk er så højt uddannet at du burde være i stand til at quote dine kildereferencer og fremlægge præcist i deres materialer hvor det står. Såfremt jeg har ret i at du bare er en forsmået lille dreng der aldrig har været i stand til at vinde noget som helst så syntes jeg du skal flette næbet og flytte hjem til din mor og få tudet ud. for du vil aldrig få ret thi du har yppet kiv.

Hold lige sproget i en ordenlig tone. Det er muligt at fremføre sit budskab uden at angribe folk verbalt.
 

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Jo, det kunne jeg godt, men vi diskuterer ikke andre spilleres bans på offentligt forum.

Jamen, vil bare gerne se et eksempel.... For der er jo ikke noget eksempel. Det er hele problemet



Nu kommer det til kernen i sagen. Det er at der slet ikke må væddes om PP, men det er ikke beskrevet på hjemmesiden. Jeg regner med support hurtigst mulig får rettet denne fejl.

Dvs, at der ikke er brud på de beskrevne regler på Tribal Wars.


Desuden så bad jeg om en objektiv mening? Er der nogen der ikke forstår det ord :confused:
 

Cookie?

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Ja sorry jeg lod mig gribe af den stemning der er opildnet til her. Men jeg mener stadag at hvis han mener der står en anden ordforklaring et eller andet sted end hvad jeg og åbenbart mange andre forstår ved ordet opildne. så vil jeg meget gerne kunne slå det op og se han har ret. ellers har han jo på ingen måde selv forholdt sig objektivt og derved kan jeg ikke se formålet med at han har bedt om det. I min lille syge verden fejer man altid for egen dør først.

@bilka ja jeg så det godt og nej jeg er ikke miss :p miss vil jeg vædde med ved ikke hvad yppe kiv betyder ;)
 

DeletedUser

Guest
Jamen, vil bare gerne se et eksempel.... For der er jo ikke noget eksempel. Det er hele problemet

Nu kommer det til kernen i sagen. Det er at der slet ikke må væddes om PP, men det er ikke beskrevet på hjemmesiden. Jeg regner med support hurtigst mulig får rettet denne fejl.

Dvs, at der ikke er brud på de beskrevne regler på Tribal Wars.

Der blev væddet om Plus Point, hvilket er i mod reglerne, den er ikke længere!


Desuden så bad jeg om en objektiv mening? Er der nogen der ikke forstår det ord :confused:

Læg et link til Dansk Sprognævn, hvis det er, så fanger folk det nok... ;-)
 

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Altså, ifølge reglerne er:

"Det er forbudt at tilbyde penge eller Plus Point som en belønning for angreb, hjælp eller ressourcetransportering til en anden spiller, eller til at spørge om betaling for de services. En belønning kan ikke blive tilbudt for enhver ting (eksisterer det??, jeg ville nok have skrevet "noget" da dette er noget lettere at tolke), der kan opildne angreb eller andre aktioner imod spillere (for eksempel en konkurrence om, hvem der kan få den største score af besejret modstandere)".

Så det vil sige at en belønning, lige meget hvad den består af, for en hvilken som helst tjeneste der er ydet i spillet er forbudt?

Så kan hele Tribal Wars (Stamme Krige) jo lige så godt lukke alle servere. Man ville ikke kunne sende ress til sine stammefæller for at de kan træne tropper med det formål at slagte andres tropper. Man kan ikke sende PP til folk som "tak" for deff i krigstider, man kan end ikke sende deff til en der er under angreb da den angribende stamme kan tænke, "der er flere tropper vi kan slagte" og derved måske vil sende igen.

Hvis jeg skal komme med min ærlige mening, så er reglen alt for defust formuleret og burde klart omskrives. Desuden burde den ændres således at kun ægte værdi, som plus point, er forbudt, ikke virtuelle, som ressourcer eller tropper da dette er en del af hele fundamentet for spillet.

Til slut kunne man påpege at et væddemål mellem angriber og modstander ikke KAN opildne til yderligere angreb, da dette er helt givet eftersom de to spillere tydeligvis ALLEREDE ER i krig med hinanden. Om ikke andet så personlig krig. Man kunne måske endda påstå at spiller to skulle bannes for at opildne til flere angreb ved at melde spiller et, for at få andre bannet er vel kun at gøre dem endnu mere forhippet på at angribe igen?? Det er efterhånden så langt ude vi er.

Jeg ville nok omformulere den sætning til: "Ingen belønning må finde sted for nogen tjenester..."

Desuden, er det så også forbudt at en hel stamme går sammen om at underbyde en andens spillers bud på markedspladsen? Dette kunne jo af nogle ses som om "en aktion" mod en anden spiller. Og gør det i øvrigt nogen forskel om det er en hel stamme eller ej? Hvis bare spilleren er stor nok, så kunne han jo sikre at ingen andre spillere ville handle med den person blot ved at tilbyde de samme ting billigere og i større mængder.

- Molle
 

DeletedUser

Guest
Altså, ifølge reglerne er:

"Det er forbudt at tilbyde penge eller Plus Point som en belønning for angreb"

Så kan hele Tribal Wars (Stamme Krige) jo lige så godt lukke alle servere. Man ville ikke kunne sende ress til sine stammefæller for at de kan træne tropper med det formål at slagte andres tropper.

Du glemmer bare lige, at I det, du har refereret til her, der står der penge eller Plus Point, altså er det intet problem, hvis man sender ressourcer ;)
 

Cookie?

Spilentusiast
Reaktionsscore
0
Altså, ifølge reglerne er:

"Det er forbudt at tilbyde penge eller Plus Point som en belønning for angreb, hjælp eller ressourcetransportering til en anden spiller, eller til at spørge om betaling for de services. En belønning kan ikke blive tilbudt for enhver ting (eksisterer det??, jeg ville nok have skrevet "noget" da dette er noget lettere at tolke), der kan opildne angreb eller andre aktioner imod spillere (for eksempel en konkurrence om, hvem der kan få den største score af besejret modstandere)".

Så det vil sige at en belønning, lige meget hvad den består af, for en hvilken som helst tjeneste der er ydet i spillet er forbudt?

Så kan hele Tribal Wars (Stamme Krige) jo lige så godt lukke alle servere. Man ville ikke kunne sende ress til sine stammefæller for at de kan træne tropper med det formål at slagte andres tropper. Man kan ikke sende PP til folk som "tak" for deff i krigstider, man kan end ikke sende deff til en der er under angreb da den angribende stamme kan tænke, "der er flere tropper vi kan slagte" og derved måske vil sende igen.

Hvis jeg skal komme med min ærlige mening, så er reglen alt for defust formuleret og burde klart omskrives. Desuden burde den ændres således at kun ægte værdi, som plus point, er forbudt, ikke virtuelle, som ressourcer eller tropper da dette er en del af hele fundamentet for spillet.

Til slut kunne man påpege at et væddemål mellem angriber og modstander ikke KAN opildne til yderligere angreb, da dette er helt givet eftersom de to spillere tydeligvis ALLEREDE ER i krig med hinanden. Om ikke andet så personlig krig. Man kunne måske endda påstå at spiller to skulle bannes for at opildne til flere angreb ved at melde spiller et, for at få andre bannet er vel kun at gøre dem endnu mere forhippet på at angribe igen?? Det er efterhånden så langt ude vi er.

Jeg ville nok omformulere den sætning til: "Ingen belønning må finde sted for nogen tjenester..."

Desuden, er det så også forbudt at en hel stamme går sammen om at underbyde en andens spillers bud på markedspladsen? Dette kunne jo af nogle ses som om "en aktion" mod en anden spiller. Og gør det i øvrigt nogen forskel om det er en hel stamme eller ej? Hvis bare spilleren er stor nok, så kunne han jo sikre at ingen andre spillere ville handle med den person blot ved at tilbyde de samme ting billigere og i større mængder.

- Molle

Der står intet om at du ikke må sende resourcer, men kun at du ikke må tilbyde noget der har kommercielværdi. altså penge eller plus da de repræsenterer en penge værdi. da der er tilbudt plus for en gætte konkurrence er der tilbudt en reel værdi og ikke en fiktiv værdi som resourcer repræsenterer.... er det svært at forstå?
 

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Du glemmer bare lige, at I det, du har refereret til her, der står der penge eller Plus Point, altså er det intet problem, hvis man sender ressourcer ;)

Ja, men som jeg tolker din yderst kryptiske regel, så står der også: "Det er ikke tilladt at sende nogen belønning over hovedet, lige meget hvad man har fået hjælp til".

Og da et væddemål vel næppe kan kaldes "belønning for angreb, hjælp eller ressourcetransportering", så burde denne sag også være ude af verdenen.

- Molle

PS cookie: Du skal ikke komme med hentydninger om hvor vidt mit intellekt er lige så fint udviklet som Jeres.
 

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Ja, men som jeg tolker din yderst kryptiske regel, så står der også: "Det er ikke tilladt at sende nogen belønning over hovedet, lige meget hvad man har fået hjælp til".

Og da et væddemål vel næppe kan kaldes "belønning for angreb, hjælp eller ressourcetransportering", så burde denne sag også være ude af verdenen.

- Molle

PS cookie: Du skal ikke komme med hentydninger om hvor vidt mit intellekt er lige så fint udviklet som Jeres.

Jeg synes Cookie Aka Skolehaven skulle tage at opføre sig som en mand på hans alder :eek: Det der er en pinlig opførelse
 

Storm

Elite medlem
Reaktionsscore
1
Så folkens.. planen med dette her var ikke at angribe hinanden, men diskutere om der var hold i anklagen og reglen stemte overens/var forståelig. Men jeg kan se, at der er nogle som ikke helt synes de er optimale, og derfor tager jeg det op med både InnoGames og LiamAird som er CM, så de i sidste ende beslutter hvad der er bedst. Vi ændrer jo ikke i reglerne uden tilladelse.
 

EvodeX

Nybegynder
Reaktionsscore
0
+1

lader til det hele er faldet godt på plads, og det er fedt der bliver taget hånd om det, og muligheden for en regelændring.
 

bilka

Banned
Reaktionsscore
0
Så folkens.. planen med dette her var ikke at angribe hinanden, men diskutere om der var hold i anklagen og reglen stemte overens/var forståelig. Men jeg kan se, at der er nogle som ikke helt synes de er optimale, og derfor tager jeg det op med både InnoGames og LiamAird som er CM, så de i sidste ende beslutter hvad der er bedst. Vi ændrer jo ikke i reglerne uden tilladelse.

Det er faktisk det eneste jeg har ønsker. At vi er enige om at reglerne ikke har været klare nok, og at det derfor kan tolkes at det er lovligt at lave de væddemål.

Når de nu bliver præciseret, så hjælper det en hel del på det.


Så selvom nogen ikke kan holde tonen, så synes jeg vi kommer frem til at reglerne bliver gjort mere klare, hvilket KUN kan være en fordel for alle.


og til jer der ikke skriver pænt :)wave::wave: ha en god dag alligevel, for I ødelægger intet for mig)
 

Molle

I træning
Reaktionsscore
0
Man må ALDRIG drage forhastede konklusioner, men hvis man er stødt på en fejl må man heller ikke være bange for at rette den. Lige meget hvordan man vender og drejer dette, så handler det om at én regel er blevet tolket på op til flere måder. I følge mine forgående indslag så er der enten ikke fundet noget ulovligt sted, da der var tale om et væddemål og IKKE angreb, hjælp eller ressourcer, eller også er al form for interaktion mellem mere end 2 spillere forbudt. Man kan ikke have både/og.

- Molle
 

kacy

Junior medlem
Reaktionsscore
0
Det er forbudt at tilbyde penge eller Plus Point som en belønning for angreb, hjælp eller ressourcetransportering til en anden spiller, eller til at spørge om betaling for de services. En belønning kan ikke blive tilbudt for enhver ting, der kan opildne angreb eller andre aktioner imod spillere (for eksempel en konkurrence om, hvem der kan få den største score af besejret modstandere).

Hvis du er usikker om hvorvidt en konkurrence er tilladt, skal du altid sende en ticket til Support.

Hvad er der at være i tvivl om her? :confused:


***** i dag kl. 13:49
er du spændt?

Skal vi lave et væddemål?

Den by, du ikke får lov til at tage... Skal vi vædde om muren i den når i 19 eller 18 efter dine 4 angreb?

NPG-player i dag kl. 13:51
det må du vente og se :)

nej er så afslappet at jeg spiller kinect med kæresten mens jeg genadler for en og sniper for en anden o.s.v. :D

***** i dag kl. 13:53
Men skal vi vædde 30 plus point... hvem der kommer tættest på?

Jeg har ikke taget flere beskeder med for ikke at smide noget på spilleren der er blevet banned evt. ikke ønsker at alle skal se ender her ;)


Et væddemål ER da en konkurrence, du vinder hvis du gætter rigtigt og taber hvis du ikke gør. Modsig mig endelig hvis I ikke mener man kan vinde og tabe i et væddemål :eek:
Der bliver MEGET tydeligt tilbudt plus!! hvis NPG-spilleren vinder. Altså tilbudt en beløning for at vinde denne konkurrence.


Og så er der fortolknings spørgsmålet ^^
Bilka mener ikke support skal sidde og fortolke reglerne..men de skal sidde og gætte på (tolke) om dette er ment i spøg eller alvor?? :confused:
Beslut dig dog Bilka :p
Og skulle de tolke..jeg kan ikke se nogle smileys ved nogle af spiller 1's beskeder..kan I andre det? ;)


Men jeg synes da vi stadig mangler at hører fra den spiller der rent faktisk blev banned..hvor er hun i denne debat?? :confused:
Jeg vil da gerne høre hendes tolkning af dette :)

Og ja helt klart kan det da ikke skade at se om reglerne kan skrives i så klart et sprog at selv Bilka kan forstå dem..og hvem ved, måske følge dem også. Det ville jo være rart for alle :):):)
 
Top